تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/02/01 - 09:58
کد خبر: 392935

آخرین مهلت اعتراض به نتایج کنکور دکتری اعلام شد

سخنگوی سازمان سنجش گفت: داوطلبان آزمون دکتری تا ۷ اردیبهشت مهلت دارند نسبت به ثبت اعتراض خود از طریق سایت این سازمان اقدام کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار کرد: آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی جمعه، ۱۵ اسفند ۹۹ با بیش از ۸۰ درصد داوطلبان ثبت نام کننده در ۲۴۲ کد رشته، ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان برگزار شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش درباره فرصت اعتراض به نتایج اولیه کنکور گفت: کارنامه نتایج اولیه انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ (یکشنبه، ۲۹ فروردین) در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: داوطلبان آزمون دکتری تا ۱۰ روز بعد از اعلام نتایج یعنی ۷ اردیبهشت  مهلت دارند نسبت به ثبت اعتراض خود از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

او ادامه داد: اگر داوطلبان در این مرحله اعتراضی به نمره ، رتبه و پاسخنامه داشته باشند، می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند. 

ثبت نام ۱۴ هزار نفر در کنکور دکتری

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش توضیح داد: تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند و تعداد شهرهای محل برگزاری آزمون نیز نسبت به آزمون دوره گذشته که ۶۰ شهر بود نیز افزایش پیدا کرد.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر در مرحله اولیه مجاز شدند و ظرفیت پذیرش به غیر دانشگاه آزاد ۱۲ هزار و ۳۲ نفر است. تاکنون از میان ۱۳۶ هزار داوطلب مجاز، تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۰ نفر نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند.

زرین آمیزی تصریح کرد: انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون دکتری از روز دوشنبه، ۳۰ فروردین آغاز شده و روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت به پایان می‌رسد. داوطلبان مجاز می‌توانند حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود را با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، انتخاب کنند.

نحوه اعتراض به نتایج اولیه دکتری

برای اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰، داوطلبان به سایت سازمان سنجش مراجعه و از منوی سمت چپ نسبت به ورود به سیستم پاسخگویی این سازمان اقدام کنند.

در صورتی که قبلاً در سیستم پاسخگویی عضو شده اند با اطلاعات کاربری خود وارد شده و در صورتی که قبلاً عضو نشده‌اند، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

با ورود به سیستم پاسخگویی سایت سنجش، از منوی سمت راست بر روی گزینه «درخواست جدید» کلیک کنند.

در بخش آزمون، «دکتری» و در بخش سال، «۱۴۰۰» را انتخاب و بر روی گزینه جستجو کلیک کنند.

با ظاهر شدن گزینه درخواست جدید گزینه «تقاضای بررسی مجدد نمره» را انتخاب تا بتوانید درخواست جهت اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰ را ثبت کنند.

برای ثبت درخواست خود جهت اعتراض به نتایج کنکور دکتری ۱۴۰۰، لازم است اطلاعات شامل شماره داوطلبی و شماره پرونده را وارد کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top