تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/02/07 - 23:45
کد خبر: 393646

طهرانچی: رشد علمی مقالات بعد از یک دهه مثبت شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به بیان توضیحاتی درباره رشد مقالات علمی دانشگاه آزاد و سهم این دانشگاه از شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم هشتمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی که امروز به صورت مجازی برگزار شد گفت: دانشگاه‌ها باید سمت و سو و جهتی داشته باشند و مراقب باشیم که به اقتدار ایران لطمه‌ای وارد نشود و همه ابزار این اقدار و نه خود اقتدار هستیم.

طهرانچی با بیان اینکه اقتدار کشور شامل سه مولفه فرهنگ، علم و اقتصاد را دارد ادامه داد: این سه مولفه باید در عمل به بروز بنشیند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: حتی خود علم برای علم مقصد نیست و علم برای خودش تنها امنیت آور نیست و علم و فرهنگ آن گاه امنیت می‌آورد که در نگاه درومی آن تقویت قوه عاقله و در نگاه بیرونی آن تقویت منافع علمی و فرهنگی نهفته باشد و در بعد بین المللی بتواند تمدن سازی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر جریان ملی دانش نداشته باشیم با اتکا به علم بین الملی نمی‌توانیم استقلال داشته باشیم. اگر در کشور علم و فناوری درون زا در تربیت اجتماع شکل نگیرد جایگاهی نداریم.

طهرانچی افزود: اگر جریان ملی دانش شکل نگیرد در جریان جهانی دانش جایگاهی نداریم و برای ما خطرناک است. اگر نعمت خدا را کفران کنیم امنیت و اقتصاد از ما گرفته می‌شود امروز نباید کفران نعمت نسبت به پژوهشگران داشته باشیم.

طهرانچی افزود: اگر دانشگاهی را نداشته باشیم از درون تهی هستیم. چطور می‌شود علم درون زا و اقتصاد قوی و اجتماع قوی نداشته باشیم و تربیت اجتماعی نداشته باشیم و فناوری درون‌زا نداشته باشیم و جریان ملی دانش نداشته باشیم و بعد بگوییم با جریان دیپلماسی کشور را از مشکلات عبور می‌دهیم و قهرمان کارتونی یک ملت شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: دانشگاه به سهم خود تلاش پژوهشگران را می‌بیند. شتاب مقالات علمی ما بعد از یک دهه دوباره مثبت شده و از ۸ هزار شرکت دانش بنیان سهم یک هشتمی آن متعلق به دانشگاه آزاد  است. یک چهلم آموزش عالی در دانشگاه آزاد است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top