تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/02/13 - 08:29
کد خبر: 394125

کاربرد ساندویچ پانل و نقش آن در بهینه‌سازی انرژی

این محصول در زمان های گذشته مصرف محدودی داشت اما کارایی و مزایای آن باعث شد انواع گوناگون و متنوعی از این محصول با ابعاد و ویژگی های خاص خود طراحی و به بازار عرضه شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، با کاهش منابع طبیعی و سوخت های فسیلی، یکی از بزرگترین رسالت ما برای نسل های آینده مصرف درست و بهینه انرژی است. با پیشرفت تکنولوژی و صنعت معماری می توان مصرف انرژی را به حداقل رساند. امروزه بهینه سازی انرژی موازات با پیشرفت دانش بشری حرکت می کند. صنعت ساختمان سازی همگام با پیشرفت علم دچار تغییر و تحول عظیمی گردیده است و پا به پای تکنولوژی حرکت می کند. کمبود منابع طبیعی و به اعتدال رساندن فاصله بین تولید و مصرف باعث شده در تک تک اجزای یک سازه در حال ساخت دنبال بهینه سازی باشیم. این اعتدال می تواند مربوط به منابع طبیعی، تعادل گرمایی، نیروی انسانی کار و حتی هزینه های مالی باشد.

ساندویچ پانل یا پنل تکنولوژی نوین و پیشرفته ای است که انقلاب بزرگی در صنعت ساختمان سازی و معماری ایجاد کرده است.

کاربرد ساندویچ پانل و نقش آن در بهینه‌سازی انرژی

ساندویچ پانل

برای کاهش مصرف سوخت و ایجاد تعادل گرمایی عایق بندی دیوارها و سقف در هنگام ساخت و ساز از اولویت زیادی برخوردار است. بنابراین استفاده از محصولاتی که بتوانند این تعادل را برقرار کنند بسیار ضروری است. ساندویچ پانل سازه ای است که در کارخانه ساخته می شود و به صورت آماده به محل نصب انتقال داده می شود و از چند لایه تشکیل شده است. لایه میانی آن که نرم و انعطاف پذیر است بنا به کاربردی که دارد جنس آن متفاوت است اما معمولا از جنس پشم شیشه، پشم سنگ، پلی اورتان و پلی استایرن است. دو طرف لایه میانی ورق هایی از جنس فلز است که توسط چسب به لایه میانی متصل می شوند. در واقع لایه میانی نقش اصلی را به عنوان عایق دارد که مانع از نفوذ گرما، سرما، رطوبت و صدا است. اندازه استاندارد آن طول یک متر و ضخامت بین ۴ تا ۱۵ سانتیمتر است. این محصول طوری طراحی شده است که در برابر زلزله مقاوم است و تحمل فشارهای بسیار زیاد را دارد.

کاربرد ساندویچ پانل

این محصول در زمان های گذشته مصرف محدودی داشت اما کارایی و مزایای آن باعث شد انواع گوناگون و متنوعی از این محصول با ابعاد و ویژگی های خاص خود طراحی و به بازار عرضه شود. مهمترین کاربرد این محصول در ساخت

  • بیمارستان ها و مراکز درمانی
  • آزمایشگاها و مکان هایی که ایزوله بودن آن مهم است.
  • مدارس و مکان های آموزشی
  • سرویس بهداشتی و بین راهی
  • صنایع نظامی و دفاعی
  • سازه های پیش ساخته
  • مکان های اداری و دولتی
  • درمانگاهای سیار و صحرایی
  • در ساخت کانکس و کانتینر
  • سقف استخرهای سرپوشیده

است. همچنین استفاده از آن در مکان هایی که ایزوله بودن و بهداشتی بودن آن بسیار مهم است و یا در سردخانه های صنعتی بسیار مرسوم شده است.

انواع ساندویچ پانل

این محصول دارای انواع گوناگون برحسب کاربرد، نصب و تنوع مواد بکار رفته است. انواع گوناگون این محصول عبارتند از:

بر اساس نصب و طراحی:

بر اساس نصب ساندویچ پانل به دو صورت دیواری و سقفی طراحی می شود.

 

 ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری برای پوشش دیوارها سازهای مستحکم و سبک است. و بر اساس کاربرد دارای انواع ساندویچ پانل ساده، قفل دار، نرو مادگی و پیچ و مهره ای است که هر کدام مزایای خاص خود را دارد. با توجه به سبک بودن سازه نصب ساندویچ پانل بخصوص از نوع دیواری بسیار ساده است.

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی جایگزین مناسب تیرچه های آهنی و بلوک ها است که به خاطر وزن سبک و نصب راحت بسیار مناسب است. ساندویچ پانل سقفی برای پوشش سقف سوله، سازه های پیش ساخته و سالن ها صنعتی استفاده می شود. نوع پوشش لایه میانی و ضخامت کار نیز بستگی به کاربرد آن دارد. در فضاهایی که رطوبت زیاد است و نیاز به مکان کاملا خشک داریم و یا در فضاهایی که سقف باید حجم زیادی از کالا را تحمل کند نوع سازه و استحکام آن متفاوت است. در سازه هایی که ظریف کاری و عایق بندی مهم است و برای سقف های سر پوشیده استخر، ساندویچ پانل سقفی در ضخامت ۴ تا ۱۰ سانتی متر کارایی دارد.

بر اساس عایق بندی

در واقع جنس عایق بکار رفته در این محصول باعث کارایی متفاوت آن شده است. ساندویچ پانل پلی یورتان که به صورت فوم تولید و تزریق می گردد عایق قوی در برابر سرما، گرما و رطوبت است. ساندویچ پانل پشم سنگ بسیار قوی نسبت به سایرین و مقاوم در برابر آتش‌سوزی است.

بنابراین بر اساس عایق بندی ساندویچ پانل انواع گوناگون زیر  را دارد:

  • عایق صدا
  • عایق گرما و سرما
  • عایق رطوبت
  • عایق اتاق کلین روم یا اتاق تمیز

عایق اتاق تمیز در بیمارستان ها، مراکز داروسازی، آزمایشگاهای پزشکی که حساسیت خاصی دارند و محیط باید کاملا ایزوله باشد استفاده می شود.

ساندویچ پانل پلی یورتان

ماده شیمیایی پلی‌یورتان را اولین بار دانشمند آلمانی به نام اوتو بایر در سال 1937 کشف کرد. ساندویچ پانل پلی یورتان به صورت فوم تولید و تزریق می‌شود و عایق بسیار قوی در برابر سرما ، گرما ، رطوبت و صدا است.

مزایا استفاده از ساندویچ پانل

این محصول نیاز به زیرسازی خاصی ندارد و می توان آن روی سازه های فولادی و ساختمانی که بر روی بتن اسکلت بندی شده اند اجرا کرد. وزن سبک آن باعث شده در مقایسه با آجر و سیمان وزن سازه تا حدود ۵۰ درصد کاهش یابد.

از مهمترین دلایل استفاده از ساندویچ پانل عبارتند از:

 

  • بسیار سبک و محکم است و براحتی جابجا می شود.
  • عایق حرارتی و صوتی است و باعث مصرف بهینه انرژی می شود.
  • مستحکم در برابر زلزله، سیل و طوفان است.
  • باعث کاهش هزینه ساخت و ساز بخصوص در پروژه های بزرگ است.
  • در مناطق صعب العبور که ساخت و ساز سخت است، مناسب است.
  • از نظر نیروی انسانی بکار گرفته شده بسیار مقرون به صرفه است.
  • مقاومت زیاد در برابر خوردگی و رطوبت دارد.
  • مانع از رشد باکتری ها و قارچ ها است.

 

با توجه به انواع گوناگون، مزایا و تنوع محصول قیمت خرید ساندویچ پانل به عواملی از قبیل جنس رویه، عایق درونی، کاربردهای آن بستگی دارد. همچنین بر حسب نوسانات بازار قیمت ها متفاوت می باشند. اگر در صدد خرید این محصول هستید از جایی تهیه کنید که تمام استانداردها را رعایت کرده است و در عین کیفیت بالا کار قیمت مناسب داشته باشد. همچنین کارشناس خبره در زمینه نصب سازه را داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ها، انواع محصولات و ساخت سازه مورد نظر به سایت ریمیسو مراجعه کنید.

خرید ساندویچ پانل

ریمیسو، تولید کننده انواع سازه های پیش ساخته، کانکس، کانتینر، ساندویچ پانل است که به طراحی، نصب انواع سردخانه ها و سوله ها در ابعاد وسیع و گسترده می پردازد. ساندویچ پانل دیواری ساخت ریمیسو دارای ابعاد ۱۱۶ در ۱۰۰ سانتیمتر است. نوع سقفی آن دارای ابعاد یک متر در یک متر است. لایه بیرونی این محصولات از جنس آلوزینک یا گالوانیزه است و مطابق با استاندارد های جهانی است. محصولات این مجموعه بسیار باکیفیت و محکم هستند. این مجموعه با فعالیت طولانی در زمینه سازه های پیش ساخته و نصب آن در اقصی نقاط کشور امکان خرید اینترنتی و ارسال را برای مشتریان خود بوجود آورده است. کارشناسان خبره این مجموعه آماده پاسخگویی و مشاوره در مورد سازه مورد نظر، ابعاد، کارایی و نصب هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top