تاریخ انتشار: شنبه 1400/03/08 - 12:04
کد خبر: 396576

عملکرد یکساله انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی یزد

این فعال دانشجویی گفت: رسالت انجمن های اسلامی، رسالت انبیاست وافزایش آگاهی و بینش سیاسی دانشجویان هم از مهمترین اهداف ماست. به جرئت میتوان گفت بطور میانگین هفته ای ویا شاید چهارپنج روزی در این مدت یکسال و چهارماه نبوده است که به برنامه یا فعالیت یا مطالبه گری ای مشغول نبوده باشیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روح الله حاتمی دبیر سابق انجمن اسلامی‌مستقل دانشگاه علوم پزشکی یزد درخصوص عملکرد تشکل دانشجویی خودشان گفت: ما از تاریخ آذرماه ۱۳۹۸تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در طول این یکسال و چهارماه ،طیف گسترده ای از برنامه ها را اجرا کردیم.

وی افزود: در حالی این برنامه ها اجرایی شد که از اسفندماه ۱۳۹۸ با چالش جدی  بنام ویروس کرونا، برای پیشبرد برنامه ها  مواجه شدیم که این بحران، دامن گیر بسیاری از فعالیت های دانشجویی، کانون ها و تشکلهای دانشگاهی شد و درحالی که بسیاری از تشکلها، کانون های فرهنگی و انجمن های علمی و سایر مجموعه های دانشجویی در سکون و انفعال قرار داشتند، این برنامه هارا اجرایی کردیم.

حاتمی در ادامه گفت: این تشکل در این مدت در حوزه زمینه های فرهنگی، جهادی، خیریه ، سیاسی و پیگیری مشکلات صنفی فعال بوده است که با بیش از شصت و هفت عنوان برنامه، مطالبه گری و پیگیری های سیاسی صنفی درجهت افزایش فعالیت و مشارکت اجتماعی دانشجویان گام برداشته است.

این فعال دانشجویی گفت: رسالت انجمن های اسلامی، رسالت انبیاست وافزایش آگاهی و بینش سیاسی دانشجویان هم از مهمترین اهداف ماست. به جرئت میتوان گفت بطور میانگین هفته ای ویا شاید چهارپنج روزی در این مدت یکسال و چهارماه نبوده است که به برنامه یا فعالیت یا مطالبه گری ای مشغول نبوده باشیم.

دبیر سابق انجمن اسلامی‌مستقل دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: از برنامه های شاخص فرهنگی میتوان به دعوت از دکتر شاهین فرهنگ از روانشناسان شهره و بنام ایران به دانشگاه و برگزاری مسابقات و نهضت های متعدد کتابخوانی، اکران مستند  اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: برگزاری چندین پویش اهدای خون در این مدت یکسال و چند ماه ، اردوهای آموزشی تشکیلاتی چهار روزه در اصفهان و یک هفته در مشهد با دعوت از اساتید مطرح کشوری ، حضور در دوره ی آموزشی میعاد روابط عمومی به مدت ۴ روز (آموزش فتوشاپ، تدوین فیلم و کارگردانی و عکاسی ) در تهران نیز از برنامه های دیگر این تشکل بود.

حاتمی گفت: از برنامه های شاخص سیاسی هم مواردی چون برگزاری مناظره ی انتخاباتی بین کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، دعوت از استاندار محترم، فرمانده ی سپاه و دادستان محترم در مراسم بزرگداشت روز دانشجو، نشست مطالبه گری با نماینده مجلس شورای اسلامی اقای دکتر جوکار و نشست مطالبه گری با دادستان محترم ، مطالبه گری تخصصی و تماسهای تلفنی در زمینه ی تصویب کلیات بودجه از نمایندگان مجلس محترم ، تصویب لوایح fatfاز اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیگیری تصویب طرح شفافیت که از مجلس شروع شد و بسیاری دیگر از برنامه ها میتوان اشاره کرد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در حوزه برنامه های خیریه و جهادی نیز از مهمترین و انرژی گیرترین فعالیت هایمان در زمینه ی فعالیت های مبارزه با کرونا بود که با شیوع ویروس کرونا نیز این فعالیت ها شروع شد. از آذرماه سال ۹۹ تا کنون نیز در طرح شهید معزز بزرگوار سلیمانی مشغول به فعالیت هستیم. پخش و بسته بندی ۱۰۰۰ بسته ی معیشتی با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، تامین بخشی از هزینه های درمان بیماران مبتلا به کرونا ، اهدای بن کفش به کودکان نیازمند، کاشت ۱۰۰۰ نهال به مدت تقریبا ۵ روز، جمع اوری  کمک های مالی برای مردم سیل زده سیستان و بلوچستان نیز از دیگر فعالیت ها بود.

وی در پایان تصریح کرد: الحمدلله پیگیری مشکلات صنفی و آموزشی دانشجویان از فعالیت های دیگر ما بود. پیگیری حل مسایل صنفی چون تعطیلی خوابگاه ها با شیوع ویروس کرونا، امکانات بهداشتی رفاهی خوابگاه ها در آن مواقع، احیای کمیته تحقیقات دانشجویی، واریز سرانه کار دانشجویی و بسیاری از مواردی از این قبیل. البته که هرمجموعه ی فعالی با  کارشکنی ها و چالشهای زیادی چه داخلی و چه خارجی روبروست که مهم سربلند بیرون آمدن از این بحران هاست. انشالله که این فعالیت ها مقبول درگاه حضرت حق باشد که عاقبت از آن متقین است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top