تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/04/06 - 12:20
کد خبر: 399995

در مورد وبینار و همایش آنلاین بیشتر بدانید

صرفه جویی در زمان: برای برگزاری یا شرکت در سمینار حضوری، زمانی برای رسیدن به آن محل و نیز بازگشت به خانه صرف میشود اما در سمینارهای غیر حضوری و آنلاین این مقدار زمان را از دست نمی رود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وبینار همان سمینار و یا همایشی میباشد که به صورت اینترنتی و آنلاین برگزار میشود. و تمام افرادی که به لپتاپ یا رایانه و گوشی در کنار اینترنت دسترسی داشته باشند، میتوانند از آن بهره مند شوند. برای برگزار کننده وبینار، داشتن امکاناتی مانند: میکروفون، رایانه، هدست، دوربین، یک نرم افزار و پلتفرم مناسب و همچنین ایجاد بستری مناسب برای ثبت نام مخاطبان، الزامی است.

امروزه اینترنت باعث افزایش بهره وری و کارآمدی با کمترین میزان مشقت و فعالیت اضافه، در کارهای روزمره ما شده است. یکی از این فعالیت ها برگزاری و شرکت در سمینار و همایش های مختلف، به صورت مجازی می باشد. به این سمینار اینترنتی، وبینار میگویند. در این مقاله می خواهیم شما را با آن بیشتر آشنا کنیم.

در مورد وبینار و همایش آنلاین بیشتر بدانید

 وبینار

وبینار چیست؟

به یک سمینار یا همایشی که به صورت اینترنتی و آنلاین برگزار می شود، وبینار میگویند. شرکت در این سمینار اینترنتی برای تمامی افرادی که دارای رایانه، لپ تاپ و یا حتی گوشی موبایل می باشند، امکان پذیر است. در این سمینار آنلاین کاربران و  برگزار کنندگان در یک زمان مشخص آنلاین می شوند و با ورود به لینکی که برایشان نمایش داده شده است، در یک محیط ویژه حاضر می شوند و با یکدیگر ارتباط می گیرند.

 امکانات مورد نیاز برای برگزاری وبینار

 برای برگزاری سمینار های آنلاین شما به یک دستگاه رایانه، لپ تاپ، گوشی و یا تبلت احتیاج دارید، علاوه بر آن به یک میکروفون یا هدست برای پخش و دریافت صدا، دوربین، و همچنین انتخاب یک نرم افزار و پلتفرمی مناسب و فراهم کردن بستری مناسب برای ثبت نام کاربران.

 چگونگی برگزاری توسط برگزار کننده

در مورد وبینار و همایش آنلاین بیشتر بدانید

چگونگی برگزاری وبینار

اولین کاری که باید برای برگزاری یک سمینار آنلاین انجام داد، مشخص کردن موضوع آن می باشد. باید این را در نظر بگیرید که موضوع مورد علاقه مخاطبان باشد. بعد از آن باید راس مطالبی که می خواهید راجع به آن صحبت کنید را مشخص کنید. در ادامه با استفاده از برنامه ای مثل پاورپوینت، اسلاید سازی کنید. به انجام این کارهای اولیه، ساختار سازی یک سمینار آنلاین میگویند. بعد از انجام این کارها باید امکانات مورد نیازی که در بالا به آن اشاره شد را فراهم کنید. سپس روش پیوستن مخاطبان را مشخص کنید. در آخر نیز برای کسانی که در این سمینار شرکت نکرده‌اند می‌توانید ویدیو ضبط شده از آن را  ارسال کنید.

 سرویس های موجود در ایران که ارائه دهنده سمینار آنلاین هستند

 در ایران سرویس های ارائه دهنده مختلفی برای سمینار آنلاین وجود دارد. از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

· ایسمینار: این سرویس جزء بهترین ها میباشد که در سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرده است. از خدمات آن میتوان به ارائه انواع نرم افزار ها و اپلیکیشن  مخصوص سمینار آنلاین، ثبت نام و شرکت در آن، فروش فیلم در این زمینه  و همچنین اطلاع رسانی برای برگزاری سمینار آنلاین، اشاره کرد.

· اسکای روم: این سایت که فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز کرده است، یکی دیگر از سرویس های ارائه دهنده میباشد. محیط اسکای روم، علاوه بر داشتن تمامی امکانات، بسیار ساده و مورد علاقه کاربران میباشد.

· ایونداین سایت نیز در سال ۱۳۹۶، در زمینه اطلاع رسانی برای برگزاری همایش آنلاین  ، سمینار آنلاین، ورکشاپ و کارگاه آموزشی شروع به فعالیت کرده است.

· سایت وبینار: این سایت در مرکز رشد و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و در سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرده است و امروزه خدمات آن بر پایه بهترین نرم افزار در سطح بین الملل و روی سرور های پرسرعت میباشد.

· وبرنو: وبرنو یکی دیگر از این سایت ها میباشد که در سال ۱۳۹۴ شروع به فعالیت کرده است. در این وب سایت ۴۰۰۰ نفر به صورت همزمان میتوانند در یک رویداد آنلاین شرکت کنند.

 انواع سمینار آنلاین

 سمینار آنلاین را می توان به دو نوع زنده و از پیش ضبط شده تقسیم بندی کرد.

· وبینار زنده: همانطور که از نام آن پیدا است به صورت زنده و پخش مستقیم برگزار می شوند و باعث ایجاد تعامل بهتر و بیشتر می شود، زیرا مخاطب هر زمان که بخواهد می تواند سوال خود را مطرح کرده و پاسخ آن را نیز در همان موقع دریافت کند.

· وبینار از پیش ضبط شده: این همایش آنلاین، در زمان قبل برگزار شده و در اختیار مخاطبانی قرار می‌گیرد که موفق به شرکت در زمان برگزاری آن نشده اند. در این نوع از سمینار آنلاین، امکان گفت و گو و پرسش و پاسخ وجود ندارد.

 مزایای وبینار

در مورد وبینار و همایش آنلاین بیشتر بدانید

مزایای وبینار

· قابلیت ضبط: همانطور که در این مقاله نیز گفته شد، وبینار قابل ضبط شدن میباشد و با این کار علاوه بر افزایش مخاطب، مخاطبان می‌توانند با چندین بار مشاهده کردن این سمینار بهتر آن را تحلیل کنند.

· عدم نیاز به حمایت مالی و یا اجرایی: برای برگزاری سمینار آنلاین افراد نیاز به حمایت مالی یا اجرای یک گروه خاص ندارند و شخص می تواند به تنهایی آن را برگزار کند.

· کسب درآمد: همه افراد می توانند از طریق برگزاری سمینار های آنلاین، دانش و مهارت های خود را در زمینه های گوناگون، به افراد دیگر آموزش دهند و از این طریق کسب درآمد کنند.

در مورد راه اندازی مدرسه آنلاین بیشتر بخوانید.

· صرفه جویی در زمان: برای برگزاری یا شرکت در سمینار حضوری،  زمانی برای رسیدن به آن محل و نیز بازگشت به خانه صرف میشود  اما در سمینارهای غیر حضوری و آنلاین این مقدار زمان را از دست نمی رود.

· صرفه جویی در هزینه: هزینه برگزاری همایش های آنلاین خیلی پایین می باشد زیرا برگزارکننده دیگر نیاز  به امکاناتی مانند سالن، دیتا پروژکتور، تجهیزات صدا و تصویر پیشرفته، میان وعده و پذیرایی، نیروهای انتظامات و هماهنگی ندارد. کاهش این موارد، کاهش هزینه را در پی دارد. علاوه بر هزینه های برگزار کننده، کاربران نیز برای شرکت در این همایش ها، هزینه کمتری را باید پرداخت کنند و علاوه بر آن هزینه رفت و آمد را نیز نمی پردازند.

· افزایش تعداد شرکت کنندگان: وبینار به دلیل غیر حضوری بودن، محدودیتی در تعداد شرکت کنندگان نیز ندارد.

· دسترسی آسان: همانطور که در این مقاله نیز بیان شد هر فردی که یکی از تجهیزات مانند: لب تاب، گوشی موبایل و تبلت کنار دسترسی به اینترنت را داشته باشد به راحتی می تواند در این سمینار و همایش شرکت کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قیمت غذای دانشجویی / زمان برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری / آغاز رقابت نفسگیر کنکور ۴ مرحله‌ای
افزایش شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۸۵۷ نفر
۳ اردوگاه اسکان اضطراری برای متاثرین از سیلاب در ارومیه برپا شد
دستور فوری دیوان لاهه به اسرائیل برای توقف حمله به رفح
حضور رئیس‌جمهور و وزیر خارجه تانزانیا در سفارت ایران برای تسلیت به مردم ایران + عکس
بشار اسد در نزدیک‌ترین زمان ممکن به تهران می‌آید
فروش خانه به گروگان گیری منجر شد
دلایل بازداشت گسترده مقامات نظامی در روسیه
فرابی: رئیسی صمیمی‌ترین مقام کشور بود/ صفارهرندی: رئیس جمهور سیاست را مانند نوعی ماموریت و تکلیف به جای می‌آورد
خداحافظ سید دلها
ادای دِین به رئیس جمهوری که دوستش می‌داشتم
سید دلمان برایت تنگ میشود!
فیلم| سلامی: شهدای ما در عرصه بین‌الملل تاثیر گذار بودند
عکس| رئیسی؛ رجایی زیست، بهشتی شد
رضیئی: سید پناه ما بود/ غمیلوی: بهت زده‌ایم و بیشتر خجالت زده!
فیلم| سردار سلامی: رئیس‌جمهور ما یک شخصیت الهی و آسمانی بود
باز شدن پای اسرائیل به تیراندازی استانبول؟
چاقوکشی در مرکز چین با ۸ کشته/ ضارب با اختلال روانی بازداشت شد
ردپای اوکراین در حمله تروریستی به سالن تئاتر در حومه مسکو
عکس| تصاویری از تشییع شهید موسوی در شهرری
فیلم| سیل جمعیت مراغه‌ای‌ها در تشییع استاندار شهید آذربایجان‌شرقی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top