تاریخ انتشار: جمعه 1400/04/11 - 09:37
کد خبر: 400559

نیازمند اشخاصی هستیم که در کارنامه‌شان ضعف کارآمدی نباشند

خادمی افزود : اینکه برخی می گویند سیاست و راهبردهای نظام غلط است و شخص رئیس جمهور یا دولت باید به تنهایی با دخیل کردن نظرات شخصی خود و تعمیم آن به مصلحت جامعه باید دست به اصلاح ساختار بزند، این اشتباه بزرگی است که صرفا منابع و انرژی مملکت را در جهت تجربه ایده های ناپخته و ناصواب به کار می گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس،  آرمان خادمی فعال دانشجویی با اشاره به کارنامه دولت تدبیر و امید و لزوم تقویت دولت مردمی برای ایرانی قوی گفت: در طول عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در مقوله مبانی و سیاست های نظری کشور کمبودی نداشتیم زیرا چراغی پرفروزان تر از اسلام در جهان نبوده که خوشبختانه امروزه ایران هم پرچمدار این نهضت اسلامی است. اما در مقابله با مشکلات بزرگترین اشتباه مجریان نظام این بود که به جای اینکه به مبانی و سیاست های صحیح خودمان برگردند و به آنها جامه عمل بپوشانند، توامان به دنبال اصلاح و تغییر بودند.

وی تصریح کرد: بهبود وضع جامعه در گرو کارآمدی دولت آینده نسبت به قوانین و سیاست های نظام است. در حال حاضر کشور تشنه تغییر است ولی نه تغییر در مبانی و سیاست ها بلکه تغییر در روش اجرایی کردن همان سیاست هایی که با سیره غلط برخی از روسای جمهور دارد خاک می خورد.

این فعال دانشجویی گفت: ما از اینکه به این مبانی و سیاست های ابلاغی رهبری عمل نشده، معترضیم. در همین بحث برجام که ترسیم کننده روابط ما و ۵+۱ بود با اینکه همه مطلع هستیم که رهبری انقلاب موافق نبودند ولی زمانی که اصرار دولت به توافق برجام را دیدند، دلسوزانه و حکیمانه شروطی را معین کردند که متاسفانه به آن عمل نشد و آن مهم نادیده گرفته شد. به عنوان مثال در بند یک این شروط رهبری تضمین قوی و کافی و اعلام کتبی روسای جمهور مقابل برای لغو تحریم ها بود که عملا این تضمین گرفته نشد و توافقی بدون ضمانت اجرا امضا شد و دولت هیچ گاه خود را موظف به پاسخ در قبال عمل نکردن به این شروط ابلاغی رهبری ندانست.

خادمی افزود : اینکه برخی می گویند سیاست و راهبردهای نظام غلط است و شخص رئیس جمهور یا دولت باید به تنهایی با دخیل کردن نظرات شخصی خود و تعمیم آن به مصلحت جامعه باید دست به اصلاح ساختار بزند، این اشتباه بزرگی است که صرفا منابع و انرژی مملکت را در جهت تجربه ایده های ناپخته و ناصواب به کار می گیرد.

وی نیز بیان کرد :اینکه مردم ما خواهان اصلاح وضع موجود هستند حاکی از این نیست که سیاست های نظری نظام را قبول ندارند، بلکه گویا این است که مجریان و مسئولان اجرایی را در زمینه عمل گرا بودن بی کفایت میدانند و منتظر کسی هستند که قوانین و سیاست های نظام را به معنای صحیح اجرا کنند.

این فعال دانشجویی در ادامه بیان کرد: سوال بزرگ اینجاست که آیا وضع موجود کشور نشات گرفته از عمل کردن تمام و کمال دولت به قوانین و سیاست های نظام بوده؟ یا اینکه این وضعیت ناشی از خودبینی و پیش گرفتن مسیر خود بدون در نظر گرفتن سایر ساختار بوده است؟ پاسخ به این سوالات مشخص میکند که راه حل نظام همواره بهتر بوده و یا خود دولت و اینکه خود این پاسخ نشان دهنده بخشی از اختیارات گسترده قوه مجریه است.

وی در پایان گفت: مردم خواهان رئیس جمهوری هستند که قوانین و سیاست های نظام را کامل و متقن اجرا کند. ما برای رسیدن به جامعه ای تحول گرا نیازمند اشخاصی هستیم که در کارنامه خود ضعف کارآمدی نداشته باشند. در قوه مجریه بزرگترین ویژگی که باید ریاست آن و سایر مدیران دولت داشته باشند،  همت و ژرف اندیشی نسبت به آینده انقلاب اسلامی است. با افرادی که در کارنامه شان به جای حل مسئله، پاک کردن مسئله داشتند، نمی شود به آن جامعه تحولی که زمینه ساز تمدن بزرگ اسلامی است، برسیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top