تاریخ انتشار: شنبه 1400/04/12 - 09:17
کد خبر: 400609

خرید تاج گل فوری و آماده؛ برای مراسم سالگرد

اصولا در نگاه عام معنای تاج و پایه گل یکسان است اما از دید تخصصی باید گفت تاج گل چه برای شادی طراحی شده باشد، چه غم و عزا، از یک طرح توخالی به شکل دایره یا بیضی بهره می‌برد. در مقابل، پایه گل معمولا فضای خالی ندارد و پرحجم و مملو از انواع گل‌هاست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خرید تاج گل فوری و آماده برای مراسم سالگرد شاید در نگاه نخست کار سختی به‌نظر نرسد. اما اگر در بطن این خرید قرار بگیرید متوجه می‌شوید که انتخاب یک تاج گل مناسب برای هر مراسم، به هیچ عنوان کار پیش پا افتاده‌ای نیست. فرقی نمی‌کند تاج گل را برای مراسم ترحیم سفارش می‌دهید، یا سالگرد ازدواج و یا هر مناسبت دیگری؛ برای انتخاب درست سبک طراحی و گل‌هایی که در ساخت تاج گل مورد استفاده قرار گرفته‌اند، متناسب با مراسم باید اطلاعات خود را در این مورد کامل کنید. یادتان باشد وقتی زمان ندارید، بدون اطلاعات کافی حین سفارش تاج گل سردرگم خواهید شد.

خرید تاج گل فوری و آماده؛ برای مراسم سالگرد

تاج گل چیست؟

بیایید در ابتدا ببینیم اصلا تاج گل چیست و  خرید تاج گل چه کاربردی دارد؟ تاج گل سبکی از آرایش گل به‌عنوان هدیه است که هم برای مراسم ترحیم کاربرد دارد و هم تبریک سالگرد وقایع خوشایند یا حتی افتتاح یک محیط شغلی. در گذشته، تاج گل عمدتا طرحی شبیه به شعله شمع یا عدد 5 عربی داشت. این نوع تاج گل مختص مراسم ترحیم است و برای شادی کاربردی ندارد. حتی به این طرح نسبتا قدیمی، تاج گل اتوبوسی نیز گفته می‌شود. پیش‌تر به تاج گل پایه‌داری که مختص مراسم ترحیم ساخته می‌شد، تاج گل رضاخانی یا استاندارد گفته می‌شد.

اصولا در نگاه عام معنای تاج و پایه گل یکسان است اما از دید تخصصی باید گفت تاج گل چه برای شادی طراحی شده باشد، چه غم و عزا، از یک طرح توخالی به شکل دایره یا بیضی بهره می‌برد. در مقابل، پایه گل معمولا فضای خالی ندارد و پرحجم و مملو از انواع گل‌هاست. در طراحی یک تاج گل برای مراسم سالگرد می‌توان از گل‌های متنوعی بهره گرفت، اما این کار یک پیش‌شرط مهم دارد. آن‌هم این‌که پیش از طراحی تاج گل، باید معنای گل‌ها و رنگ آنها را در تناسب با مراسم سالگرد بسنجیم. این‌جاست که انتخاب تاج گل سخت می‌شود.

البته گل‌فروشی‌های آنلاین و مغازه‌هایی که برای خودشان یک صفحه فعال در اینستاگرام تدارک دیده‌اند یا یک وب‌سایت پُر و پیمان دارند، در این مواقع بسیار به کار می‌آیند. به ‌این ‌ترتیب می‌توانید در گوشی تلفن همراه هوشمندتان، انواع تاج گل آماده ارسال را متناسب با گرامیداشت رویدادی که به آن مناسبت قصد خرید تاج گل دارید ببینید، انتخاب کنید و سفارش بدهید. برخی پلتفرم‌های آنلاین کار افراد پرمشغله را آسان کرده‌اند و سفارش فوری تاج گل را متناسب با سلیقه افراد و البته رعایت قوانین مربوط به هر مراسم می‌پذیرند. دنیای دیجیتال زندگی را بسیار راحت‌تر از گذشته کرده است.

 

نگاهی به انواع تاج گل

تاج گل را می‌توان به‌طور کلی از 2 منظر طبقه‌بندی کرد: «تاج گل بر اساس مراسم» و «تاج گل بر اساس تعداد طبقات و نوع طراحی». به ‌این ‌ترتیب می‌توانیم با نگاه ساده‌تری به انواع تاج گل بنگریم. تاج گل فوری و آماده برای مراسم سالگرد را می‌توان در گونه‌های متناسب با افتتاحیه و بازگشایی، تسلیت، ختم و ترحیم، همچنین برای عروس به‌صورت از پیش طراحی و آماده‌شده یافت. اما اگر بخواهیم تاج گل را بر اساس تعداد طبقات و نوع طرح آن دسته‌بندی کنیم، باید به مواردی همچون تاج گل یک طبقه، دو و سه‌ طبقه، تاج گل فانتزی، تاج گل شطرنجی و تاج گل سلطنتی اشاره کنیم.

چه گل‌های برای تاج گل مناسب هستند؟

وقتی قصد سفارش تاج گل فوری و آماده برای مراسم سالگرد را دارید و از طرفی می‌خواهید در طراحی تاج گل از پیش آماده‌شده، طبق سلیقه خودتان تغییراتی اعمال کنید، باید بدانید متناسب با هر مراسم باید چه گل‌هایی در یک تاج گل به کار رود. همگی به نیکی می‌دانیم که گل‌هایی چون گلایل، شب‌بو و آنتریوم به رنگ سفید بیشتر برای مراسم تدفین، عزاداری و ترحیم کاربرد دارند و مثلا برای گرامیداشت سالگرد تاسیس یک کارخانه چندان به کار نمی‌آیند.

خرید تاج گل فوری و آماده؛ برای مراسم سالگرد

اما شاید همگان ندانند که برای مراسم شاد می‌توان از گل‌هایی مانند صدتومانی، میخک، ژربرا، استرزیا و امثالهم استفاده کرد. این گل‌ها برای تبریک افتتاحیه یک سازمان، مرکز خرید، فروشگاه، گالری یا هر محیط دیگری کاربرد دارند. همچنین برای تبریک سالگرد ازدواج یک شخص مهم، سالگرد تاسیس یک کسب‌وکار بزرگ یا سازمان و هر مراسم دیگری که به مناسبت گرامیداشت یک رویداد فرخنده برگزار شده، استفاده از این گل‌ها توصیه می‌شود.

البته اگر قصد خرید تاج گل فوری و آماده برای مراسم سالگرد درگذشت یک فرد بزرگ، مهم و عزیز را دارید، باید توجه داشته باشید که انتخاب‌های‌تان تنها محدود به گلایل، آنتریوم و شب‌بو نیست. تقریبا هر گل سفید دیگری می‌تواند در این مراسم نمادی از ادای احترام به روح فرد درگذشته و پاکی و خلوص نیت شما نسبت به او باشد. اما انواع گل‌های رز، داوودی، لیلیوم یا سوسن را در رنگ‌های دیگر نیز می‌توان در طراحی تاج گل ترحیم یا سالگرد درگذشت یک شخص مورد استفاده قرار داد. انتخاب رنگ این گل‌ها نیز برای خودش مقوله‌ای جداگانه است که می‌تواند نشان‌گر نوع ارتباط شما با فرد درگذشته باشد. در ادامه معانی رنگ‌ گل‌های مورد استفاده در تاج گل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

رنگ گل‌های مورد استفاده در یک تاج گل چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

رنگ‌ها حال روحی شما را نشان می‌دهند و در هر مراسم، رنگ گل‌هایی که در تاج گل سفارش داده‌اید، بیش از هر چیزی به چشم می‌خورند. رنگ گل‌ها از میزان تالم یا شعف درونی‌تان سخن می‌گویند. بر همین اساس، وقتی قرار است تاج گل فوری و آماده برای مراسم سالگرد ازدواج یک دوست سفارش بدهید، باید به این نکته توجه داشته باشید که وجود گل‌هایی با رنگ‌های پرانرژی و آرام‌بخش مانند زرد، قرمز، نارنجی و بنفش می‌تواند از میزان خوشحالی شما برای سالگرد تشکیل خانواده آن دوست خبر بدهد. البته رنگ‌های مختلف هر نوع گل، معنای متفاوتی دارند. مثلا رنگ قرمز در گل رز نمادی از عشق و دوستی و در گل داوودی نمایانگر مشارکت، همکاری و هم‌دردی است. استفاده از گل رز زرد در تاج گل از عمق دوستی شما پرده برمی‌دارد و گل داوودی زرد نشان از میزان تحسینی است که در دل‌تان نسبت به دوست خود دارید. گل رز صورتی نیز نشان‌دهنده بخشندگی و سخاوت شما نسبت به آن دوست خواهد بود.

اما معمولا توصیه می‌شود در سفارش تاج گل فوری و آماده برای مراسم سالگرد یک عزیز درگذشته، مدل‌های آراسته‌شده توسط گل‌هایی با رنگ‌های خنثی و سفید را انتخاب کنید. البته اگر به گل‌هایی چون داوودی علاقه دارید، می‌توانید به ‌شکلی حساب‌شده از انواع رنگی آنها نیز متناسب با معانی ذکر شده در سطور بالا بهره بگیرید. گاهی می‌توان در ترکیب یک تاج گل آماده، تغییراتی اعمال کرد. اما در مجموع نباید اجازه بدهید در یک تاج گل ترحیم، رنگ‌ها بر ترکیب سفید یا خنثی چیره شوند. مثلا اگر قصد دارید پاکی، صداقت و عظمت فردی که از دنیا رفته است را مورد ستایش قرار بدهید، استفاده از ترکیب رز و لیلیوم سفید در تاج می‌تواند بسیار مناسب باشد. اما اگر شخص درگذشته نزدیکی و دوستی عمیقی با شما داشته، می‌توانید از رز قرمز و زرد یا داوودی‌ به همین رنگ‌ها استفاده کنید و عمق عشق و دوستی خود را به نمایش بگذارید. گلایل سفید نیز نشان می‌دهد یاد فرد درگذشته را برای همیشه در قلب خود نگاه خواهید داشت. گل گلایل معمولا بسیار پر است و با رنگ سفید برای زمینه تاج گل یک انتخاب به‌صرفه، زیبا و لطیف به حساب می‌آید.

خرید تاج گل فوری و آماده؛ برای مراسم سالگرد

سایز و اندازه تاج گل

حین سفارش تاج گل فوری و آماده برای مراسم سالگرد، باید ابتدا از خود بپرسید که قرار است به نمایندگی از چند نفر آن تاج گل را تقدیم کنید؟ اگر تاج گل از سوی یک سازمان یا شرکت سفارش داده می‌شود، باید سایز بزرگی برای آن انتخاب کرد اما وقتی تاج گل از سوی یک نفر تقدیم می‌شود، انتخاب یک اندازه میانگین، به‌عنوان مثال، یک متر و هشتاد سانتی‌متر نیز مناسب است. تاج گل‌های چند طبقه می‌توانند 2 تا 3 متر هم ارتفاع داشته باشند اما باید توجه داشته باشید اگر قرار است تاج گل را شخصا تقدیم کنید، نسبت ارتفاع و اندازه آن به قد خود، همچنین وزن تاج گل را نیز حین ثبت سفارش در نظر بگیرید.

اجزای تشکیل‌دهنده یک تاج گل

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تاج گل پایه آن است. این سه‌پایه می‌تواند از جنس چوب یا فلزهای طراحی‌شده به سبک فرفورژه باشد. روی پایه، اسفنج‌هایی با کیفیت بالا که از قابلیت آب‌رسانی خوبی برخوردار باشند، به‌وسیله سیم نصب می‌شود. پیش از نصب گل‌های اصلی، شاخه و برگ‌های پرُکننده روی اسفنج‌ها قرار می‌گیرند و در نهایت گل‌های اصلی به‌دقت سر جای خود نصب می‌شوند. اما مرحله پایانی آرایش یک تاج گل، مربوط به نصب روبان‌ها و نوشته‌های تبریک و تسلیت می‌شود.

قیمت تاج گل

قیمت تاج گل ترحیم ارزان می‌تواند با استفاده از گل‌های ارزان‌تر و پُر مانند گلایل، همچنین انتخاب اشکال دایره‌ای و توخالی، مدیریت شود. به ‌این ‌ترتیب هم یک تاج گل چشم‌گیر سفارش داده‌اید و هم متناسب با بودجه خود خرید کرده‌اید. البته برای سفارش یک تاج گل زیبا، هرچه تاج گل شما حتی در همان قالب توخالی پرتر و حجیم‌تر باشد، ظاهر جذاب‌تری خواهد یافت. هرچند قیمت یک تاج پرگل به مراتب بالاتر می‌رود. جنس پایه و طرح آن، سایز و تعداد طبقات، نوع گل‌های به‌کاررفته و مواردی از این دست، در تعیین قیمت یک تاج گل موثر هستند. همچنین اگر یک تاج گل بزرگ و چند طبقه سفارش می‌دهید، باید هزینه‌ای برای حمل آن تا مقصد در نظر بگیرید. زیرا با خودروی سواری نمی‌توان تاج‌های بزرگ گل را به‌سلامت جابه‌جا کرد. البته برای جابه‌جایی تاج‌های خیلی بزرگ روی تویوتا لندکروز نیز نباید حساب باز کنید و تنها چاره کار در این شرایط استفاده از وانت‌بار است.

بهترین زمان سفارش تاج گل

اگر قصد سفارش تاج گل فوری و آماده برای مراسم سالگرد از هر نوع‌اش را دارید، باید توجه داشته باشید که درباره تازگی و ماندگاری گل‌ها از فروشنده سئوال کنید. در مواردی‌ که تاج گل را به‌صورت آنلاین سفارش می‌دهید، این موضوع اهمیت بیشتری می‌یابد. پس مهم است که یک تاج گل ماندگاری زیادی داشته باشد، مخصوصا در مواردی ‌که قرار است برای روزها در یک محیط ثابت نگه‌داری شود. به‌هرحال تاج گل نماینده شما در هر مراسم است و از میان رفتن پیش از موعد آن، برای‌تان وجهه خوبی نخواهد داشت. بر همین اساس، حتی اگر از روزها قبل انواع تاج گل را بررسی کرده‌اید، سعی کنید سفارش آن ‌را در دسته برنامه‌های روز مراسم بگنجانید و در خصوص تازه بودن گل‌ها از فروشنده اطمینان بگیرید.

سفارش تاج گل فوری و آماده برای مراسم سالگرد، همیشه یک خرید عجله‌ای نیست. اما در دنیای امروز می‌توان این سفارش را با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین در کوتاه‌ترین زمان ثبت کرد و یک تاج گل زیبا و باکیفیت تحویل گرفت.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top