تاریخ انتشار: شنبه 1400/04/12 - 16:54
کد خبر: 400686

اجرای برنامه‌های شادستان تهران ۱۴۰۰ در متروی تهران

برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی فصل تابستان متروی تهران ویژه مسافران شهر زیرزمینی اجرا می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با عنوان شادستان تهران ۱۴۰۰ در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران خبر داد. سید مجتبی تقوی نژاد معاون امور فرهنگی و اجتماعی مترو تهران گفت: برنامه‌های شادستان تهران ۱۴۰۰ با رویکرد اصلی نشاط‌افزایی در بین مسافران و مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی کمیته ملی مبارزه با کرونا انجام می‌شود.

این برنامه‌ها با هدف توسعه فرهنگ و ارزش‌های ایرانی اسلامی، افزایش نشاط اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان و نکوداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی برگزار می‌شود. وی در تشریح اجرای این برنامه‌ها افزود: گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر، اجرای کاروان‌های شادی، جشنواره‌های فرهنگی، هنری، کاروان موسیقی، نوای نواحی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایستگاه‌های منتخب برگزار می‌شود.

تقوی‌نژاد با تاکید بر اینکه تلاش شده شرایط کرونا خللی در برگزاری و اجرای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و نشاط افزای شهر تهران ایجاد نکند، افزود: یکی از اولویت‌های ویژه برنامه‌های شادستان ۱۴۰۰ ایجاد فرصت‌های مناسب برای تفریح و گردش کم هزینه برای عموم بوده است. معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی در ادامه گفت: ایجاد فضای بصری متناسب با این روزها یکی از برنامه‌های اصلی ما است به همین منظور و به تناسب رویدادهای مهم در این مدت با استفاده از طرح‌های متنوع فرهنگی ایستگاه‌های متروی تهران فضاسازی محیطی می‌شوند. همچنین با توجه به مناسبت‌های پیش رو در سطح ایستگاه‌های متروی تهران اجرای برنامه‌های هنری در قالب موسیقی و سرود اجرا می‌شود. وی با اشاره به تولیدات سمعی و بصری معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران تصریح کرد: تهیه و پخش تیزر و موشن گرافی از طریق نمایشگر ایستگاه‌های مترو و تولید و پخش مطالب متنوع رادیویی در قالب پادکست در کلیه ایستگاه‌های متروی تهران از دیگر برنامه‌های فرهنگی مترو می‌باشد. تقوی‌نژاد گفت: یکی از بخش‌های مهم برنامه شادستان تهران ۱۴۰۰ مربوط به دهه ولایت می‌باشد که مسافران عزیز متروی تهران شاهد اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی خواهند بود. به همین مناسبت و با همکاری بنیاد رودکی موسیقی نواحی و اقوام و با حضور گروه‌های هنری از سراسر کشور در سطح ایستگاه‌های مترو اجرا می‌شود. هم‌چنین برنامه‌های پرده‌خوانی، نقالی، برگزاری جشن ویژه اعیاد قربان و غدیر برگزار و کارگاه و نمایشگاه هنری در ایستگاه‌های منتخب برپا می‌شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه از حدود نیمه دوم تابستان وارد ایام سوگواری محرم می‌شویم برنامه‌های فرهنگی مترو نیز با حال و هوای معنوی و مذهبی این ایام برگزار خواهد شد. به همین منظور کلیه ایستگاه‌های مترو با استفاده از طرح‌های متنوع مذهبی و متناسب با ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام فضا سازی محیطی می‌شود. هم‌چنین پخش محتوای فرهنگی و مذهبی در قالب موشن‌گرافی و تیزر از طریق نمایشگرها و پادکست رادیویی از طریق رادیو مترو را خواهیم داشت. اجرای سوگواره، تواشیح و سرودهای مذهبی نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی ایام ماه محرم در متروی تهران است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top