تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/04/24 - 09:33
کد خبر: 401814

آموزش و صدور گواهی زبان روسی در دانشگاه شهید بهشتی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از آموزش و صدور گواهی معتبر زبان روسی برای اولین بار در دانشگاه شهید بهشتی خبر داد و گفت:برای راه اندازی این دوره مجوزهای لازم از سازمان سنجش گرفته شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر،  سعدالله نصیری قیداری، با اشاره به اینکه دانشگاه شهید بهشتی در بین دانشگاه های کشور نقطه کانونی همکاری های علمی و فناوری بین دانشگاه های ایران و روسیه است، گفت: ما یک گارگروهی داریم که ۵۶ دانشگاه کشور عضو هستند و دانشگاه شهید بهشتی رئیس این کارگروه است و همکاری های علمی و فناوری دانشگاه های کشورمان با روسیه را مدیریت می کند.

وی افزود: برای این‌کار ما یک شورای سیاستگذاری و ذیل آن یک کمیته اجرایی داریم که جلسات مستمری را تشکیل می دهیم‌ و اخیرا هشتمین جلسه را برگزار کردیم.

رییس دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نیز ما در دانشگاه شهید بهشتی یک دفتر داریم که فعالیت های علمی مشترک با دانشگاه های روسیه در آن برنامه ریزی می شود.

نصیری از آموزش زبان روسی و صدور گواهینامه معتبر برای آموزش گیران توسط دانشگاه شهید بهشتی خبر داد و گفت: این حرکت بسیار ارزشمند برای جوانان علاقه مند به زبان روسی است تا یک آموزش استاندارد را در داخل کشور آن هم‌ توسط یک‌ دانشگاه معتبر و طراز اول ببینند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی افزود: ما به تازگی‌مجوزهای لازم برای برگزاری دوره های آموزش زبان روسی را از سازمان سنجش اخذ کردیم که این یک قدم بسیار مهمی است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان این مطلب که دانشگاه شهید بهشتی تنها دانشگاهی است که حالا مجوز آموزش و صدور گواهینامه زبان روسی را دارد، تصریح کرد: این‌ مجوز کار ما را در سطح کشور رسمی می کند.

وی ادامه داد: برای اینکه دانشگاه های روسیه این مدرک ما را به رسمیت بشناسند یک اقدام انجام دادیم و با دانشگاه هایی مثل دانشگاه ام‌ اس یو و برخی دانشگاه های دیگر تفاهم نامه امضا کردیم.

نصیری با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت به تازگی مجوز دانشگاه شهید بهشتی را پذیرفته است، گفت: بنابراین چه دانشجویانی که در حوزه وزارت علوم هستند و چه آن‌هایی که زیر مجموعه وزارت بهداشت آموزش پزشکی می بینند، می توانند آموزش زبان روسی ببینند و مدرک معتبر دریافت کنند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه برای این مرکز، نیروی انسانی موجود در دانشگاه شهید بهشتی را تکمیل کرده ایم، گفت: با دعوت از اساتید خوب دانشگاه های دیگر که به زبان روسی تسلط داشتند، در واقع یک‌ کنسرسیوم تشکیل داده ایم.

وی ادامه داد: تا پیش‌ از این دانشجویان در روسیه آموزش زبان می‌دیدند که اولا بنا به گفته دانشجویان یک آموزش استاندارد نبود و از سوی دیگر چند میلیون دلار ارز از کشور خارج می شد اما از این به بعد این ارز در کشور خواهد ماند و یک آموزش استاندارد در انتظار دانشجویان علاقه مند خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top