تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/04/24 - 13:22
کد خبر: 401871

آموزش و صدور گواهی زبان روسی در دانشگاه شهید بهشتی

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از آموزش و صدور گواهی معتبر زبان روسی برای اولین بار در دانشگاه شهید بهشتی خبر داد و گفت: برای راه اندازی این دوره مجوز‌های لازم از سازمان سنجش گرفته شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور نقطه کانونی همکاری‌های علمی و فناوری بین دانشگاه‌های ایران و روسیه است، گفت: ما یک گارگروهی داریم که ۵۶ دانشگاه کشور عضو هستند و دانشگاه شهید بهشتی رئیس این کارگروه است و همکاری‌های علمی و فناوری دانشگاه‌های کشورمان با روسیه را مدیریت می‌کند.

نصیری افزود: برای این‌کار ما یک شورای سیاستگذاری و ذیل آن یک کمیته اجرایی داریم که جلسات مستمری را تشکیل می‌دهیم و اخیرا هشتمین جلسه را برگزار کردیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نیز ما در دانشگاه شهید بهشتی یک دفتر داریم که فعالیت‌های علمی مشترک با دانشگاه‌های روسیه در آن برنامه ریزی می‌شود

وی از آموزش زبان روسی و صدور گواهینامه معتبر برای آموزش گیران توسط دانشگاه شهید بهشتی خبر داد و گفت: این حرکت بسیار ارزشمند برای جوانان علاقه‌مند به زبان روسی است تا یک آموزش استاندارد را در داخل کشور آن هم توسط یک دانشگاه معتبر و طراز اول ببینند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: ما به تازگی‌مجوز‌های لازم برای برگزاری دوره‌های آموزش زبان روسی را از سازمان سنجش اخذ کردیم که این یک قدم بسیار مهمی است.

وی با بیان این مطلب که دانشگاه شهید بهشتی تنها دانشگاهی است که حالا مجوز آموزش و صدور گواهینامه زبان روسی را دارد، تصریح کرد: این مجوز کار ما را در سطح کشور رسمی می‌کند.

نصیری ادامه داد: برای اینکه دانشگاه‌های روسیه این مدرک ما را به رسمیت بشناسند یک اقدام انجام دادیم و با دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه ام اس یو و برخی دانشگاه‌های دیگر تفاهم نامه امضا کردیم.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت به تازگی مجوز دانشگاه شهید بهشتی را پذیرفته است، گفت: بنابراین چه دانشجویانی که در حوزه وزارت علوم هستند و چه آن‌هایی که زیر مجموعه وزارت بهداشت آموزش پزشکی می‌بینند، می‌توانند آموزش زبان روسی ببینند و مدرک معتبر دریافت کنند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه برای این مرکز، نیروی انسانی موجود در دانشگاه شهید بهشتی را تکمیل کرده ایم، گفت: با دعوت از اساتید خوب دانشگاه‌های دیگر که به زبان روسی تسلط داشتند، در واقع یک کنسرسیوم تشکیل داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از این دانشجویان در روسیه آموزش زبان می‌دیدند که اولا بنا به گفته دانشجویان یک آموزش استاندارد نبود و از سوی دیگر چند میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌شد، اما از این به بعد این ارز در کشور خواهد ماند و یک آموزش استاندارد در انتظار دانشجویان علاقه‌مند خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top