تاریخ انتشار: شنبه 1400/05/02 - 01:41
کد خبر: 402621

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از آخرین درخواست‌ها برای تعویق آزمون کارشناسی ارشد؛

انتقادات داوطلبان آزمون به مسئولان سازمان سنجش و ستاد کرونا/ وضعیت قرمز در اکثر شهرها و استرس داوطلبان

انتقادات داوطلبان آزمون به مسئولان سازمان سنجش و ستاد کرونا/ وضعیت قرمز در اکثر شهرها و استرس داوطلبان

حضور صدها نفر در فضای سرپوشیده و بدون تهویه مناسب برای چند ساعت حتی با وجود استفاده از ماسک و فاصله بین صندلی‌ها مخاطره آمیز است. بسیاری از داوطلبان در طول آزمون نگران خواهند بود و با شنیدن یک سرفه مضطرب خواهند شد. محل‌های تجمع از جمله درها، راهروها، سرویس‌های بهداشتی محل جدی انتقال ویروس خواهند بود.

به گزارش سرویس صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تعویق دوباره آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ این روزها ذهن داوطلبان را به خود مشغول کرده است. داوطلبان کنکور که روزهای پر استرسی را در اردیبهشت ماه سال جاری تجربه کردند، بار دیگر در این روزهای داغ تابستانی و موج سیاه پنجم کرونا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

داوطلبان این روزها بیشتر از قبل نگران سرنوشت برگزاری یا عدم برگزاری کنکور ارشد در تاریخ اعلام شده هستند. در این بازه زمانی طبق تجربه سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا سوالات زیادی دریافت کرده ای مبنی بر اینکه آیا کنکور ارشد ۱۴۰۰ عقب می افتد؟ آیا برگزاری این آزمون برای بار دوم لغو می شود؟ در صورت تعویق آزمون چه تاریخی برای برگزاری این آزمون در نظر می گیرند؟

طبق زمان‌بندی که پیش از این منتشر و زمان بندی آزمون کارشناسی ارشد که در دفترچه راهنمای این آزمون درج شده است، زمان برگزاری آزمون، روزهای ششم و هفتم خرداد بود ولی سازمان سنجش ۱۸ اردیبهشت اعلام کرد که با توجه به تصمیم جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ و به دلیل حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا این آزمون در تاریخ های ۵ ، ۶  و ۷ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار نمی‌شود و برگزاری آزمون مذکور به تاریخ‌های ۶ ، ۷ و ۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ موکول شده است.

انتقادات تند داوطلبان آزمون به مسئولان سازمان سنجش و ستاد کرونا/ وضعیت قرمز در اکثر شهرها و استرس داوطلبان

نکته حائز اهمیت اعتراضات داوطلبان آزمون این است که در حال حاضر در موج پنجم کرونا هستیم که روزانه قریب به ۲۰۰ نفر از هموطنانمان را به کام مرگ کشانده است. هر چند که در همین روزهای گذشته که با خیز پنج‌باره کرونا مواجهیم یعنی روز جمعه اول مرداد، آزمون مشمولان استخدامی آموزش و پرورش اعم از آموزشیاران نهضت سواد آموزی، معلمان قرآنی و طرح امین برگزار شد. تعدادی از داوطلبان این آزمون هم نسبت به برگزاری این آزمون در پیک کرونا گلایه‌مند بودند.

انتقادات تند داوطلبان آزمون ارشد به مسئولان برگزاری آزمون

یکی از داوطلبان آزمون به خبرنگار ما گفت: «ما دانشجویانی که کنکور داریم هم استرس کنکور ارشد را داریم و هم استرس وضعیت موجود به خاطر سلامت خود و خانواده‌هایمان ،باتوجه به موج شیوع موج پنجم کرونا در کشور درخواست داریم تا جلوی برگزاری این آزمون گرفته شود.»

داوطلب دیگری نسبت به این مدیریت فشل ستاد ملی کرونا گفت: «نوبت قبل که عقب انداختند آمار کرونا کمتر بود و به عقب انداختن آن اشتباه محض بود هیچ ضمانتی هم نیست ۲۰ روز دیگر بهتر شود. در ضمن حداکثر ۲ درصد ممکن است فعلا درگیر باشند که نمیشود با توجه به نبودن افق نزدیک بر ریشه کنی تاخیر انداخت رعایت پروتکل و دو ماسکه بودن و حدالمقدار با خودروی شخصی یا دربست به حوزه امتحانی آمدن خطرات را میکاهد این چند روزه تا آزمون داوطلب ها بیشتر در خانه بمانند که خدای ناکرده مبتلا نشوند خطر استرس برای دانشجویان در حال حاضر بیشتر از خود کرونا است.»

یکی از داوطلبان آزمون که دارای بیماری زمینه‌ای است، می‌گوید: تعویق کنکور ارشد الزامی است. واقعا با وجود بیماری زمینه ای و کرونا دلتا میمیریم. به فکر ما باشید دو هفته تعویق بیندازید. توروخدا بهمون رحم کنید.»

لزوم تعویق آزمون ارشد به علت وضعیت وخیم کرونایی

حضور صدها نفر در فضای سرپوشیده و بدون تهویه مناسب برای چند ساعت حتی با وجود استفاده از ماسک و فاصله بین صندلی‌ها مخاطره آمیز است. بسیاری از داوطلبان در طول آزمون نگران خواهند بود و با شنیدن یک سرفه مضطرب خواهند شد. محل‌های تجمع از جمله درها، راهروها، سرویس‌های بهداشتی محل جدی انتقال ویروس خواهند بود.

به نقشه‌های بالا دقت کنید. ۵ خرداد، زمانی که قبلا برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده‌ بود، تنها ۱۳ شهرستان قرمز بود. روند بستری در تقریبا همه‌ استان‌ها کاهشی بود.

توزیع کارت آزمون ارشد از یک‌شنبه

به رغم تمام گلایه‌ها، سازمان سنجش اعلام کرده است که آزمون کنکور ارشد در نوبت صبح روزهای چهارشنبه ۶ مرداد ماه، پنجشنبه ۷ مرداد ماه و جمعه ۸ مرداد ‌ماه سال ۱۴۰۰  برگزار می‌شود.

قرار است کارت شرکت در آزمون از روز یک‌شنبه سوم مرداد ۱۴۰۰ بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گیرد.

تعویق آزمون ارشد ۱۴۰۰ درست است؟

فاطمه زرین آمیزی،سخنگوی سازمان سنجش آموزش گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ بدون تعویق و تاخیر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که روز گذشته جمعه ۲۵ تیرماه نیز آزمون وکالت ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۸۴ شهر کشور برگزار شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تعداد داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ را ۶۳۴ هزار و ۵۴ نفر اعلام کرد.

آزمون کارشناسی ارشد امسال بدون اعمال محدودیت رشته‌ای برگزار می‌شود و داوطلبان دوره‌های کارشناسی ارشد می‌توانند در رشته‌های مورد نظر خود با رعایت سایر مقررات در آزمون شرکت و در صورت قبولی ادامه تحصیل دهند.

انتقادات تند داوطلبان آزمون به مسئولان سازمان سنجش و ستاد کرونا/ وضعیت قرمز در اکثر شهرها و استرس داوطلبان

توصیه‌های سازمان سنجش به داوطلبان آزمون ارشد

قرار است دستورالعمل بهداشتی، فاصله­‌گذاری فیزیکی و الزامات بهداشتی در کنکور کارشناسی ارشد رعایت شود اما سازمان سنجش به داوطلبان توصیه‌هایی دارد؛

۱. زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

۲. برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنید.

۳. از تردد بی ­مورد در محل آزمون جدا خودداری کنید.

۴. هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنید.

۵. همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

۶. برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.

۷. از تماس دست­‌ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جدا خودداری کنید.

۸. هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید).

۹. در صورت داشتن سؤال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنید.

۱۰. به پیام‌هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

۱۱. سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می­‌شود نظیر صندلی‌‌ها، دستگیره در­ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری کرده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

گزارش از محمد رمضانی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top