تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/05/20 - 10:15
کد خبر: 404540

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از واکنش کاربران توئیتری به انتخاب شهردار جدید تهران؛

زاکانی؛ از جاده صاف‌کن مناظرات تا شهرداری تهران

اما با انتخاب شهردار تهران انتقادات زیادی به سمت زاکانی و اعضای شورای شهر تهران مبنی بر تخصص نداشتن وی در حوزه مدیریت شهری وارد شد که در یک گفتگو یکی از اعضای شورای شهر با انتقاد از مشکل قانونی در اظهار نظری عجیب وی که متخصص پزشک هسته ای است را در دوران کرونا فردی متخصص در حوزه بهداشت شهر و مردم دانست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علیرضا زاکانی نماینده ادوار تهران و نماینده فعلی مردم قم در مجلس که ریاست مرکز پژوهش های مجلس را نیز بر عهده داشت این روزها با انتخاب وی بعنوان شهردار تهران انتقادات و تعاریف زیادی را از توده مردم به خود جذب کرده است.

زاکانی که در اداوار مجلس بعنوان مبارزه با فساد از وی یاد می کنند در همان ابتدای مجلس فعلی با نیز با رد اعتبارنامه تاجگردون از همان ابتدا خود را باری دیگر یک چهره قانونمند و ضدفساد مطرح کرد و در رسانه ها و بین مردم مطرح شده بود.

زاکانی نیز در انتخابات 1400 به یکباره در محل ثبت نام حاضر شد و خود را نامزد انتخابات معرفی کرد و از همان روز ثبت نام کنایه های خود را به رقیبان قالب کرد.

علیرضا زاکانی که بارها در مناظرات انتخاباتی بعنوان کاندیدای پوششی معرفی شده بود اما توانست با طرح مواضع قاطعانه باری دیگر بین مردم جا باز کند و تیتر یک رسانه های مختلف شود. وی که بالاخره از حضور در انتخابات انصراف داد و به نفع جبهه انقلاب کنار کشید.

بعد از انصراف در انتخابات ریاست جمهوری در جواب سوال خبرنگاران که اگر نامزد مورد حمایت ایشان رای بیاورد آیا جایگاهی برای شما در نظر گرفته می شود گفت: در بهترین جای کشور یعنی مرکز پژوهش های مجلس نوکری می کنم و این بد است که هرکسی هرکجا برود دوست داشته باشد جای دیگری برود.

اما با این وجود با انتخاب سید ابراهیم رئیسی باز هم احتمالاتی برای انتخاب زاکانی در یک پست دولتی در میان بود که به یکباره شورای شهر تهران وی را بعنوان شهردار تهران انتخاب کردند. انتخاب زاکانی برای سکان داری شهرداری تهران از همان لحظه انتخاب با صوت چمران مبنی بر فشار خارجی برای انتخاب شهردار به اعضای شورای شهر حاشیه ساز شده بود حتی موقع اعلام خبر شهرداری وی هم قرار نبود آن زمان رسانه ای شود و اعلام رسمی خبر شهرداری زاکانی قرار بر جلسه ای رسمی بود و برخی اعضای شورای شهر تکذیب و برخی مجدد تایید کردند که این خود ناهماهنگی بسیار را در بین اعضای شورای شهر را نشان می دهد.

اما با انتخاب شهردار تهران انتقادات زیادی به سمت زاکانی و اعضای شورای شهر تهران مبنی بر تخصص نداشتن وی در حوزه مدیریت شهری وارد شد که در یک گفتگو یکی از اعضای شورای شهر با انتقاد از مشکل قانونی در اظهار نظری عجیب وی که متخصص پزشک هسته ای است را در دوران کرونا فردی متخصص در حوزه بهداشت شهر و مردم دانست.

واکنش های کاربران مجازی به انتخاب زاکانی بعنوان شهردار تهران

زاکانی اما در صفحه توئیتری خود با اشاره به انتخابش بعنوان شهردار تهران در یک رشته توییت نوشت: در ۱۲سال نمایندگی مردم عزیزتهران ویکسال خدمتگزاری به مردم شریف قم ومرکزپژوهش‌های مجلس هیچگاه شخصا داوطلب ترک مجلس نبودم.بارهاگفته‌ام هرجاکه خدمت کرده‌ام رامرکزعالم دانسته وهرگزبجای دیگرفکر نکرده‌ام؛ اکنون هم شرمنده مردم قم هستم امانگاهم حضور در میدانی دیگر در جبهه دفاع مقدس است.

واکنش های کاربران مجازی به انتخاب زاکانی بعنوان شهردار تهران

وی دردر بخش دیگری نوشت: تا اینکه برخی از اعضای محترم شورای شهر تهران پذیرش مسوولیت شهرداری تهران را ابتدا در جمع خود و سپس با بنده مطرح کردند که پس از بررسی موضوع و به دلیل ضرورت تحول ساختاری، فرهنگی - اجتماعی و زنده کردن روح شهر و نزدیکی به متن مردم، پذیرفتم برنامه ارائه دهم.

زاکانی با اشاره به دیدار با قالیباف نوشت: چون ایجادتحول درتهران بدون کمک سران قوا میسرنیست،به دیدارشان رفتم تاپیشنهاددوستان رامطرح کرده وازآنها مشورت ویاری بگیرم.دردیدارآقای قالیباف، ایشان گفت وزارت رفاه، وزارت بهداشت یدفتر رییس‌جمهور برای شما مطرح است، بنده گفتم برای آنها افراد بهتری وجود دارد و تحول شهرداری ارجح است.

اما باز هم با این وجود انتقادات و تعاریف زیادی در فضای رسانه ای و فضای مجازی به انتخاب وی صورت گرفت که در ادامه بخشی از آن میخوانید.

واکنش های کاربران مجازی به انتخاب زاکانی بعنوان شهردار تهران

در این بین مردم قم بعنوان حوزه انتخابیه وی در مجلس شورای اسلامی یکی از منقدین اصلی این انتخاب بودند. یکی از کاربران قمی در توئیتر در صفحه شخصی خود نوشت: سال ۹۸ از ستاد زاکانی زنگ زدند و گفتند دعوتید به جلسه فجازیست‌ها . هدف اصلیش را شفافیت در آراء مجلس و بهبود اوضاع قم مثل مونوریل، فرودگاه، ارتقای سیستم ناوبری و حمل و نقل عمومی و ... گفت.  مردم تهران! این آقا همین وعده ها را امروز به شما داده. در جریان باشید که برای قم کاری نکرد.

واکنش های کاربران مجازی به انتخاب زاکانی بعنوان شهردار تهران

کاربر دیگری در توئیتری با انتقاد از عملکرد اصولگرایان و رسانه هایشان نوشت: واقعاً اگه اصلاح‌طلبان میخواستند برای اینکه گزینه‌شان شهردار تهران شود، مصوبات قانونی و آیین‌نامه‌ها را تغییر بدادند، اصولگرایان چه میکردند؟ کیهان و رسالت و جوان و فارس چه تیترهایی میزدند؟ الان برادران کجای مجلس نشستند؟  خوب نیست این دوگانگی.آقای زاکانی برای ما محترمه. ولی رسمش نیست.

واکنش های کاربران مجازی به انتخاب زاکانی بعنوان شهردار تهران

مسعود معینی پور از فعالین توئیتری نیز در این خصوص نوشت: اشتباهات استراتژیک آقای زاکانی ۱.شکستن حرمت رای مردم قم ۲.سلب فرصت مردم تهران برای مدیریت فردشایسته ۳.زیرپاگذاشتن قانون احرازپست ۴.آموزش توجیه وسائل دستیابی به هدف ۵.بالا بردن هزینه‌ی ارزیابی عملکردش درمقایسه شهردارهای پیشین ۶.گرفتن ژست فرهنگی با لابی‌گری سیاسی برای مدیریت شهری.

واکنش های کاربران مجازی به انتخاب زاکانی بعنوان شهردار تهران

کاربر دیگری با انتقاد از انتخاب شهرداران گذشته نوشت: حالا مثلا نجفی هفت‌تیرکش بامدرک ریاضی، یا آن حناچی با مدرک معماری که اوج خدمتش، پخش پول های میلیونی یا میلیاردی برای لوگو و وایرال و... بود، چه گلی به سر تهران زدند که با آمدن زاکانی فریاد وا تهرانا به سر زدید؟

واکنش های کاربران مجازی به انتخاب زاکانی بعنوان شهردار تهران

علی جعفری از فعالین سابق دانشجویی نیز واکنش نشان داده و در صفحه توئیتری خود نوشت: زاکانی گزینه ایده‌آل شهرداری تهران نبود.  سابقه‌ی اجرایی و مدرک مرتبط نداشت، ضمن اینکه نماینده و رئیس مرکز پژوهش‌ها بود و شایسته‌تر این بود که به رأی مردم و نمایندگان احترام می‌گذاشت و در مجلس میماند. اما در هر صورت صدها برابر بهتر از گزینه مسئله داری مثل مازیار حسینی است.

واکنش های کاربران مجازی به انتخاب زاکانی بعنوان شهردار تهران

سید پویان حسین پور نیر با اشاره به حوزه کلان وظفیه شهرداری نوشت: شهرداری تهران، به واسطه گستردگی حوزه کاری و جمعیت زیاد مخاطبین و میزبانی از ستاد وزارتخانه‌ها و نهادها و قوای مسلح، بیش از هر توصیف دیگری، نیاز به یک چهره‌ی ملی با فهم درست از مناسبات حاکمیتی و مفاهیم انقلاب دارد و زاکانی بهترین انتخاب برای این جایگاه بود..

واکنش های کاربران مجازی به انتخاب زاکانی بعنوان شهردار تهران

مهدیانی از خبرنگاران فعال حوزه رسانه ای نیز با اشاره به  صحبت های چمران مبنی بر شورای شهر جای سیاست بازی نیست نوشت: اداره و مدیریت شهر کاری کاملا تخصصی است و نباید سیاسی شود. هر زمانی که شورا سیاسی شود به مشکل می‌خورد.... آقای چمران، انتخاب آقای زاکانی به عنوان شهردار تهران، تخصصی بود؟!

گزارش مسلم خلخال

مرتبط ها
پاسخ مشروع
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top