تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/06/11 - 11:27
کد خبر: 406510

پرکاربردترین نرم افزارها در عصر ارتباطات؛

معرفی ۱۰نرم افزار برتر تولید محتوا +جزئیات

معرفی ۱۰نرم افزار برتر تولید محتوا +جزئیات

مهمترین راه های برقراری این ارتباط در تولیدمحتوای باکیفیت است. تولید محتوا انواع مختلفی دارد. تولید هر کدام از آنها بنا بر ماهیت و مقتضیاتی که دارد، نرم افزارها و سخت افزارهای متفاوتی را طلب می‌کند.بنابراین تسلط به نرم افزارهای گوناگونی که می‌تواند در تولید انواع محتوا کمک کند، برای هر تولید کننده حرفه‌ای محتوا امری ضروری است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اصلی ترین راه موفقیت در بیستمین سال قرن21 میلادی ،توجه به نحوه برقر ای ارتباط با مخاطبان است. مهمترین راه های برقراری این ارتباط در تولیدمحتوای باکیفیت است. تولید محتوا انواع مختلفی دارد. تولید هر کدام از آنها بنا بر ماهیت و مقتضیاتی که دارد، نرم افزارها و سخت افزارهای متفاوتی را طلب می‌کند.بنابراین تسلط به نرم افزارهای گوناگونی که می‌تواند در تولید انواع محتوا کمک کند، برای هر تولید کننده حرفه‌ای محتوا امری ضروری است. همچنین آگاهی از وجود نرم افزارهای کاربردی جدید می‌تواند خیلی مفید باشد و کار شما را سرعت ببخشد.

محتوای صوتی

قطعا آشنایی با نرم افزارهای مفید در این زمینه، اولین گام برای شروع تولید محتوا است. در این گزارش10 نرم افزار مفید برای انواع تولید محتوا را به شما معرفی می کنیم.

نرم افزار‌های تولید محتوای متنی

10نرم افزار برتر تولید محتوا

1) Word: نرم افزار ورد word که یکی از نرم افزارهای مجموعه آفیس است، مهم ترین نرم افزار برای تولید محتوای متنی است. این نرم افزار در واقع یک ابزار تایپ است که امکانات بسیار زیادی دارد که اکثرا با همه آن‌ها آشنا نیستند.شما با استفاده از نرم افزار Word قادر خواهید بود انواع نمودار ها، جدول های و متن های مختلف را ایجاد کنید. همچنین امکاناتی در ورد و نرم افزار ورد پرس وجود دارد که میتوانید محتوای مورد نظر خود را مستقیم از ورد به سایت خود ارسال کنید و محتوای سایت را مدیریت کنید. این قابلیت با پورتکل XML-RPC (پورتکل فراخوان دستور از راه دور) امکان پذیر خواهد بود.

10نرم افزار برتر تولید محتوا

2) Quora: این نرم افزار یک اپلیکیشن موبایلی است. علت اینکه این نرم افزار را در این لیست قرار دادیم این است که شما برای تولید محتوا همیشه نیاز به ایده های جدید دارید. در واقع  Quora جایی برای دریافت ایده‌ی مطالب،اینفوگرافی ها و سوالات جدید است. از Quora استفاده کنید تا از بحث ها و موضوعات روز با خبر شویدترندها را در موضوعات مختلف بشناشید،با پرسش های احتمالی کاربران آشنا شوید.

10نرم افزار برتر تولید محتوا

3) Idea flip: برای تولید محتوا، داشتن ایده خلاقانه امری مهم است. به جای اینکه با اولین ایده ای که به ذهن شما می رسد مشغول نوشتن محتوا کنید، سعی کنید طوفانی در ذهن خود ایجاد کنید و با ذهنی باز برخی از ایده ها را پیدا کنید که واقعاً بهترین هستند.شما به جای نوشتن همه چیز (ایده ها و متن محتوا) بر روی یک کاغذ، می توانید از ابزار Ideaflip استفاده کنید. این ابزار یک نرم افزار موبایلی است و یک محیط تعاملی و بصری در اختیار شما قرار میدهد که می توانید ایده های خود را در آن یادداشت کنید، آنها را مدیریت کنید و توسعه دهید. طراحی رابط کاربری آن محدودیت های بصری را برطرف می کند، به این معنی که شما در انجام هر کاری که ایده های را توسعه دهد، آزاد هستید. این نرم افزار را حتما امتحان کنید.

نرم افزار تولید محتوای ویدئویی

10نرم افزار برتر تولید محتوا

4) Camtasia: شما برای تولید محتوای آموزشی ممکن است نیاز داشته باشید که از صفحه مانیتور خود فیلم بگیرید. نرم افزار کامتازیا یکی از بهترین گزینه ها برای این کار است.

10نرم افزار برتر تولید محتوا

5) Premiere pro: پریمیر پرو بهترین گزینه برای ویرایش و تدوین فایل های ویدئویی است. این نرم افزار از فرمت های مختلف ویدئویی پشتیبانی میکند.شما برای تولید محتوای الکترونیکی و محتوای ویدئویی قطعا به این نرم افزار نیاز خواهید داشت.

10نرم افزار برتر تولید محتوا

Adobe After Effects CC (6: موشن گرافیک یکی از محتواهای تصویری است که بسیار مورد توجه است. نرم افزار افتر افکت می‌تواند در این زمینه بسیار کاربردی باشد. هر آنچه که شما در جهت ساختن یک موشن گرافیک نیز دارید در افتر افکت وجود دارد.

10نرم افزار برتر تولید محتوا

Photoshop (7: نرم افزار فوتوشاپ را تقریبا همه می‌شناسند. این نرم افزار یک نرم افزار پایه ای است که در انواع مختلف تولید محتوا به آن نیاز پیدا خواهید کرد.کار اصلی این نرم افزار، تدوین و ویرایش عکس با انواع فرمت های مختلف است که می‌توان با امکانات موجود در این نرم افزار، عکس‌ها را ویرایش و تغیرات بسیار زیاد و جالبی را در آنها به وجود آورد.این نرم افزار در تولید محتوای الکترونیکی و تولید محتوای تصویری کاربرد زیادی دارد.یادگیری فوتوشاپ به عنوان یکی از ارکان اساسی تولید محتوا شناخته میشود و بدون این نرم افزار شما قطعا هیچ گاه به یک تولید کننده محتوای حرفه ای تبدیل نخواهید شد.

نرم افزارهای تولید محتوای آموزشی-الکترونیکی

10نرم افزار برتر تولید محتوا

8) Articulate Storyline: نرم افزار استوری لاین (Storyline) یک نرم افزار تولید محتوای الکترونیکی و آموزشی به صورت اسلایدشو است که امکانات بسیاری از نرم افزارها را به صورت یک جا در خود جای داده است.این نرم افزار در واقع نسخه توسعه یافته نرم افزار پاورپینت است. شما می‌توانید بدون نیاز به نرم افزارهای جانبی، محتوای خود را تنها با استفاده از نرم افزار تولید محتوای استوری لاین ایجاد کند.

10نرم افزار برتر تولید محتوا

9) Adobe Audition: این نرم افزار برای ضبط صدا، ویرایش و جلوه‌گذاری روی صداها کاربرد دارد. از این نرم افزار در تولید محتوای صوتی و همچنین محتوای ویدئویی و آموزشی استفاده میشود.

10نرم افزار برتر تولید محتوا

Adobe Flash Professional (10: نرم افزار فلش اولین و کاملترین سازنده ی فایل های swf هست! این فایل ها جذابیت و کارایی زیادی دارند. علت این امر دو مسئله است: اولا توانایی تلفیق صدا و تصویر را در اینترنت دارا هستند.دوما توانایی برقرای ارتباط با کاربر را به صورت پویا دارند و می‌توانند نسبت به ورودی های کاربر واکنش نشان دهند. این نرم افزار در جهت تولید محتوای الکترونیکی مفید است.

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top