تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/06/14 - 17:05
کد خبر: 406811

گوشی‌های مناسب دانشجویان رشته عکاسی؛

معرفی ۸گوشی همراه مناسب برای عکاسی +جزئیات

کیفیت دوربین، یکی از قابلیت هایی است که از حدود15سال پیش یعنی زمان مجهز شدن تلفن های همراه به دوربین، مورد توجه خریداران بخصوص دانشجویان و علاقه مندان به رشته عکاسی قرار گرفت و کیفیت دوربین بهتر یک تلفن همراه، به معنای محبوبیت و فروش بالاتر آن مدل بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» قابلیت های فراوان گوشی های هوشمند امروزی موجب شده تا معیارها و انتظارات خریداران از تلفن های همراه نیز تغییر کند. کیفیت دوربین، یکی از قابلیت هایی است که از حدود15سال پیش یعنی زمان مجهز شدن تلفن های همراه به دوربین، مورد توجه خریداران بخصوص دانشجویان و علاقه مندان به رشته عکاسی قرار گرفت و کیفیت دوربین بهتر یک تلفن همراه، به معنای محبوبیت و فروش بالاتر آن مدل بود.

1)Xiaomi Redmi Note 9T 5G :

درحالی که هنوز بهترین دوربین های گوشی هوشمند نمی توانند کیفیت دوربین های DSLR و بدون آینه را ارائه دهند اما پیرفت دوربین این گوشی ها به قدری زیاد بوده است که این اتفاق در آینده ای نه چندان دور صورت خواهدگرفت.با این وجود،کوچکی دوربین های گوشی های هوشمند بگ برنده ی آن ها در برابر دوربین های عکاسی حرفه ای است.

 در این گزارش لیستی از گوش های هوشمند مناسب عکاسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

1)Xiaomi Redmi Note 9T 5G

معرفی8گوشی همراه مناسب عکاسی

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 9T 5G M2007J22G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت از سری گوشی‌های باکیفیت این برند است که می‌تواند تمامی اکثر نیازهای ما مانند وب‌گردی، بازی آفلاین و آنلاین، تماشای فیلم و کلیپ، شبکه‌های اجتماعی، کار با اپلیکیشن و بسیاری دیگر را انجام دهید. گفتنی است که این گوشی با تمامی قابلیت‌هایی که دارد، یک گوشی میان‌رده است که به فناوری 5G مجهز شده است. یکی از ویژگی‌های این گوشی باتری آن است. مهندسان شیائومی برای گوشی Redmi Note 9T باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته‌اند که باتوجه به ظرفیت آن، عمر مطلوبی هم دارد. که امکان شارژ سریع 18 وات را برایتان فراهم می‌کند. از این گوشی می‌توانید استفاده‌های بسیار متنوع و باکیفیتی در عکاسی داشته باشید. پردازنده مرکزی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU) این گوشی به‌اندازه‌ای قدرت دارند که می‌توانید بدون هیچ گونه دغدغه و کاهش سرعت برنامه‌های محاسباتی و عملیاتی را اجرا کنید. این گوشی دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه RAM رم است. گوشی شیائومی Redmi Note 9T دارای دوربین سه‌گانه در پشت گوشی بوده که با کیفیت‌های 48، 2 و 2 مگاپیکسل است که هرکدام دارای کارایی و استفاده‌ای متفاوتی در نوع عکاسی‌های هستند. دوربین عکاسی سلفی Redmi Note 9T دارای لنز عریض (Wide) با رزولوشن 13 مگاپیکسل است که تصاویر مطلوبی برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی و ویدئوهای رضایت‌بخشی برای مکالمه تصویری ایجاد می‌کند.

2)POCO X3

معرفی8گوشی همراه مناسب عکاسی

گوشی موبایل شیائومی مدل POCO X3 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت از جمله محصولات برند شیائومی که با فناوری NFC روانه بازار شده است. این محصول از فریم آلومینیومی ساخته شده است که قاب جلو شیشه‌ای جلوه ویژه‌ای به این مدل بخشیده است. صفحه‌نمایش گوشی موبایل شیائومی مدل POCO X3 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت در اندازه 6.67 منتشر شده است. این صفحه‌نمایش کاملاً تمام‌صفحه است و در بالا وسط اثری از بریدگی یا حفره دوربین سلفی وجود دیده می‌شود. دوربین سلفی این محصول دارای حسگر 20 مگاپیکسلی است .صفحه‌نمایش گوشی موبایل شیائومی مدل POCO X3 با استفاده از فناوری Corning Gorilla Glass 5 در برابر خط‌وخش و صدمات احتمالی محافظت می‌شود. ویژگی دیگر Poco F2 مجهز شدن به حسگر اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش که نشان از بالارده بودن محصول دارد. گفتنی است چهار دوربین که سنسور اصلی آن 64 مگاپیکسلی است در قسمت پشتی این گوشی جا خوش کرده‌اند. این دوربین‌ها قادر هستند ویدئوی 4K را ثبت و ضبط کنند. دوربین‌ سلفی این محصول هم به سنسوری 20 مگاپیکسلی مجهز شده است. بلوتوث نسخه 5.1، نسخه 10 سیستم عامل اندروید و باتری 5160 میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌‌های این گوشی جدید هستند.

3)Galaxy M31

معرفی8گوشی همراه مناسب عکاسی

گوشی موبایل Galaxy M31 از میان رده‌های جدید شرکت سامسونگ است که با طراحی زیبا و سخت‌افزار قوی روانه بازار شده است. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. قاب پشتی و فریم این گوشی از جنس پلاستیک تهیه شده و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده است. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.4 اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. در هر پیکسل از این صفحه‌نمایش، 403 پیکسل قرار گرفته است که نشان‌دهنده وضوح بالای تصویر است. همچنین روکش این نمایشگر لایه‌ی محافظ Corning Gorilla Glass است که از خط‌وخش و ضربه جلوگیری می‌کند. تراشه‌ی این محصول، Exynos 9611 از تراشه‌های 10 نانومتری سامسونگ است که به همراه 6 گیگابایت رم عرضه می‌شود. تراشه‌ی گرافیکی Mali-G72 MP3 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است. شرکت سامسونگ برای این مدل از یک دوربین اصلی چهارگانه استفاده کرده است. لنز عریض (Wide) با رزولوشن 64 مگاپیکسل، لنز فوق عریض (Ultrawide) با رزولوشن 8 مگاپیکسل، لنز ماکرو (Macro) با رزولوشن 5 مگاپیکسل و حسگر عمق با رزولوشن 5 مگاپیکسل مجموعه دوربین Galaxy M31 را تشکیل می‌دهند.دوربین سلفی 32مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است. سامسونگ در ساخت این گوشی از جدیدترین فناوری‌های ساخت گوشی استفاده کرده است تا میان‌رده‌ای با قابلیت‌های نزدیک به یک بالارده خوش‌ساخت را روانه بازار کند.

4)Samsung a71

معرفی8گوشی همراه مناسب عکاسی

گوشی موبایل گلکسی A71 سامسونگ یکی از قدرتمندترین محصولات میان‌رده موجود در بازار است که حسگر انگشت زیرصفحه نمایش و دوربین چهار‌گانه روانه بازار شده است. گوشی موبایل Galaxy A71 با صفحه‌نمایش سوپر آمولد طراحی شده است و ظاهر هم زیبایی دارد. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.7 اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 393 پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است. همچنین روکش این نمایشگر لایه‌ی محافظ Corning Gorilla Glass 3 است که از خط‌وخش و ضربه جلوگیری می‌کند. تراشه‌ی این محصول،Qualcomm SDM730 Snapdragon 730 از تراشه‌های 8 نانومتری کوالکام است که به همراه 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود. این تراشه برای بازکردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملاً مناسب است. تراشه‌ی گرافیکی Adreno 618 هم برای پخش ویدئو و بازی در این محصول درنظر گرفته شده است. این گوشی در ظرفیت 128 گیگابایتی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را تا یک ترابایت دیگر هم افزایش دهید. دوربین اصلی A71 سنسور 64 مگاپیکسلی دارد و فلش LED برخوردار است. سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر از نوع فوق عریض (Ultrawide) و سنسور 5 مگاپیکسلی عمق و لنز ماکرو هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A71 را تشکیل داده‌اند. دوربین سلفی 32مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت اپتیکال در زیر صفحه‌نمایش هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است.

5)Xiaomi Mi 10T Lite

معرفی8گوشی همراه مناسب عکاسی

گوشی موبایل شیائومی مدلMi 10T Lite دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت یکی از همان گوشی‌های باکیفیت این برند است که می‌تواند تمامی نیازهای ما مانند وب‌گردی، بازی آفلاین و آنلاین، تماشای فیلم و کلیپ، شبکه‌های اجتماعی، کار با Applications (نرم‌افزارها) و بسیاری دیگر را انجام دهید. گفتنی است که این گوشی با تمامی قابلیت‌هایی که دارد، یک گوشی میان‌رده است. یکی از ویژگی‌های این گوشی باتری آن است. برای گوشی Mi 10T Lite  باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت 4820 میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته‌اند که شما می‌تواند با خیالی آسوده به کار کردن با گوشی بپردازید. شما اگر این گوشی را با باتری ۱۰۰ درصد در اختیار داشته باشد می‌توانید در ۱ یا ۳ روز تمامی ظرفیت باتری آن استفاده کنید و این موضوع کاملا به نوع استفاده شما بستگی دارد. از این گوشی می‌توانید استفاده‌های بسیار متنوع و باکیفیتی در عکاسی داشته باشید. پردازنده مرکزی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU) این گوشی به‌اندازه‌ای قدرت دارند که می‌توانید بازی‌های روز آنلاین و آفلاین با Graphic Map بزرگ و برنامه‌های محاسباتی و عملیاتی را اجرا کنید. این گوشی دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه RAM (رَم) است. گوشی شیائومی Mi 10T Lite دارای دوربین چهارگانه در پشت گوشی بوده که دارای کیفیت‌های ۶۴، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسل بوده که هرکدام دارای کارایی و استفاده‌ای متفاوتی در انواع عکاسی‌های شما هستند. دوربین عکاسی سلفی Mi 10T Lite 5G دارای لنز عریض (Wide) با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل بوده که می‌توانید عکاسی‌های باکیفیتی از خود، به‌همراه دوستان یا در هر محیط و طبیعتی داشته باشید.

6) Moto G 5G Plus

معرفی8گوشی همراه مناسب عکاسی

گوشی «Moto G 5G Plus» از سری محصولات شرکت مطرح موتورولا است که با پنل LTPS IPS و پشتیبانی از فناوری ارتباطی 5G روانه بازار شده است. نمایشگر Moto G 5G Plus از رزولوشن بالایی برخوردار است ؛ به‌طوری‌که در اندازه‌ی 6.7 اینچی آن، حدود 409 پیکسل را در هر اینچ جا داده است. در گوشیMoto G 5G Plus موتورولا نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار قاب پلاستیکی و فریم تهیه شده از پلاستیک قرار گرفته است. ویژگی دیگر Moto G 5G Plus مجهز شدن به حسگر اثرانگشت در قسمت لبه قاب صفحه‌نمایش که نشان از بالارده بودن محصول دارد. اما این پایان کار نیست؛ چهار دوربین که سنسور اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است در قسمت پشتی این گوشی جا خوش کرده‌اند. این دوربین‌ها قادرند ویدئوی 4K را ثبت و ضبط کنند. دوربین‌ سلفی این محصول هم به دو حسگر 16 و 8 مگاپیکسلی مجهز شده است. بلوتوث نسخه 5.1، نسخه 10 سیستم عامل اندروید، شارژ بی‌سیم سریع و باتری 5000 میلی آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌‌های این گوشی جدید هستند.

7) Xiaomi Mi 11 Lite

معرفی8گوشی همراه مناسب عکاسی

گوشی موبایل Mi 11 Lite با صفحه‌نمایش آمولد طراحی شده است و ظاهر هم زیبایی دارد. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.55 اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری AMOLED و تصاویر شفاف و بی‌نظیری با یک میلیارد رنگ را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 402 پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است. همچنین روکش این نمایشگر لایه‌ی محافظ Corning Gorilla Glass 5 است که از خط‌وخش و ضربه جلوگیری می‌کند. تراشه‌ی این محصول،Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G از تراشه‌های 8 نانومتری کوالکام است که به همراه 6 گیگابایت رم عرضه می‌شود. این تراشه برای بازکردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملاً مناسب است. تراشه‌ی گرافیکی Adreno 618 هم برای پخش ویدئو و بازی در این محصول درنظر گرفته شده است. این گوشی در ظرفیت 128 گیگابایتی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را تا یک ترابایت دیگر هم افزایش دهید. دوربین اصلی این مدل سنسور 64 مگاپیکسلی دارد و فلش Dual-LED dual-tone برخوردار است. سنسور 8 مگاپیکسلی دیگر از نوع فوق عریض (Ultrawide) و سنسور 5 مگاپیکسلی لنز ماکرو هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی Mi 11 Lite را تشکیل داده‌اند. دوربین سلفی 16مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری 4250 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 33 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت اپتیکال در زیر صفحه‌نمایش هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است.

8) Redmi Note 10 pro

معرفی8گوشی همراه مناسب عکاسی

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 10 pro دو سیم‌ کارت ظرفیت 64 گیگابایت وارد بازار شده است. این مدل با پنل AMOLED ساخته‌شده و فاصله لبه صفحه‌نمایش در آن بسیار کم است. این نمایشگر 6.67 اینچی حدود 395 پیکسل را در هر اینچ جا داده است. بدنه و نمایشگر این محصول با استفاده از Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود تا گوشی در برابر خط ‌وخش ایمن باشد. ویژگی دیگر Redmi Note 10 pro مجهز شدن به حسگر اثرانگشت بر روی لبه کناری آن است. شیائومی برای این محصول خود از یک دوربین چهارگانه استفاده کرده است. لنزعریض 108 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی، لنز ماکرو با کیفیت 5 مگاپیکسل و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی مجموعه دوربین Redmi Note 10 pro را تشکیل می‌دهد. یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هم در مرکز بالای نمایشگر این گوشی به کار گرفته شده است. ازنظر سخت‌افزاری هم این گوشی از تراشه Snapdragon 678 بهره می‌برد که در آن پردازنده‌ای هشت‌هسته‌ا‌ی و قدرتمند قرارگرفته است. حافظه رم با ظرفیت 6 گیگابایت هم در کنار این مجموعه قرار گرفته است تا بتواند علاوه‌بر کارهای معمول، از قابلیت‌های جدید گوشی‌های امروزی پشتیبانی کند. باتری 5020 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 33 وات، درگاه ارتباطی USB Type-C 2.0 و جک 3.5 میلی‌متری صدا هم از دیگر مشخصات این محصول جدید است.

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top