تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/06/15 - 09:36
کد خبر: 406861

ثبت‌نام دانش‌آموزان حضوری است یا مجازی؟

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: والدین می‌توانند در صورت بروز برخی مشکلات در سامانه پادا (پرونده الکترونیکی دانش آموزی) برای ثبت‌نام به صورت حضوری به مدارس مراجعه کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، رضوان حکیم زاده روز دوشنبه افزود: سیاست آموزش و پرورش ثبت نام حداکثری در مدارس است، هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل مشکلات سامانه از ثبت نام جا بماند.

وی ادامه داد: اگر در فرایند ثبت‌نام مشکلی ایجاد شد، امکان مراجعه به مدارس وجود دارد. چنانچه برخی والدین نتوانستند از امکانات سامانه پادا استفاده کنند یا با مشکلات زیرساخت فناوری روبرو شدند ثبت نام فرزندان خود را به صورت حضوری در مدارس انجام دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت نام دانش آموزان هم گفت: ثبت نام با توجه به تمهیدات اندیشده شده، در حال انجام است و بیشتر دانش آموزان در ورودی پایه اول و میان پایه ثبت نام شده اند.

حکیم زاده یادآور شد: با توجه به هماهنگی با سازمان آموزش و پرورش استثنایی، درصد بسیاری از سنجش کلاس اولی‌ها انجام شده است.

سیدجواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیش از این درمورد سنجش سلامت نوآموزان گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۹۲ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان معادل حدود ۹۷ درصد در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت‌گیری کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۱۱۱ هزار نفر معادل با ۸۱ درصد ارزیابی شده‌اند.

مشکلات سامانه سیدا برطرف شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین درخصوص ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی گفت: مشکلاتی در سامانه سیدا (سامانه یکپارچه دانش آموزی) برای ثبت‌نام این نوآموزان وجود داشت که این مشکلات از هفته گذشته برطرف شده و آنها نیز می توانند ثبت نام کنند.

حکیم زاده افزود: در حال حاضر تمرکز ثبت نام روی پیش‌دبستانی‌ها است، چراکه بیشتر کلاس اولی‌ها سنجش سلامت نوآموزان را انجام داده اند.

وی با بیان اینکه امور ثبت نام به خوبی انجام می‌شود و مشکلی نسبت به سال گذشته وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی به صورت حضوری است، البته آنها هم می‌توانستند پیش ثبت‌نام را  در سامانه پادا انجام دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ثبت‌نام سایر پایه‌های تحصیلی از درگاه پادا در سامانه سیدا انجام می‌شود و برای میان پایه‌ها به صورت اتوماتیک در سیستم ارتقا پیدا می کند، به جز در مواردی که دانش‌آموزی قصد تغییر مدرسه داشته باشد که مستلزم این است که پیگری‌هایی در این خصوص انجام دهد.

ثبت نام اولیه پایه اول ابتدایی از اول خردادماه به صورت حضوری در حال انجام است که پس از مراجعه دانش آموزان به پایگاه های سنجش در بدو ورود، ثبت نام آنها قطعی خواهد شد.

سایر دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی هم با مراجعه به نشانی اینترنتی http://pada.medu.ir می‌توانند فرایند ثبت‌نام را پیگیری کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top