تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/06/31 - 13:15
کد خبر: 408634

زیربنای دانشگاه صنعتی شریف افزایش یافت

معاون اداری مالی دانشگاه صنعتی شریف از افتتاح پروژه‌های عمرانی این دانشگاه همزمان با سال تحصیلی جدید در مهرماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر فرشاد فاطمی ضمن بیان این مطلب در خصوص افتتاح پارکینگ طبقاتی شمال دانشگاه صنعتی شریف، ساختمان جدید دانشکده مهندسی هوا فضا و معاونت پژوهشی، فاز سوم مجتمع خدمات فناوری در فضای کارگاهی و دو آمفی تئاتر در این دانشگاه گفت: در ابتدای سال ۱۳۹۹ دو ساختمان جدید دانشکده مهندسی مکانیک با زیربنای ۱۵ هزار متر مربع و ساختمان آموزش با بیش از ۱۰ هزار متر مربع زیر بنا در دانشگاه افتتاح شد. در هر دو این پروژه‌ها اعضای هیئت علمی و همکاران مستقر شده و مشغول به کار هستند و به مرور زمان با برداشتن محدودیت‌ها، ساختمان‌های قدیمی در اختیار این دو واحد در راستای بهسازی دانشگاه آزادسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز برنامه دانشگاه شریف، انجام سایر امور عمرانی است. در این مقطع ما ساختمان دانشکده مهندسی هوا فضا و معاونت پژوهشی را که یکی از بزرگترین ساختمان‌های دانشگاه است، افتتاح خواهیم کرد.

دکتر فاطمی افزود: در طبقه هشتم این ساختمان، ستاد معاونت پژوهشی دانشگاه مستقر است و در طبقات ۵ تا ۷  نیز مراکز نوآوری دانشگاه استقرار خواهند یافت. طبقه ۴ به مرکز نوآوری فضایی و طبقات ۱ تا ۳ دانشکده مهندسی هوافضا تخصیص یافته است. طبقات منفی ۱ و منفی ۲ به آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشکده مهندسی هوا فضا و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اختصاص یافته است. زیر بنای هر طبقه  این ساختمان بین ۱۷۰۰ تا ۱۹۰۰ متر مربع است بدین ترتیب تقریبا یک مجموعه هزار و ۸۰۰ متر مربع به فضای زیربنای دانشگاه افزوده شده است که همزمان با بازگشایی دانشگاه در مهرماه افتتاح خواهد شد. البته استقرار همکاران در برخی از طبقات این ساختمان از ماه قبل آغاز شده است.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: مجاور ساختمان شهید ستاری، مجموعه اتاق تمیز با چهار اتاق با گریدهای مختلف قرار گرفته است که همکاران در حال حاضر در آنجا مستقر شده و بهره‌برداری از این اتاق‌ها آغاز شده است. این مجموعه یک مجموعه بسیار ارزشمندی برای دانشگاه محسوب می‌شود و همکارانی که به فضای اتاق تمیز نیاز دارند می‌توانند با استفاده از این فضاها طرح‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت خود را پیش ببرند.

وی در ادامه گفت: از پروژه‌های دیگری که مهرماه افتتاح خواهد شد می‌توان به فاز سوم مجتمع خدمات فناوری در محل قدیم سوله‌ آب و انرژی اشاره کرد که در مراحل پایانی خود است و به زودی افتتاح خواهد شد. این پروژه یک محوطه کارگاهی و به سبک یک آزمایشگاه ساخت است و شامل تعدادی دفاتر و یک فضای کارگاهی وسیع است که در مهرماه افتتاح می‌شود .نکته قابل توجه این است که در کلیه این فضاها و توسعه‌هایی که در حال انجام است به هیچ عنوان بارگذاری جدیدی در این دوره بر زمین‌های دانشگاه در محوطه پردیس اصلی ایجاد نشده است.

معاون اداری مالی دانشگاه صنعتی شریف در ادامه در خصوص پارکینگ طبقاتی شمال این دانشگاه عنوان کرد: پارکینگ دانشگاه شریف با همکاری آقای مهندس بهاری حامی مالی و از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف ایجاد شده است. بخشی از هزینه‌های ساخت این پارکینگ قرار است از طریق درآمد و اجاره واحدهای تجاری آن در طول یک دوره سی ساله بهره‌برداری، تامین شود. همچنین دانشگاه نیز در این سی سال بخشی از درآمد پارکینگ را دریافت خواهد کرد. ضمن اینکه پس از سی سال فضای پارکینگ و فضاهای تجاری بازسازی و در اختیار دانشگاه صنعتی شریف قرار خواهد گرفت. در حال حاضر محوطه سازی روی سطح پارکینگ در حال انجام است و ۵ طبقه پارکینگ زیر زمین با ظرفیت ۱۰۰۰ و پنجاه خودرو طراحی شده است.

دکتر فاطمی راجع به دیگر اقدامات انجام شده در دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: ۶ دستگاه آسانسور در چهار نقطه مختلف تعبیه شده است. همچنین کلیه ملاحظات لازم برای ایمنی، آتش‌نشانی و اگزاست‌ فن‌های دود در پارکینگ طراحی شده است. ضمن اینکه ورود و خروج به پارکینگ کاملا مکانیزه خواهد بود.ما معتقدیم با ایجاد این پارکینگ دانشگاه صنعتی شریف در کنار خدمت به اعضای خود به شهر و شهروندان نیز خدمتی قابل توجه در این ناحیه از شهر ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه شریف قصد دارد با راه اندازی پارکینگ، تردد خودروها در سطح دانشگاه را به حداقل برساند، عنوان کرد: به این ترتیب، تنها خودروهای ویژه از قبیل خودروهای معدود عزیزانی که محدودیت حرکتی و مشکل تردد دارند و خودروهای خدماتی مثل آمبولانس و خودروهایی که به واحدهای داخل دانشگاه (از قبیل سلف، رستوران و پست و...) رفت و آمد دارند، در دانشگاه تردد کنند.

دکتر فاطمی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شریف در حال تدوین آیین نامه تردد و استفاده از پارکینگ است، خاطرنشان کرد: در آخرین مذاکرات، بهره بردار ابراز تمایل کرده است که تخفیفی هم برای دانشجویان در نظر بگیرد. با اجرای این پروژه، دانشگاه صنعتی شریف در بخشی از زیباسازی شهر نیز سهیم خواهد شد بدین صورت که محوطه خارج و نزدیک دانشگاه از خودروهای پارک شده خالی می‌شود. طراحی داخلی پارکینگ به نحوی است که گردش خودروها در آن براحتی امکانپذیر است و این پارکینگ با توجه به بهترین استانداردهای مرتبط ایجاد شده است.

وی در خصوص افتتاح دو سالن آمفی تئاتر دانشگاه گفت: سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و اقتصاد با حدود ۵۰۰ نفر گنجایش بیش از یکسال است که آماده بهره برداری است ولی به دلیل شرایط خاص کرونا، افتتاح به تعویق افتاده است. این آمفی تئاتر با توجه به فضای وسیع خود و در مجاورت پارکینگ امکان مناسبی برای سرویس دهی به مراسم خواهد داشت. آمفی تئاتر دیگری در مجاورت دانشکده‌های مهندسی کامپیوتر و مهندسی شیمی قرار دارد که توسط حمایت مالی یک خیر در حال تجهیز است. این آمفی تئاتر با ظرفیت ۳۰۰ نفر و کاملا حرفه‌ای با یک چینش بسیار مناسب و در بخش مرکزی دانشگاه قاعدتا موقعیت مناسبی برای برگزاری برنامه‌های علمی و هنری است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، دکتر فاطمی از زیباسازی این  دانشگاه پس از افتتاح پارکینگ طبقاتی خبر داد و گفت: در کنار کلیه این پروژه‌ها، همزمان با خالی شدن دانشگاه از خودرو یک برنامه زیباسازی و متناسب سازی فضای دانشگاه به عنوان محیط عاری از خودرو و مناسب برای تردد پیاده در دست اجرا است. همچنین در فضای مقابل ساختمان دانشکده مهندسی هوا فضا یک طرح محوطه سازی در حال برنامه‌ریزی است و احتمالا فضای سبز و زمین بازی در آنجا طراحی می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top