تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/07/12 - 14:00
کد خبر: 409863

اجرای آیین‌نامه آموزشی دانشجویان بین الملل گروه علوم پزشکی از مهر

آیین نامه آموزشی مختص دانشجویان غیر ایرانی گروه علوم پزشکی برای دانشجویانی که از مهر ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به بعد در دانشگاه و یا دانشکده های داخل کشور تحصیل خود را شروع می کنند، لازم الاجرا است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به منظور بررسی و رفع مشکلات و مسائل آموزشی با حضور معاون آموزشی دانشگاه و دیگر اعضای جلسه به صورت حضوری برگزار شد.

در ابتدای جلسه مسائل و مشکلات آموزشی و دانشجویی از سوی معاونین آموزشی دانشکده ها مطرح و توسط مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه راهکارهای لازم ارائه شد.

در ادامه جلسه، معرفی آیین نامه آموزشی دانشجویان بین الملل توسط دکتر وحید ضیایی معاون آموزشی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح شد.

وی پس از ذکر روند تدوین تصویب و منابع این آیین نامه گفت: آیین نامه آموزشی مختص دانشجویان غیر ایرانی (بین الملل) است که در شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی به تصویب رسیده و برای دانشجویان غیر ایرانی که از مهر ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به بعد در دانشگاه و یا دانشکده های علوم پزشکی داخل ایران تحصیل خود را شروع می کنند لازم الاجرا است.

ضیایی ادامه داد: کلیه مقاطع تحصیلی Undergraduate شامل کاردانی، کارشناسی، دکترای عمومی، MBBS و BDS و مقاطع Postgraduate شامل کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکترای تخصصی PhD مشمول این آیین نامه خواهند بود.

معاون آموزشی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ظرفیت پذیرش سالیانه برای مقطع Undergraduate حداکثر ۲۰ درصد ظرفیت و برای مقطع Postgraduate حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت تعیین شده است و همچنین مدارک تحصیلی توسط دانشگاه و یا دانشکده به ۲ زبان فارسی و انگلیسی صادر خواهد شد و باید به تائید مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت برسد.

پس از بحث و تبادل نظر بین اعضای شورا مقرر شد آیین نامه فوق به مدت ۲ نیمسال به صورت پایلوت اجرایی شود.

در ادامه جلسه دکتر ریاضی از مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیحاتی در خصوص شیوه نامه بازنگری شده برنامه های درسی را مطرح کرد.

وی گفت: بر اساس پیشنهادات ارائه شده توسط اعضای جلسه این شیوه نامه مورد بازنگری قرار گرفت و شیوه نامه در حال حاضر پس از اعمال اصلاحات شامل مقدمه و ضرورت، اهداف، در ۴ ماده و ۵ تبصره، ساختار و تشکیلات مدیریت و حمایت فرآیند برنامه ریزی درسی و همچنین راه اندازی و طراحی برنامه درسی دوره های آموزشی جدید است.

ریاضی گفت: همچنین در ماده ۳ برنامه های درسی در حال اجرا و اجزای برنامه های درسی در چارچوب اختیارات دانشگاه نیز مورد بازنگری قرار گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
چگونه چهره ما به کمک هوش مصنوعی تغییر می‌کند؟ +معرفی اپلیکیشن
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
سلیمی: از اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top