تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1388 - 00:00:00
کد خبر: 41

آقای هاشمی! ما دانشجوییم نه حسود مزاحم

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در واکنش به سخنان آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد، در دانشگاه آزاد واحد پرند مبنی بر اینکه نامه‌ای سرگشاده خطاب به وی صادر کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران:اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نسبت به حمایت‌های وی از رئیس دانشگاه آزاد به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در واکنش به سخنان آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد، در دانشگاه آزاد واحد پرند مبنی بر اینکه نامه‌ای سرگشاده خطاب به وی صادر کرد که متن این نامه خطاب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به بدین شرح است:
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به برکت گفتمان حضرت امام(ره) جسارت انقلابی و حق‌طلبی در آحاد مردم پدید آمد و زمینه برای نقد و انتقاد و حضور گسترده مردم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی آماده شد.

برای پی‌بردن به اهمیت نقد و نقادی لازم است که ابتدا از حضرتعالی به عنوان فردی که دلسوز انقلاب اسلامی هستید این سئوال را مطرح کنیم که اگر این روحیه را در جامعه گسترش ندهیم چه نتایجی حاصل خواهد شد؟ و یا اینکه هدف انقلاب اسلامی از گسترش روحیه نقد و انتقاد‌پذیری در جامعه چیست؟

برهیچ کس پوشیده نیست که نارضایتی از سیاست‌های برخی مسئولان در هیچ جامعه‌ای، موضوعی غیر منتظره و نامتعارف نیست. این نارضایتی اگر به صورت یک سیستم سالم انتقاد مطرح نشود، زمینه برای تشنج سیاسی آماده می‌شود. از این رو فراهم ساختن امکان انتقاد آزادانه؛ ابزار تبلیغاتی پرقدرتی را از دست دشمنان سرسخت نظام که مترصد ایجاد و گسترش تشنج سیاسی هستند خارج می‌کند.

از سویی دیگر؛ وجود روحیه نقد و انتقادپذیری باعث می‌شود که مسئولان در مقابل مردم پاسخگو باشند، آنان مجبورند در ارائه این پاسخ‌ها، به بیان واقعی مشکلاتی بپردازند که دستگاه تحت مدیریت آنها با آن روبرو است. در نتیجه مردم در ارتباط رو در رو با مسئولان مشکلات آنان را بهتر درک می‌کنند و این خود پیوندی بین مردم و مسئولان برقرار کرده و در نتیجه فاصله میان آنها کم می‌شود.
شاید نیاز نباشد که یادآور شویم امر به معروف و نهی از منکر رسالتی است برای دگرگون ساختن جامعه‌بشری، ریشه‌کن ساختن پلیدیها و گستراندن عدل و تقوی. هر فرد موظف است باهر وسیله‌ای که در اختیار دارد در اصلاح جامعه، در جلوگیری از فساد و انحراف و در پیشبرد ارزش های متعالی بکوشد.

در اصول گفتمان انقلاب اسلامی ایران، صراحتاً بر گسترش روحیه نقد و نقد پذیری و همگانی شدن اصل امر به معروف و نهی از منکر تأکید شده است، یعنی جامعه ما باید در مسیری حرکت کند که همه آحاد مردم مشارکت در مسائل اجتماعی و حضور جدی در صحنه را ارزش تلقی کنند و با جدیت وظیفه خود را در باب امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند تا بدین ترتیب، زمینه مناسب برای اصلاح امور فراهم شود.

آنچه باعث گردید تا این مطالب را به حضرتعالی یادآور شویم سخنان تعجب‌برانگیز شما در برخورد با منتقدانی است که نه حسودند و نه قصد مزاحمت برای دلسوزان انقلاب را دارند، بلکه آنها دانشجویانی هستند که تلاش دارند تا در مسیر گفتمان حضرت امام(ره) حرکت کنند.

آنچه بر ما سخت آمد نه اتهامی بود که شما بر زبان جاری ساختید، بلکه نوع نگاه و قضاوتی بود که حضرتعالی در لباس پیغمبر(ص) بدون حتی شنیدن سخنان فرزندان انقلاب بر زبان جاری ساختید.
امروز کسی نمی تواند منکر شود که پس از گذشت بیش از ربع قرن از اجرایی شدن ایده حضرتعالی در تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، هیچ نقطه ایرادی در عمل وجود نداشته و هیچ کسی نمی تواند بگوید که در این میان مدیران و مسئولان اجرای چنین تفکری هیچ نقص و مشکلی نداشته اند.

از شما می پرسیم، آیا جرم دانشجویانی که تنها می خواهند داستان مدیریت دانشگاه آزاد را نه از زبان غیر، بلکه از زبان اولین و تنها رئیس این مجموعه شنیده و براساس آنچه می پرسند و می شنوند به یک قضاوت صحیح دست پیدا کنند، چنین برخوردی است؟آیا این دانشجویان به دلیل رعایت اخلاق و عدم قضاوت یکطرفه- همچون شما- محکوم به بی مهری و تهدید حتی از سوی حضرتعالی می‌باشند؟!

آن روزی که جریانات افراطی، تکنوکرات و برخی منتسبان فعلی به شما با عملکردی غیرقابل دفاع، زمینه ابهامات و سئوالات گوناگونی را در خصوص حضرتعالی در افکار عمومی رغم زدند، همین دانشجویان اسلام گرایی که امروز شما آنها را حسود مزاحم خواندید، در دفاع از هاشمی رفسنجانی اجازه ندادند تا انقلاب اسلامی تجربه تلخ برخی ریزش ها و جدایی مردم با برخی مسئولان را دوباره تجربه کند.

آن روزی که جریان رادیکال و مدعی اصلاح‌طلبی در اوج قهقهه مستانه قدرت، بدترین اتهامات و القاب را در نوشته ها، کتاب ها، مقالات و تجمعات خود به حضرتعالی نسبت می دادند، همین دانشجویان مومن انقلابی که امروز در مقابل مفسده‌های مدیریتی دانشگاه آزاد ایستاده‌اند به مقابله با تخریب ها علیه حضرتعالی می‌پرداختند و امروز با کمال افتخار از سیلی خوردن ها و تهمت‌ها به خاطر حمایت از نخبگان و نیروهای انقلاب که شما بی‌شک یکی از آنها هستید، یاد می‌کنند.

ما همچنان معتقدیم که حضرتعالی از دلسوزان نظام هستید و سرنوشت کشور و اجزای مختلف آن برایتان حائز اهمیت است.

از این رو با توجه به اظهارات گلایه آمیز شما نسبت به منتقدین دانشگاه آزاد و اینکه حضرتعالی اخلاقاً و شرعاً موظف به شنیدن سخنان دانشجویان و منتقدان دانشگاه آزاد برای رسیدن به قضاوتی عادلانه می باشید، در همین جا خواستار در نظر گرفتن زمانی جهت جلسه و استماع دیدگاه هایمان در مورد مدیریت دانشگاه آزاد و سیر تحولات آن در چندسال اخیر از سوی حضرتعالی هستیم.
یقیناً برگزاری این جلسه با حضور حضرتعالی و دانشجویان برای بررسی مسائل دانشگاه آزاد نتیجه‌ای جز خیر و صلاح برای دانشجویان و دانشگاهیان نخواهد داشت و امیدواریم جنابعالی با در اختیار قرار دادن این وقت، گامی مؤثر در راستای تحقق مطالبات آرمان‌خواهانه جریان دانشجویی مسلمان بردارید

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رئیس بخش ارتوپدی بیمارستان شفا زیر شکنجه صهیونیست‌ها به شهادت رسید
حق اعتراض داریم چون این پول ما هست که خرج جنگ علیه غزه می‌شود
تصاویری از بمباران سنگین شهر رفح
فیلم/ تلاوت قرآن کودک فلسطینی بر روی ویرانه‌های خانه‌اش در غزه
کابینه جنگی اسرائیل مرحله اول عملیات رفح را تایید کرد
دیدار رافائل گروسی با امیرعبداللهیان
پذیرش ۵۳ درصد دانشجویان دکتری به روش استادمحور
دیدار نیچروان بارزانی با رهبر معظم انقلاب
اولین رده‌بندی فوتسال جهان
آغاز فاز مطالعاتی ساخت ماهواره مشترک دانشگاههای تهران و مسکو
تجدید میثاق مسئولان سازمان حج و زیارت با آرمان‌های امام(ره)
دانشگاه و صنعت در دولت سیزدهم به هم نزدیکتر شدند
راهکاری برای خواندن سریع نمازهای قضا
تکذیب نامه انتقادی منتسب به آیت‌الله سبحانی
رویداد «ریحان‌شهر» به مرحله ارزیابی رسید
شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
در مورد حجاب دشمن تا پشت درب خانه های ما آمده است
اعضای شورا به قراردادچین دسترسی دارند
گشت و گذار در روستاهای شرق تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top