تاریخ انتشار: شنبه 1400/07/17 - 15:23
کد خبر: 410259

افتتاح ساختمان فیلمخانه ملی ایران پس از ۲۰ سال

مدیر فیلمخانه ملی ایران از قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت تکمیل ساختمان فیلمخانه پس از ۲۰ سال خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ لادن طاهری، مدیر فیلمخانه ملی ایران، ضمن ابراز خشنودی از بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان سینمایی و همراهان از فیلمخانه ملی ایران گفت: اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان یکی از اولین برنامه‌های وزارتی‌شان از فیلمخانه ملی ایران بازدید کرده‌اند نشان از اهمیت و جایگاه فیلمخانه در نگاه و اهداف ایشان دارد و باعث امیدواری است که با دستور مساعد ایشان به زودی ساختمان جدید فیلمخانه ملی ایران (در باغ فردوس) که همسو با نیازهای رو به گسترش یک آرشیو ملی طراحی و اجرا شده است و به دلایلی از جمله عدم تخصیص بودجه کافی برای به پایان رساندن مراحل پایانی کار ناتمام مانده، تکمیل و به بهره‌برداری کامل برسد.

وی این بازدید را کاملاً اجرایی دانست و اظهار کرد: همان طور که آقای وزیر اشاره کردند دلیل حضور ایشان، درخواست ریاست سازمان سینمایی برای حل مشکل فیلمخانه بود تا پس از بررسی، حمایت های لازم برای تکمیل این پروژه ملی انجام شود. در این بازدید ایشان در جریان فعالیت‌های فیلمخانه و نیز کارهای باقیمانده قرار گرفتند و دستور تسریع در پیگیری، حل مشکلات و تأمین اعتبارهای لازم را دادند، البته بازدید وزیر و حمایت و پیگیری جدی رئیس سازمان سینمایی این روند را تسریع کرد.

مدیر فیلمخانه ملی ایران ادامه داد: آقای خزاعی با شناخت قبلی که نسبت به فعالیت ها و جایگاه فیلمخانه ملی ایران داشتند و نیز حساسیتی که با توجه به مسئولیت جدیدشان به چگونگی محافظت و نگهداری اسناد و آثار ملی دارند در اقدامی سریع ، نسبت به تسریع روند تکمیل و توسعه فیلمخانه و تامین تجهیزات موردنیاز دستور پیگیری دادند.

وی اظهار امیدواری کرد به زودی با افتتاح کامل بنای جدید فیلمخانه ملی ایران در باغ فردوس شاهد جشنی برای حفظ و تداوم فرهنگ نگهداری و ارزش‌گذاری به میراث تصویری کشورمان باشیم.

طاهری با بیان اینکه فیلمخانه ملی ایران از نظر قوت و غنای مجموعه ملی در میان کشورهای منطقه مقام اول را دارد گفت: با در اختیار داشتن بیش از 80 درصد تولیدات ملی کشور یکی از کامل ترین آرشیوهای جهان هم به حساب می آید و به جرأت می‌توان گفت تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا حتی یک فریم از میراث تصویری کشور از دست نرود و با مطلوب‌ترین شرایط قابل حصول در کشور، حفظ، مرمت و نگهداری شود و به درستی و سلامت به نسل‌های بعد منتقل شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
وزارت بهداشت از مدیران خود خبر دارد؟/ چرا مسئولی برای اتفاقات یک مهمانی غیرقانونی پیام تسلیت صادر می‌کند؟
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
راهنمای خرید لوازم اورجینال مزدا
شناسایی پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت +فیلم
دانشجویان دانشگاه منچستر انگلیس به پا خاستند +فیلم
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top