تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/07/28 - 17:00
کد خبر: 411464

جزییات برگزاری دهمین‌ سالگرد شهادت حسن طهرانی‌مقدم

نشست خبری ۶۲دومی سال تولد و دهمین سالروز شهادت حسن طهرانی مقدم برگزار شد و اعلام شد یک مراسم در مزار شهید و مراسم دیگری با حضور مسولین کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از مهر؛ به مناسبت ۶۲ دومی سال تولد و دهمین سالروز شهادت شهید حاج حسن طهرانی مقدم مراسمی از سوی فرهنگسرای رضوان پنج شنبه هفته آینده ششم آبان از ساعت ۱۵ الی ۱۶ بر سر مزار این سردار شهید با حضور خانواده این شهید برگزار خواهد شد.

جزییات برگزاری دهمین‌ سالگرد شهادت حسن طهرانی‌مقدم

کرانی دبیر بزرگداشت شهدای غدیر در ابتدای صحبت‌های خود به کلیتی از این مراسم اشاره کردند و گفتند: این مراسم با قرائت قران و سخنرانی حاج آقا زحمت‌کش برگزار می‌شود. این فرد از نزدیک با شهید تهرانی کار کرده و با خصوصیات این شهید از نزدیک آشنا بوده و این شهید بزرگوار را دفن کرده است. و در انتها با توجه به ماه شادی اهل بیت با مداحی یکی از مداحان اهل بیت به مولودی خوانی پایان می‌یابد. از جمله کارهای فرهنگی در این مراسم پایگاه صلواتی در کنار مزار این شهید است. تمامی این برنامه‌ها با رعایت تمام پروتکل‌ها برگزار می‌شود.

ایشان در ادامه اشاره کردند: از ۱۲ آبان که اولین مجلس بزرگداشت شهید حسن تهرانی مقدم برگزار می‌شود ،۵ برنامه بزرگ در سطح شهر تهران اجرا می‌شود که تاریخ دقیق هر کدام متعاقباً اعلام خواهد شد.

کرانی اضافه کردند: هر ساله ۱۰-۱۲ برنامه به مناسبت سالگرد این شهید برگزار می‌شود که بزرگترین برنامه توسط نیروی هوا فضا در حسینیه امام رضا در پادگان امام رضا با حضور مسئولین برگزار می‌شود. تاریخ این مراسم همزمان با سالروز شهادت حاج حسن تهرانی مقدم در ۲۱ آبان است.

طهرانی مقدم در جنگ شهید نشد تا تحولات عظیم را ایحاد کند

در ادامه این نشست خبری سردار زارع دوست و همکار شهید حاج حسن تهرانی مقدم با ذکر چند خاطره از شهید گفت: شاید سال‌ها بگذرد و اثرات و خدمات شایسته این شهید را مردم بتوانند متوجه بشوند. در تعابیر و خاطره گویی و معرفی این شهید بهترین تعریف را حضرت آقا داشتند که ایشان را فرمانده عالیقدر، بی ادعاو پارسا معرفی کردند.

سردار زارع در ادامه گفت: کتاب‌ها می‌توان در مورد حاج حسن تهرانی نوشت و خاطرات ایشان از خدماتی که کردند هر چند چند کتاب هم کم است. ایشان به کار ارزشمند معلمی در مازندارن اشاره کردند که برای موضوع انشا به نوجوانان کم سن و سال موضوع شهید تهرانی مقدم چه کسی بود را داده بودند و عکس العکل این نوجوانان در جملاتی که نوشته بودند قابل تقدیر بود. شهید تهرانی مقدم فرمولاسیون ارزان قیمت را برای ما تولید کردند که ما نیازی به خارج نداشتیم و این فرمولاسیون در عین ارزان بودن پرانرژی و بی خطر بود. روزی که حاج حسن شهید شد ما در اندازه‌های دو و نیم تا سه و چهارسانت دستمان بود با سوختی که شهید تهرانی آن را ساخته بود. حاج حسن در طول هشت سال دفاع مقدس جنگید و شهید نشد و خدا ایشان را برای ما نگه داشت تا تحولاتی عظیم را ایجاد کند.

ایشان در ادامه با علاقه شهید به حضرت علی اشاره کردند و خاطره‌ای را نقل کردند: یک روز ما در کاسه‌گران گیلانغرب مانوری داشتیم و همه موشک‌ها اماده شلیک بودند و ۲۵۰۰ سرباز آموزشی هم در این سوله‌ها حضور داشتند و خبر نداشتند قرار است چه کاری انجام بشود! دستور آتش که رسید سر این موشک به اشتباه به سمت سوله‌ها میچرخد اما انگار که معجزه‌ای رخ بدهد موشک‌ها به سمت کوه هدایت شدند. ما بعدها دیدیم که ذکر حضرت علی روی دیوار این کوه نوشته شده بود. توکل حاج حسن به خدا و عشق به امیرالمومنین زبانزد بود و همیشه صحبت‌های خود را با نام حضرت زهرا آغاز می‌کرد. وی مسلمان واقعی و شیعه علی و پارسایی بود که ریا در کار ایشان ندیدیم.

سردار زارع در ادامه به خاطره دیگری از علاقه شهید و عنایت حضرت علی به شهید اشاره و ادامه داد: شب ۱۹ ماه رمضان سال ۱۳۸۷ بود. تا آن مقطع ما هر چه موتور درست کرده بودیم، هیچکدام جواب نداده بود. یکی از دوستان به حاج حسن گفت بیا کلاهک درست کنیم. شهید تهرانی از سر شب تا نماز صبح احیا گرفت و بلافاصله بعد از نماز صبح که چند دقیقه‌ای همگی خوابیدند، گفت: بچه‌ها جمع کنید. من خواب امیرالمومنین را دیدم. فرمولی که شهید طهرانی آن روز صبح داد آن فرمول پایه سوخت شد و از آن تاریخ این فرمولاسیون اجرا شد.

سردار ادامه داد: ایشان همیشه خودش مرکز خطر می‌ایستاد و این طور نبود که بگوید انچه مقررات برای فرماندهی می‌گوید اجرا شود.وقتی بچه‌ها رفتار حاج حسن را می‌دیدند مثل پروانه به دور او می‌چرخیدند و انها هم احساس خطر نمی‌کردند.ایشان طبق فرمایش پیامبر که فرموده‌اند فرمانده کسی است که به قلب‌ها فرماندهی کند عمل می‌کرد و نیروهای حاج حسن هم همیشه با دل و جان کار می‌کردند و امر و نهی در کار نبود.اجباری در کار نبود.او به معنای واقعی هوای نیروهایش را داشت و یک مسلمان واقعی بود. حاج حسن می‌گفت: ما از جنگ و دوستان شهیدمان جا ماندیم تا کاری را انجام بدهیم که دیگران نتوانستند.

فرمول سوختی که طهرانی مقدم به غزه رساند

سردا زارع ادامه داد: شما می‌بینید کاری که شهید تهرانی مقدم کرد نه تنها کشور خودمان که تا غزه ادامه پیدا کرد و امروز مردم غزه بر اسرائیل پیروز می‌شوند. جنگ ۲۲ روزه اسرائیل همه چیز را تار ومار کرده بود اما تقریباً روز نوزدهم بود که یک نوشته از شهید تهرانی مقدم به دست مجاهدین رسید و آن فرمول سوختی بود که شهید برای مجاهدین فرستاد و اگر یادتان باشد در همان روزها سرنوشت جنگ تغییر کرد. آن فرمول‌ها تبدیل به موتور شد و بر سر صهیونیست‌ها ریخته شد. بعد شهادت سردار دانشمندان روسی بر سر مزار ایشان حاضر شدند و به شخصیت ایشان ادای احترام کردند.

در پایان این نشست کرانی گفت: کار شهید حسن تهرانی مقدم دلی بود و بحث‌های موشکی و برد موشکی و دقت موشکی خطراتی دارد که در ذات این کار است اما ایشان همیشه خودش مرکز خطر بود. ایشان در روزهای که ۲۶۰ ناو امریکایی در خلیج فارس بودند گفت که ما بایذ موشک بالستیک از دریا شلیک کنیم. کاری که در دنیا محال است….حاج حسن مقدم باید تعریف شود کسی که کارهایی انجام داد که در دنیا سابقه نداشت و او با کارهایش دنیا را مرعوب کرد

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top