تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/08/10 - 18:34
کد خبر: 412544

مدیر حوزه‌های علمیه:

لزوم ورود بانوان به عرصه علوم اسلامی به صورت ورود تعریف‌شده

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: در تحولات برنامه‌ای حوزه یکی از محوری‌ترین عرصه‌ها مقوله "زن و خانواده" می‌باشد و لازم است که ورود بانوان به عرصه علوم اسلامی یک ورود قاعده‌مند و تعریف‌شده باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دیدار با انسیه خزعلیمعاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با دوری از هرگونه افراط‌ وتفریطی که حقوق معنوی زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد جایگاه حقیقی زنان را به آن‌ها برگردانیم.

لزوم ورود بانوان به عرصه علوم اسلامی به صورت ورود تعریف‌شده

وی افزود: در تحولات برنامه‌ای حوزه یکی از محوری‌ترین عرصه‌ها مقوله "زن و خانواده" می‌باشد و لازم است که ورود بانوان به عرصه علوم اسلامی یک ورود قاعده‌مند و تعریف‌شده باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: حوزه علمیه قم که در آستانه یک صدمین سال بازتاسیس آن هستیم، در چهل‌سالگی خود منشاء انقلاب اسلامی شد که در جهان موجب برکات زیادی شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه طرح مسئله نیازسنجی درست در حوزه‌های مختلف ازجمله حوزه زنان یکی از برنامه‌های پیش روی حوزه علمیه است، گفت: حرکت عظیمی در حوزه تحقیقات و گفتمان سازی در حوزه‌های علمیه شروع‌شده و ما آماده‌ایم با برنهادی یک برنامه 5 ساله مشترک داشته باشیم.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به لزوم گفتمان سازی دیدگاه اسلام راجع به زن و خانواده افزود: نظریه زن و خانواده در اسلام به‌خوبی تبیین شده است و لازم است که همه ما در حوزه و دانشگاه به آن بپردازیم و تبیین و گفتمان سازی لازم صورت گیرد که متأسفانه در این عرصه ما ضعف داریم.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه در حال حاضر 20 طرح تحولی در حوزه زنان آماده‌شده است،  تصریح کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های دولتی با بهره‌گیری مناسب بتوانند درخور جامعه زنان ایرانی برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام دهند.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: نیازسنجی درست یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه‌های علمیه است، حرکت عظیمی در حوزه تحقیقات و گفتمان سازی در حوزه‌های علمیه آغازشده و ما آماده‌ایم با برنهادی در قالب یک برنامه 5 ساله مشترک در هر عرصه‌ای به‌ویژه عرصه بانوان همکاری داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد:  اگر ما گفتمان انقلاب اسلامی را یک گفتمان نو و مترقی بدانیم حتماً مقوله زن و خانواده یکی از ده مسئله محوری و اساسی این گفتمان خواهد بود که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top