تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/09/01 - 22:24
کد خبر: 414760

معاون زنان و خانواده در دیدار با اتحادیه‌های دانشجویی مطرح کرد؛

توانمندسازی زنان و آسیب زدایی از مهم ترین برنامه های معاونت زنان

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در اولین دیدار خود با اتحادیه های دانشجویی از رونمایی از برنامه جامع معاونت زنان خبر داد و گفت: در هفته‌های آینده، از برنامه جامع معاونت که از روز اول شروع به تدوین آن کردیم، رونمایی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس زنان «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در اولین دیدار خود با اتحادیه‌های دانشجویی که عصر امروز در محل حوزه هنری برگزار شد، ضمن پاسخ به مطالبات دانشجویان پیرامون مسائل زنان و خانواده، از برنامه‌ی معاونت زنان خبر داد و گفت: ان‌شاءالله در هفته‌های آینده، از برنامه جامع  معاونت که از روز اول شروع به تدوین آن کردیم، رونمایی خواهیم کرد. کارشناسان و گروه‌های کاری مشغول به کار هستند. از متخصصین این حوزه دعوت کردیم و حرف‌های آن‌ها را شنیدیم.

توانمندسازی زنان و آسیب زدایی از مهم ترین برنامه های معاونت زنان

توانمندسازی زنان

وی پیرامون مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ی جامع معاونت زنان اظهار کرد: کارگروه‌های تخصصی در دو بخش توانمند سازی زنان و آسیب زدایی مشغول به فعالیت هستند.

خزعلی پیرامون توانمندسازی زنان گفت: بخشی از توانمندسازی مرتبط با تغییر الگوها، ارتقای فرهنگ، مسئله‌ی هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی است. بخشی از توانمندسازی نیز مرتبط با زنان بد سرپرست، سرپرست خانوار و خود سرپرست است که حاصل تجرد قطعی زنان است که روز به روز این امر در حال افزایش است.

وی افزود: در کارگروه مرتبط با آسیب زدایی به مسائلی همچون طلاق، خودکشی، اعتیاد، خشونت و آسیب‌هایی که زنان با آن مواجه هستند، پرداخته می شود. پیگیر مشاوره‌های رایگانی هستیم که پیش از ازدواج، حین ازدواج و تا پس از ازدواج نیز ارائه می‌شود.

لایحه هفت ماده‌ای معاونت زنان پیرامون ارتقای ساختار معاونت و مشاوران امور بانوان

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور پیرامون طرح جمعیت تصریح کرد: ما یک لایحه هفت ماده‌ای را به دولت دادیم که الان در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است.

وی تاکید کرد: این طرح برای این است که موقعیت معاونت زنان و همینطور دستگاه‌هایی که مرتبط با معاونت هستند مثل مشاورین وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها، هم در تصمیم‌ گیری‌های استان‌ها و وزارتخانه‌ها و هم در انجام بسیاری از کارهای اجرایی که بر عهده آن‌ها است، بهبود یابد و امکان داشته باشند که به صورت جدی وارد عمل شوند.

وی افزود: یکی از مواردی که به عنوان وظیفه برای این‌ گروه ها قرار داده شده این است که پیوست خانواده در همه قوانین و دستورالعمل‌هایی که در استان‌ها و وزارتخانه‌ها تصویب می‌شود، وجود داشته باشد.

خزعلی با بیان این که یکی از بندهای این طرح روز گذشته در جلسه هیئت دولت، توسط رئیس جمهور اعلام شد، تصریح کرد: ما خواسته بودیم مشاورین یا مدیرکل‌های وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها با هماهنگی معاونت زنان انتخاب شوند که دیروز رئیس جمهور، دستور آن را فرموده بودند.

انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: اگر این لایحه مصوب شود، معاونت زنان که شأن سیاست گذاری دارد، می‌تواند یک بازوی اجرایی در حوزه اجرایی داشته باشد و طرح ها را به سرعت عملیاتی کند.

گزارش از مهدیه دهقان
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top