به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شیوع کرونا، آموزش مجازی را به شیوه معمول آموزش در سراسر جهان تبدیل کرد.
اخیرا پژوهشی با هدف شناسایی عوامل موثر بر رضایت دانشجویان و استادان از یادگیری آنلاین در آمریکا انجام شد. پرسشنامههای این پژوهش به صورت آنلاین برای دانشجویان و استادان ایمیل شد.
۹۷.۸ درصد دانشجویان و ۸۶.۴ درصد استادان به سوالات پاسخ دادند. بررسی این پاسخها نشان میدهد رضایت کلی از آموزش مجازی در بین دانشجویان ۴۱.۳ درصد و برای استادان ۷۴.۳ درصد بود.
انعطافپذیری مهمترین مزیت آموزش مجازی از نگاه دانشجویان بود، در حالی که مشکلات فنی اصلیترین عامل کاهش رضایت دانشجویان است.
مهمترین مشکل دانشجویان ساکن خارج از کشور، تفاوت منطقه زمانی و ساعت بود. همچنین برخی دانشجویان، آموزش مجازی را استرسزا دانستند، چون تا پیش از آن در محیطی کاملا متفاوت درس خوانده بودند.