تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/09/16 - 11:14
کد خبر: 416676

پیام تبریک رئیس دانشگاه آزاد به مناسبت روز دانشجو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی به مناسبت گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو را به همه دانشجویان کشور و به ویژه دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی به مناسبت گرامیداشت 16 آذر، روز دانشجو را به همه دانشجویان و به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

متن دکتر طهرانچی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت ‏کرامش ‏که چراغ راه بشریت‌‏اند.

16 آذر 1332، یادآور ایستادگی، بیداری و هوشیاری دانشجویان آگاه و فرهیخته‌ای بود که به اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا پاسخ دادند و از استقلال کشور دفاع کردند؛ یاد و خاطره شهدای دانشجوی این روز را گرامی می‌داریم.

16 آذر را می توان نماد مطالبه گری و آرمان‌گرایی جوانان دانست که در آموزش‌های مهارتی و تخصصی به رشد اجتماعی و سرنوشت جامعه خود احساس مسئولیت می‏‌کنند و این روز را می توان روز تعالی و تکامل برای جوانان دانشگاهی نامگذاری کرد.

انقلاب اسلامی بی‌تردید ثمره خون شهیدان و مجاهدت آحاد مختلف ملت و به ویژه دانشگاهیان است که آگاهانه در مسیر روشنگری و مبارزات با هدایت حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفتند و توطئه بدخواهان و مستکبران را برهم زدند.

مسلماً شهیدان علمی الگوی تمام‌عیار جامعه دانشگاهی هستند. به واقع علم و دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هویت دیگری یافت و روحیه آرمان‌طلبی، جهادگری و عشق به ایران اسلامی در دانشجویان موجب شد دانشگاه و کشور رو به جلو حرکت کند.

دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی اجتماعی و از مردم برای مردم است که در هسته آن علم و فرهنگ و در پوسته آن اقتصاد، اجتماع و فناوری قرار دارد. چنین دانشگاهی می‌تواند برای مردم امیدآفرین، برای جوانان اشتغال‌آفرین و برای توسعه منطقه ای برنامه‌محور باشد و این دانشگاه درگام دوم انقلاب اسلامی با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، در کنار تربیت قوه عاقله، به سه دانش تخصصی، اجتماعی و مهارتی دانشجویان و جوانان تمرکز کرده و می کوشد از طریق اجرای طرح پویش اشتغال، تحصیل را با مهارت‌های جدید تلفیق کرده و وارد صنعت کند.

دانشگاه آزاد اسلامی سند تحول و تعالی را در یک برنامه پنج ساله اصلی عملیاتی کرده که شامل سه محور «پرورش‌گر و توسعه‌دهنده فضای انقلابی»، «سرآمد و پاسخگو» و «کارآمد و پایدار» است که دانشجویان پایه و اساس این برنامه هستند و نقش تعیین‌کننده‌ای در این فرآیند دارند.

دانشگاه آزاد اسلامی در حمایت از برنامه پژوهشی و فناورانه و اشتغال جوانان، راه‌اندازی اولین صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی با گستره کشوری را  با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، اقتصاد دانش بنیان در بازارهای فناوری و سراهای نوآوری عملیاتی کرده تا از این مسیر، فناوری را به ثروت تبدیل کرده و بازار واقعی خود را پیدا کند.

امید دارم دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد جدیدی که در اهداف خود در پیش گرفته، برای رفع نیازهای جامعه و توجه به مسئله‌محوری، مسئولیت‏‌پذیری دانشجویان، پژوهشگران و نخبگان را تقویت کند و بستر لازم برای حرکت جوانان در زمینه‌های مختلف  را فراهم کند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، 16 آذر و روز دانشجو را به همه دانشجویان کشور و به ویژه دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می‏‌گویم و از آنان می‏‌خواهم با شور جوانی و هدفمند در مسیر توسعه علمی کشور حرکت کنند.

از خداوند متعال عزت، سلامتی و بهروزی همه را خواستارم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top