تاریخ انتشار: شنبه 1400/09/27 - 16:52
کد خبر: 417905

آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران تجهیز می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اهمیت رشته های علوم پایه از تجهیز آزمایشگاه های این دانشگاه برای کاربردی کردن علوم پایه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی در نشست هم اندیشی با اساتید علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه چیزی به اندازه «علم» دینامیک نیست؛ گفت: بنابراین ما باید بتوانیم هنر داشته باشیم که خودمان را با امکاناتی که داریم، تطبیق دهیم قطعاً باید امکانات را هم به درستی بشناسیم.

آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران تجهیز می‌شوند

وی افزود: بین علوم پایه و آن چیزی که در دنیا است و آن چیزی که ما داریم سخن زیادی وجود دارد و شکی هم وجود ندارد که باید آن را به جریان انداخت؛ این فرآیند نیازمند مداخله و دقت است که صاحبان اهل علم و درایت باید به ما پیشنهاد دهند.

قناعتی از تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: برای کاربردی کردن علوم پایه حتما هزینه می کنیم و قول می دهم ۵ میلیارد تومان از طرف اختیارات رئیس دانشگاه و ۵ میلیارد تومان از طرف رئیس دانشکده پزشکی در خدمت بروز رسانی آزمایشگاه ها قرار گیرد تا پروژه ها تکمیل و آماده شود.

وی افزود: هیچ آزمایشگاهی در دانشگاه حق برون سپاری ندارد مگر اینکه علوم پایه بگوید که من استاد و کادر لازم را ندارم چرا که حتما باید از اساتید علوم پایه در آزمایشگاه ها به کار گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به فضای محدود برخی از گروه های علوم پایه در دانشکده پزشکی؛ تصریح کرد: زمانی که بیمارستان مهدی کلینیک فعال شود می توان از فضای خالی ایجاد شده برای برخی از گروه های پایه استفاده کرد.

وی گفت: «کارآمدی» با «اثربخشی» دو مقوله مجزا هستند، استاد دکتر دهپور خیلی انسان کارآمدی هستند اما در یک مجموعه فعلی اثربخشی لازم را ندارند؛ باید حتماً بررسی کنیم. نگاه مدیریتی شما اساتید هم مهم است، پیشرفت های دنیا را جستجو کنید و از آنها الگو برداری کنید.

قناعتی با بیان اینکه برنامه جامع معاونت ها و دانشکده ها در حال تهیه و تدوین است؛ خاطر نشان کرد: علوم پایه باید جزئی از پیشرفت بالینی در دانشگاه ها باشد و کنار آن ها قرار گیرد، مراکز پژوهشی را حتماً ملزم می کنم به روش درستی که اساتید علوم پایه مطرح کنند از آنها استفاده کنند؛ علوم پایه باید در امور بالینی دخالت داشته باشند و بودجه لازم نیز به آنها اختصاص داده می شود.

وی تاکید کرد: همفکری با اساتید دانشگاه بسیار برای ما مهم است برای برنامه های تیم دانشگاه در چهار سال پیش رو باید از «همفکری، ایده و راهنمایی» اساتید استفاده کنیم. افتخار شاگردی خیلی از شما را داشته ام. به وجود، غیرت و شرف امثال استاد دهپور و شاگردی ایشان افتخار می کنم که ماندند و خاک این کشور را خورد در حالی که می توانست بهترین فرصت‌ها و لذت مادی را ببرد؛ ولی او برنده‌ واقعی است. در محضر خداوند امثال استاد دهپور سربلند و سرافراز هستند و دین خود را به این میهن، آب و خاک ادا کردند.

فرصت های مطالعاتی هدفمند، ارتباط موثر با دانشگاه های دیگر، پیگیری اسپانسرهای بین المللی، ارائه پروژه های محصول محور، استفاده مشترک از تجهیزات گروه ها، نقش فعال اساتید علوم پایه در پارک علم و فناوری، پیگیری ریشه های اصلی مسائل و مشکلات گروه ها، بررسی مشکلات نرم افزار و سخت افزاری آموزشی گروه ها، بررسی نیازهای گروه ها، همکاری اساتید علوم پایه با مراکز تحقیقاتی دانشگاه، مکانسیم اخلاق محوری قانونمند و ضابطه مند و عملیاتی کردن آن، تمرکز بر کار گروهی، افزایش نقش منتوری اساتید در گروه ها از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top