تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/09/28 - 10:44
کد خبر: 417995

روسای دانشگاه‌ها باید نقاط قوت حوزه علمیه را به دانشگاه‌ بیاورند

زلفی گل تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند قوانین و مقررات و طراحی درس‌های مشترک، سرفصل های مشترک، مجلات علمی مشترک کتاب های مشترک است. وحدت حوزه و دانشگاه در گرو ارتباط بیشتر این دو با برخورداری از دانشجوی مشترک ارشد و دکترا داشتن و حضور جدی تر هر دو طرف در کنار یکدیگر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیین بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با حضور اساتید و چهره‌های برجسته حوزه و دانشگاه برگزار شد.

روسای دانشگاه‌ها نقاط قوت حوزه علمیه را به دانشگاه‌ بیاورند

روسای دانشگاه ها باید نقاط قوت حوزه علمیه را به دانشگاه ها بیاورند. محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در این مراسم گفت: فرهنگ «برای نمره درس نخواندن» حوزه علمیه باید به دانشگاه بیاید.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه در حال حاضر صورت گرفته است، وجود تشکل‌های اسلامی در دانشگاه گواه این موضوع است.

وزیر علوم تصریح کرد: روسای دانشگاه ها باید نقاط قوت حوزه علمیه را به دانشگاه ها بیاورند.

وی ادامه داد: حلقه‌های اتصال  حوزه و دانشگاه می تواند سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد، باید این حلقه ها را  پیدا و به بستر مناسبی برای این تعاملات هم افزا تبدیل کرد.

زلفی گل تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند قوانین و مقررات و طراحی درس‌های مشترک، سرفصل های مشترک، مجلات علمی مشترک کتاب های مشترک است. وحدت حوزه و دانشگاه در گرو  ارتباط بیشتر این دو با برخورداری از دانشجوی مشترک ارشد و دکترا داشتن و حضور جدی تر هر دو طرف در کنار یکدیگر است.

وزیرعلوم گفت: روحانیونی هم که در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند باید رفتار و گفتار و کردارشان در دانشجویان تاثیرگذار است. افرادی که معلمی را به شکل تخصصی خوب بلد باشند اثرگذاری آنها بسیار بالا خواهد بود و روحانیونی که خونگرم و به علم ارتباطات با جامعه دانشگاهی مسلط باشند به عنوان الگو، اثرگذاری و قدرت جذب آنها در بین دانشجویان بسیار  بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: تعامل خود یک علم و فن است و هر چقدر تلاش کنیم که میزان گفت‌وگوی بین دانشگاه و دانشگاهیان و حوزویان افزایش پیدا کند، قلب ها به هم نزدیک تر خواهد شد و تاثیرات بسیار بیشتر خواهد شد.

زلفی گل ادامه داد: خوشبختانه بعد از  پیروزی انقلاب اسلامی این اتفاق خیلی خوب افتاده و حضور دانشگاهیان در حوزه و حوزویان در دانشگاه برکات بسیاری داشته است.

وی گفت: امروز می بینیم روحانیون در انجمن های علمی، کانون های صنفی و هیات های مذهبی در دانشگاه ها حضور دارند و جلسات هم اندیشی، جلسات قرآن و جلسات نهج البلاغه با حضور روحانیون برگزار می شود  همه اینها هر کدام یک بخشی از این ارتباط است و آن چیزی که باعث می شود که ارتباط بین دانشگاه و دانشگاهیان و روحانیون و حوزویان اتفاق بیفتد کمال همنشینی است.

وی گفت: هر چقدر این رفت و آمدها جدی‌تر، صادقانه تر و خالصانه تر باشه حتماً اثر خودش را خواهد گذاشت و انشالله ما هم تمام قد در خدمت هستیم  و تلاش کنیم  نقاط قوت حوزه را وارد دانشگاه ها کنیم  که این به طور حتم نعمات زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top