تاریخ انتشار: جمعه 1400/10/17 - 13:11
کد خبر: 420136

مسکو: ناتو دچار جنون توسعه شده است

این دیپلمات روس در واکنش به تحولات اخیر در قزاقستان نیز گفت:‌ «ما رخدادهای اخیر در یک کشور دوست را تلاشی با تحریک خارجی می‌بینیم که هدف آن استفاده از گروه‌های مسلح و آموزش‌دیده و توسل به زور برای تضعیف امنیت و یکپارچگی این کشور است».

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت، ناتو به جنون توسعه دچار شده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، زاخاروا در نشست خبری هفتگی گفت، تنها نیرویی که موجب اتحاد کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌شود، تقاضا برای گسترش قلمرو است و این اتحاد به جنون توسعه مبتلا شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود، ناتو سنگ‌بنای دموکراسی، آزادی رسانه‌ها و عدم سرکوب انتشار اطلاعات را پایمال می‌کند.

این دیپلمات روس در واکنش به تحولات اخیر در قزاقستان نیز گفت:‌ «ما رخدادهای اخیر در یک کشور دوست را تلاشی با تحریک خارجی می‌بینیم که هدف آن استفاده از گروه‌های مسلح و آموزش‌دیده و توسل به زور برای تضعیف امنیت و یکپارچگی این کشور است».

زاخاروا افزود، روسیه به مقامات قزاق کمک می‌کند تا به خشونت‌ها پایان دهد و این کشور به زندگی عادی بازگردد. مسکو با قزاقستان و دیگر کشورهای عضو سازمان معاهده امنیت جمعی (CSTO) مشورت داشته و احتمال تحرکات بیشتر «ضد تروریستی» در این کشور وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه شب و در واکنش به ادعاهای کاخ سفید درباره قزاقستان نیز در بیانیه‌ای نوشت، گویی آمریکایی‌ها نمی‌دانند که در این کشور چه اتفاقی در حال وقوع است.

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری شب گذشته درباره مشروعیت اعزام نیروهای حافظ صلح CSTO به قزاقستان تشکیک کرده و اعلام کرد واشنگتن تحولات این کشور را با دقت پایش می‌کند.

علاوه بر سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت تحولات در قزاقستان اظهار داشت: «روشن است تحولات جاری در قزاقستان یک موضوع داخلی است، اما برخی طرف‌های خارجی با سوءاستفاده از شرایط، درصدد دامن زدن به ناآرامی ها و ایجاد بی ثباتی در این کشور هستند».

رئیس جمهور صربستان نیز روز پنجشنبه گفت، سرویس‌های اطلاعاتی خارجی در پس نا‌آرامی‌های قزاقستان هستند.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس نیز در واکنشی گفت، ناآرامی در شهرهای مختلف قزاقستان احتمالاً هماهنگ‌شده و از پیش طراحی شده هستند و «مداخله خارجی در این حوادث آشکار است».

بنابر گزارش دبیرخانه سازمان پیمان امنیت جمعی واحد های پیشتاز این سازمان در حال حاضر وظایف خود در قزاقستان را آغاز کردند. بر اساس این گزارش، ماموریت نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان رسما، آغاز شده است.

ائتلاف حافظان صلح پیمان امنیت جمعی شامل نظامیان از روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان و قرقیزستان است. از طرف روسیه به قزاقستان نیز واحدهای هوابرد این کشور اعزام می شوند.

هدف نیروهای پیمان امنیت جمعی حفاظت از تاسیسات دولتی و نظامی و کمک به نیروهای انتظامی قزاقستان برای برقراری نظم و قانون در این کشور، اعلام شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top