تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/11/05 - 15:55
کد خبر: 422083

معرفی مراکز علم و فناوری با بیشترین قرارداد بین المللی

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: تنها ۸ پارک ما ۴۵ قرارداد بین المللی منغقد کرده اند که بیشترین این قراردادها توسط پارک پردیس و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان انجام شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ سیزدهمین نشست سراسری هم اندیشی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، مؤسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری برگزار شد.

معرفی مراکز علم و فناوری با بیشترین قرارداد بین المللی

علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در این مراسم گفت: در حوزه فناوری و نوآوری اخیراً کارهای خوبی با تشکیل این معاونت صورت گرفته و اهدافی که دنبال آن هستیم گفتمان با اندیشمندان و نوآوران فناوری در سطح بین المللی است.

وی افزود: زیست بوم فناوری برای ارتقا در کشور تا حدی فراهم شده است. فرهنگ سازی توسعه گفتمان و فناوری نوآوری، ایجاد تعامل بین دانشگاه‌ها و پارک‌ها، فرصت فناورانه، رصد فناری‌های نو ظهور، توسعه دفاتر انتقال و فناوری، دیپلماسی فناوری جز و برنامه‌های اولویت دار ماست.

خیرالدین گفت: نسل فناوری در حال گذار است و ما فعلاً در نسل دیجیتالی شدن قرار داریم و تحولات به سرعت اتفاق می‌افتد. بین المللی سازی دروازه ورود به چرخه جهانی دانش است.

وی گفت: ما باید ایده‌های فناوارانه را پرورش دهیم و هم علم و دانش را به خارج منتقل کنیم هم از خارج دانش را به داخل بیاوریم. مهم‌ترین چالش ما عدم وجود نقشه راه و نبود سند جامع همکاری فناوارنه و نوآورانه بین الملل است.

وی افزود: بین المللی سازی دروازه ورود به چرخه جهانی دانش است. پتانسیل خوبی در زمینه بین الملل سازی در بخش پارک‌های علم و فناوری وجود دارد، امروز ۴۹ پارک علم و فناوری در کشور داریم که ۱۱ مورد آنها دانشگاهی هستند و ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد فناور در این پارک‌ها فعال هستند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان بستر مناسبی برای ایجاد شغل دانش‌آموختگان به شمار می آیند، ۶۵ هزار شغل دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است که ۵۰ هزار نفر از آنان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم ادامه داد: در حال حاضر این پارک‌ها ۸۰ میلیون دلار صادرات داشته‌اند که باید افزایش یابد و باید در حوزه بین الملل وارد شویم، تنها ۸ پارک ما قرارداد بین المللی دارند. ۳۳ پارک ما هیچ قرارداد بین المللی ندارند و این ۸ پارک ۴۵ قرارداد بین المللی دارند که بیشترین این قراردادها توسط پارک پردیس و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان منعقد شده است.

خیر الدین افزود: نیروی‌های انسانی فعال در حوزه بین الملل کم است که باید افزایش یابد، ۲۷ پارک ما یک کارشناس حوزه بین الملل دارد سایت پارک‌های ما فارسی بوده و انگلیسی ندارد.

وی به اقدامات انجام شده اشاره کرد و از ایجاد پارک علم و فناوری ایران و چین در قالب سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین و ایجاد پارک علم و فناوری مشترک ایران در شهر تهران خبر داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top