تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/11/10 - 21:33
کد خبر: 422658

آغاز همکاری‌ مشترک دانشگاه علامه طباطبایی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد

دانشگاه علامه طباطبائی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی و تحقیقاتی در حوزه‌ های مورد نیاز شورای عالی و سازمان‌های مناطق آزاد کشور تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضاء کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور سعید محمد، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رییس دانشگاه علامه طباطبایی در محل سالن اجتماعات دفتر ریاست دانشگاه برگزار و بر ایجاد و گسترش زمینه های همکاری در حوزه ‌های علمی، آموزشی، پژوهشی مشترک تاکید شد.

آغاز همکاری‌ مشترک دانشگاه علامه طباطبایی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد

در این مراسم عبدالله معتمدی رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به ضرورت توجه به توسعه فرهنگی در کشور گفت: امروز در کشور در حوزه توسعه شهری و روستایی هزینه زیادی می شود. هرجا صحبت از توسعه به میان می‌آید ما را به یاد ساخت و ساز، بیمارستان و مدرسه می اندازد، ولی مهمتر از آن توسعه انسانی است که بسیار حائز اهمیت دارد.

معتمدی اظهار داشت: در بعضی از مناطق به دلیل فقر فرهنگی، شاهد خشونت و آسیب های اجتماعی هستیم که حضور دانشگاه می تواند در جهت توسعه پایدار انسانی به این مناطق کمک کند.

وی با اشاره به ظرفیت های علمی و سرآمد استادان دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: امیدوارم با امضای این تفاهم نامه زمینه فعالیت های بعدی دو مجموعه فراهم شود و ظرفیت دانشگاه، در قالب اجرای پروژه های مشترک، زمینه ساز توسعه پایدار انسانی در کشور باشد.

حوزه علوم انسانی نیازمند تقویت و اهتمام ویژه
سعید محمدمشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در این مراسم توجه به موضوع علوم انسانی را مهم برشمرد و گفت: خوشبختانه در حوزه های مهندسی، پزشکی، سلامت و بهداشت قابل رقابت با سایر کشورهای پیشرفته ایم، ولی در حوزه علوم انسانی نیازمند تقویت و اهتمام ویژه هستیم.

وی این تفاهم نامه را یکی از محورها و برنامه های علمی و اجرایی بین بخش های اقتصادی و دانشگاهی دانست و تصریح کرد: همکاری مناطق آزاد با دانشگاه علامه طباطبایی یکی از موضوعات مهم است که باید از این ظرفیت در مناطق آزاد به خوبی بهره مند شویم.

محمد با توجه به گستردگی مسایل در حوزه اجتماعی و فرهنگی در مناطق ویژه اقتصادی، افزود: این بخش می تواند به عنوان نمونه اولیه از ظرفیت های دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور بهره مند شود و بر این اساس علم و پژوهش و دانش روز مبنای تصمیات در مسئله شناسی و حل مساله شود.

وی تصریح کرد: آماده همکاری برای تسهیل فضای موردنیاز هستیم و این تفاهم نامه می تواند زمینه لازم در بحث تحقیق و توسعه علمی جامع تری در مناطق آزاد کشور را فراهم کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top