تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/11/13 - 10:03
کد خبر: 422990

مدت زمان پروسه طلاق توافقی در تهران

مدت زمان طلاق توافقی بدون وکیل حدود سه ماه و با حضور وکیل خانواده با تجربه کمتر از ده روز (بدون مشاوره و حضور زوجین) خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، طلاق به معنای پایان بخشیدن به زندگی زناشویی است. برای انجام طلاق و جدایی باید مراحلی طی شود که عبارت است از؛ نام نویسی در سامانه طلاق، استفاده از جلسات مشاوره پیش از طلاق، گرفتن گواهی مربوط به عدم انصراف از طلاق، ثبت نمودن دادخواست طلاق در دفتر خدمات قضایی، رسیدگی به پرونده در دادگاه و در نهایت صادر شدن گواهی عدم سازش و یا رأی نهایی طلاق. باید اضافه نمود که طلاق توافقی نیز مراحلی دارد که در حقیقت مهم ترین مرحله این است که زوجین در خصوص طلاق و مراحل آن با یکدیگر توافق داشته باشند و در صورت داشتن وکیل، مراحل و مدت زمان طلاق توافقی در ظرف کمتر ده روز به طول می انجامد. در پایان رأی طلاق توافقی در دفترخانه به ثبت می رسد و این جدایی را می توان در هر دفترخانه ای به ثبت رساند.

مدت زمان پروسه طلاق توافقی در تهران

مدت زمان طلاق توافقی

در عرف طلاق به معنای منحل نمودن عقد نکاح دائم با رعایت نمودن یکسری تشریفات خاص و ویژه می باشد. در خصوص طلاق در قانون مدنی مطابق ماده 1133 آمده که هرگاه مرد بخواهد با رعایت تشریفات خاص، می تواند زن خود را طلاق بدهد. این جمله به این معنا نیست که تنها مرد این حق را دارد که بدون دلیل و با استفاده از حق قانونی خود دادخواست طلاق بدهد، بلکه زن نیز می تواند چنین تقاضایی بکند اما برای این جدایی نیاز به دلیل و ادله کافی خواهد داشت.

 

مدت زمان طلاق توافقی

در صورتی که دادخواست طلاق توافقی و هر دادخواست دیگری 25 ام هر ماه الی اول ماه بعد ثبت گردد، به خاطر موارد آماری که در هر شعبه وجود دارد، پرونده ارجاع نمی شود. بنابراین اگر در فاصله این چند روز دادخواست طلاق خود را ثبت نمایید، طلاق توافقی شما پروسه طولانی تری را طی خواهد نمود. به طور کلی در طلاق توافقی، با توجه به این که زن و شوهر در تمامی امور غیر مالی و مالی در ارتباط با ازدواج، به توافق رسیده اند و با میل و رضایت خود و در نهایت صلح و آرامش تصمیم به جدایی گرفته اند، دادگاه ها نیز در پروسه طلاق، وسواس زیادی به خرج نمی دهند و کاملا سهل گیرانه برخورد می نمایند. در خصوص مدت زمان طلاق توافقی نکته ای که حائز اهمیت است این می باشد که در بیشتر شعبات و در اکثر شهرهای ایران، رویه متفاوتی دارد و نمی توان برای آن زمان مشخصی را پیش بینی نمود.

هر دادگاه و مجتمع قضایی رویه متفاوتی در مورد مدت زمان طلاق توافقی دارد و خط مشی خاصی را دنبال می کند. مشاوره قبل از طلاق در تهران اجباری است و حداقل زمانی که زوجین می توانند از طلاق منصرف شوند، 45 روز است و پس از آن تقاضای طلاق توافقی به ثبت می رسد. باید خاطر نشان ساخت که مشاوره پیش از طلاق بسیار اهمیت دارد، چرا که به خاطر جلوگیری از تصمیمات ناگهانی و همان گونه که در قرآن نیز توصیه شده است، زوجین در مواقع اختلاف باید یک نفر از خانواده مرد و شخص دیگری از خانواده زن را به عنوان داور انتخاب نمایند. باید به این مهم توجه نمود که داشتن وکیل برای طی نمودن مراحل طلاق توافقی جز در مورد وکالت در طلاق و به ویژه حق طلاق ضروری نیست. هم چنین باید اضافه کرد که مراحل طلاق توافقی در صورت بهره مندی از وکیلکمتر از ده روز زمان می برد و بدون نیاز به وکیل 2 الی 3 ماه  به طول می انجامد که این زمان در شهرهای مختلف متفاوت می باشد.

مدت زمان طلاق توافقی بدون وکیل

در صورت نداشتن وکیل برای انجام طلاق توافقی، زوجین این امکان را دارند که با در دست داشتن مدارک مربوط به طلاق توافقی، به یکی از شعب دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند و دادخواست طلاق توافقی خود را به ثبت برسانند. بعد از آن که شعبه تعیین شد، زوجین با مراجعه به آنجا، در دادگاه به واحد مشاوره خانواده معرفی می شوند و مجددا در دادگاه حضور می یابند و صورتجلسه دادگاه را که مشتمل بر توافقات غیر مالی و مالی زوجین می باشد، امضاء می نمایند. پس از آن که رأی عدم سازش و یا طلاق توافقی صادر شد، زوجین تنها سه ماه فرصت در اختیار دارند تا به دفترخانه مراجعه نموده و صیغه طلاق رسمی میان آن ها جاری گردد.

مدت زمان پروسه طلاق توافقی در تهران

طلاق توافقی بدون وکیل

 

مدت زمان طلاق توافقی با مشاوره بهزیستی

با توجه به این که در سال های اخیر، آمار طلاق به شدت افزایش یافته است، دولت در نظر دارد با اجباری نمودن مشاوره بهزیستی مدت زمان طلاق توافقی را افزایش داده و به این ترتیب از فروپاشی کانون گرم خانواده ها جلوگیری به عمل آورد. در مجموع این جلسات مشاوره در حدود 45 روز به طول می انجامد و برای زوجینی که در شرایط بحرانی قرار گرفته اند، بسیار طاقت فرسا و ملال آور خواهد بود. به این ترتیب در چنین شرایطی به این زوج ها پیشنهاد می شود که نزد وکیلی خبره رفته و روند طلاق توافقی را سرعت بخشند.

این قبیل وکلا به دلیل آگاهی از جزئیات و رویه های قضایی، به خوبی می توانند در کاهش مدت زمان طلاق توافقی تأثیر گذاشته و مانع از وخامت شرایط زندگی زوجین شوند. مؤسسه حقوقی وکلای دادگستری پاسارگاد برای متقاضیان طلاق توافقی این امکان را فراهم می نمایند که مدت زمان طلاق توافقی آن ها به کمتر از 10 روز کاهش بیابد و به این ترتیب نیازی به حضور آنان در جلسات دادگاه نیست. در حقیقت در صورت داشتن وکیل توافقی، نیازی به حضور زوجین در دادگاه نمی باشد؛ چرا که وکیل توافقات زوجین را جمع آوری نموده و آن ها را در قالب اسناد حقوقی به رشته تحریر در می آورد و به این ترتیب به درخواست زوجین جنبه رسمی می بخشد. آن گاه این درخواست را به محاکم قضایی ارائه می نماید و قسمت زیادی از مراحل قانونی طلاق بدون حضور زوجین به انجام می رسد.

مدت زمان پروسه طلاق توافقی در تهران

مدت زمان پروسه طلاق توافقی در تهران

مدت زمان پروسه طلاق توافقی در تهران را می توانید از طریق گروه وکلای دادگستر پاسارگاد که در سال 1391 با شعار آگاهی حقوقی و عدالت فعالیت خود را آغاز نمود، پیگیری نمایید. این مؤسسه با به کارگیری زبده ترین وکلا در مسائل مهم حقوقی در تلاش است که خدمات خود را در زمینه های مختلف حقوقی از جمله پروسه طلاق توافقی به شکل فوری و حتی بدون نیاز به حضور زوجین، به بهترین شکل ممکن به انجام رساند. در صورت نیاز به مشاوره و هم چنین درخواست وکالت طلاق توافقی می توانید از نظرات و پیشنهادات حقوقی مؤسسه مذکور به صورت تلفنی و حضوری، بهره مند شوید.

گروه وکلای پاسارگاد

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
وزارت بهداشت از مدیران خود خبر دارد؟/ چرا مسئولی برای اتفاقات یک مهمانی غیرقانونی پیام تسلیت صادر می‌کند؟
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
راهنمای خرید لوازم اورجینال مزدا
شناسایی پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت +فیلم
دانشجویان دانشگاه منچستر انگلیس به پا خاستند +فیلم
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top