تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/11/25 - 14:37
کد خبر: 424270

اساتید پیام‌نور بر اساس شاخص‌های جدید آموزشی ارزیابی می‌شوند

اساتید پیام‌نور بر اساس شاخص‌های جدید آموزشی ارزیابی می‌شوند

سرپرست دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نورگفت: با توجه به اینکه اساتید دانشگاه ها بر مبنای توانمندی های آموزشی معرفی و تقدیر نمی شوند، شاخص هایی را پیش بینی کرده‌ایم که بتوان بر مبنای آن اساتید برتر آموزشی را نیز در کنار پژوهشگران برتر معرفی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی، علی شجاعی فر سرپرست دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور از الزام الحاق پیوست عدالت به تمامی آیین نامه های دانشگاه خبر داد و گفت: با هدف گسترش عدالت محوری؛ طی هماهنگی با معاونت ها مقرر شد تمامی آیین نامه ها دارای پیوست عدالت باشند.

وی در توضیح این پیوست به یکی از موارد شایع در حوزه پایان نامه ها اشاره کرد و افزود: عدم توزیع متوازن و قانونمند پایان نامه های مقاطع تحصیلات تکمیلی بین اعضای هیات علمی یکی از دغدغه های شایع در حوزه تحصیلات تکمیلی دانشگاه هاست و وجود پیوست عدالت همراه با آیین نامه ها موجب می شود این گونه مسائل یا مسائلی از قبیل نقل و انتقالات در حوزه علمی و اداری و ... آسیب شناسی شده و مرتفع شوند.

وی با اشاره به اهداف مهم حوزه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور گفت: ایجاد چارچوب برای ارتباط با دانشجویان ، اعضای هیات علمی و کارمندان اداری  در اولویت این حوزه قرار دارد و در این راستا سامانه رسیدگی به شکایات به روزرسانی شده تا واسطه ای برای این ارتباط باشد.

شجاعی فر به برنامه های مهم و در دست اجرای حوزه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور اشاره کرد و با عنوان اینکه فرایند ارزیابی در دانشگاه پیام نور به صورت سامانه ای خواهد شد، افزود: این سامانه نیز با هدف دسترسی اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان به فرایند ارزیابی راه اندازی  می شود.

وی از پیش بینی شاخص های جدید در حوزه آموزش خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه اساتید دانشگاه ها بر مبنای توانمندی های آموزشی معرفی و تقدیر نمی شوند و معمولا تقدیر از اساتید در حوزه پژوهش صورت می گیرد، حوزه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور شاخص هایی را پیش بینی کرده که بتوان بر مبنای آن اساتید برتر آموزشی را نیز  در کنار پژوهشگران برتر معرفی کرد.

سرپرست دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت این اقدام را عامل مهمی برای افزایش انگیزه اعضای هیات علمی و همچنین معرفی آنها به دانشجویان دانست و گفت: شایسته سالاری باید در راس امور قرار گیرد تا میزان رغبت و انگیزه اعضای هیات علمی و همچنین کارمندان برای اقدامات موثر در راستای اهداف دانشگاه بیشتر شود.

وی تدوین نقشه راه را در حوزه نظارت ضروری دانست و اظهار داشت: امر پیشگیری از تخلفات در دستور کار قرار دارد و فرایندی ترسیم می شود که این امر را نهادینه سازی کنیم و در این راستا از اعضای هیات علمی درخواست داریم چنانچه در مسائل خود دارای چالش های جدی هستند، موضوعات خود را در سامانه ثبت کنند تا در اسرع وقت بررسی شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زن ایرانی در همه‌ میدان‌ها با موفقیت، سربلندی و حجاب اسلامی
مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟
نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌
دانشجویان خط مقدم اجرای سیاست‌های قانون جوانی جمعیت
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top