تاریخ انتشار: شنبه 1401/01/06 - 11:48
کد خبر: 427959

دانلود کتاب تئوری سازمان نوشته استیفن رابینز

در یک سطح پیچیده تر، ممکن است بخواهید نظریه های شهودی خود را در مورد سازمان با نظریه هایی که به طور علمی و سیستماتیک استخراج شده اند جایگزین کنید. چه به طور رسمی سازمان‌ها را مطالعه کنید یا نه، مجموعه ای از تئوری ها را در مورد نحوه عملکرد سازمان‌ها با خود حمل می‌کنید

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،

کتاب تئوری سازمان

نوشته استیفن رابینز

مترجم:فرهاد کمانگر

ویرایش جدید

تعداد صفحات: 754

فرمت :PDF

دانلود کتاب

دانلود کتاب تئوری سازمان نوشته استیفن رابینز

بخشی از متن کتاب:

نظریه سازمان (تئوری سازمان) یکی از جالب ترین و مرتبط ترین زیرشاخه های علوم اداری است. به عنوان مثال، در این کتاب، پاسخ‌هایی برای این سؤالات خواهید یافت: آیا سازمان‌های بزرگ نسبت به سازمان‌های کوچک کارآمدتر هستند یا نه؟ کارمندان سطوح پایین چگونه قدرت می گیرند و مافوق خود را دور می زنند؟ سازمان‌های آتی چگونه خواهند بود؟ آیا مدیران اگر متوجه شوند که فرهنگ سازمانی دیگر با مأموریت و اهداف سازمان سازگار نیست، می‌توانند آن را تغییر دهند؟ چگونه مدیریت در یک سازمان در حال کوچک شدن با مدیریت در دوره رشد متفاوت است؟
چالش در نوشتن یک کتاب درسی تئوری سازمان، ایجاد تعادل بین دقت و ارتباط است. به طور دقیق تر، خواهید دید که این کتاب یک بررسی جامع و به روز از ادبیات تئوری سازمان را ارائه می دهد. این شامل یافته های تحقیقاتی منتشر شده در شماره های اخیر مجله آکادمی مدیریت، آکادمی بررسی مدیریت، فصلنامه علوم اداری، بررسی جامعه شناسی آمریکا، بررسی مدیریت کالیفرنیا، مجله کانادایی علوم اداری، مجله مدیریت، علوم مدیریت، مطالعات سازمانی، مجله مدیریت استراتژیک و مجلاتی از این قبلی است. علاوه بر به روز رسانی پایگاه پژوهشی، چندین تغییر مهم در این ویرایش ایجاد شده است. به عنوان مثال، فصل استراتژی به طور کامل بازبینی شده است تا فراتر از چندلر و مایلز و اسنو باشد تا مشارکت‌های اخیر مایکل پورتر و دنی میلر را منعکس کند و من بحث هایی را در سراسر کتاب در مورد اینکه چگونه کامپیوترها و سیستم‌های اطلاعات مدیریت طراحی سازمان را تئوری سازمان می دهند گنجانده ام. در همین راستا، با افتخار می گویم که کاربران زیادی در مورد اینکه به راحتی و به طور کاربردی نسخه های قبلی این کتاب را پیدا کرده‌اند، نظر داده‌اند. فکر می‌کنم این نسخه حتی بیشتر «کاربر پسند» باشد. اجازه دهید به طور خلاصه به چند مورد از کارهایی که برای این کار انجام داده ام اشاره کنم.

 

دانلود کتاب تئوری سازمان رابینز

اصطلاح سوم ما یعنی طراحی سازمان، بر جنبه مدیریت تئوری سازمان تأکید دارد. طراحی سازمان به ایجاد و تغییر ساختار یک سازمان برای دستیابی به اهداف سازمان مربوط می‌شود. ساخت یا تغییر یک سازمان متفاوت از ساخت یا بازسازی یک خانه نیست. هر دو با یک هدف نهایی شروع می‌شوند. سپس طراح وسیله یا برنامه ای برای دستیابی به آن هدف ایجاد می‌کند. در ساخت خانه، این طرح یک طرح اولیه است. در ساخت سازمان، سند مشابه یک نمودار سازمانی است.
همانطور که در طول مطالعه جلوتر می روید، نگرانی مداوم با ارائه نسخه هایی برای چگونگی طراحی سازمان‌ها برای تسهیل دستیابی به اهداف سازمان خواهید دید. این نگرانی نباید تعجب آور باشد، زیرا این کتاب برای دانشجویان و مدیران بازرگانی در نظر گرفته شده است. احتمالاً شما بیشتر به یادگیری نحوه طراحی سازمان‌ها علاقه دارید تا اینکه بدانید سازمان‌ها دانلود کتاب تئوری سازمان رابینز کار می‌کنند. شما یک دیدگاه مدیریتی دارید و به طور مداوم به دنبال پتانسیل کاربردی در مفاهیم هستید. وقتی تئوری سازمان از منظر نیازهای مدیران و مدیران آینده مورد مطالعه قرار می گیرد، به شدت به سمت طراحی سازمان یا سازمان معطوف می‌شود.

 

دانلود رایگان کتاب تئوری سازمان استیفن رابینز ترجمه فارسی


تئوری سازمان چیست؟
از تعاریف قبلی ما، استنباط اینکه منظور ما از اصطلاح تئوری سازمان چیست، تئوری سازمان دشوار نیست. این رشته ای است که به مطالعه ساختار و طراحی سازمان‌ها می پردازد. تئوری سازمان به هر دو جنبه توصیفی و تجویزی این رشته اشاره دارد. توضیح می‌دهد که سازمان‌ها واقعاً چگونه ساختار می‌شوند و پیشنهادهایی در مورد چگونگی ساخت آنها برای بهبود اثربخشی ارائه می‌دهد. در پایان این فصل، مدلی را معرفی می‌کنیم که به صراحت بخش‌های اصلی تشکیل‌دهنده این رشته را که آن را نظریه سازمان می‌نامیم، شناسایی می‌کند. فصل 2 مروری کوتاه بر تکامل تئوری سازمان در طول زمان ارائه می‌کند.

دانلود کتاب تئوری سازمان نوشته استیفن رابینز

تئوری سازمان و رفتار سازمانی متضاد
از آنجایی که ما در حال توضیح اصطلاحات هستیم، ممکن است در این بخش تمایز موضوع نظریه سازمان (تئوری سازمان) از رفتار سازمانی (OB) مفید باشد. بسیاری از دانشجویان مدیریت و سازمان‌ها دوره‌هایی را در هر دو حوزه می‌گذرانند، و مقایسه مختصری از این دو باید به شما در درک مناطق مختلف و همچنین زمینه‌های همپوشانی آنها کمک کند.
رفتار سازمانی نگاهی خرد دارد البته با تأکید بر افراد و گروه‌های کوچک. بر رفتار در سازمان‌ها و مجموعه محدودی از متغیرهای عملکرد و نگرش کارکنان متمرکز است و بهره وری کارکنان، غیبت، انتقال و رضایت شغلی مواردی هستند که اغلب مورد توجه قرار می گیرند. موضوعات رفتار فردی که معمولاً در دانلود کتاب تئوری سازمان نوشته استیفن رابینز مورد مطالعه قرار می گیرد شامل ادراک، ارزش ها، یادگیری، انگیزه و شخصیت است. موضوعات گروه شامل نقش ها، موقعیت، رهبری، قدرت، ارتباطات و تعارض است.


این تمایز خرد کلان برخی همپوشانی ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، عوامل ساختاری بر رفتار کارکنان تأثیر می¬گذارد. بنابراین دانشجویانOB باید رابطه ساختار-رفتار را در نظر بگیرند. به همین ترتیب، برخی از موضوعات خرد مربوط به مطالعه تئوری سازمان هستند. اما در جایی که مسائل خرد و کلان با هم تداخل دارند، تأکید آنها اغلب تئوری سازمان است. به عنوان مثال، موضوع تعارض در دانلود کتاب تئوری سازمان رابینز تمایل به تمرکز بر تعارضات بین فردی و درون گروهی دارد که از تفاوت های شخصیتی و ارتباطات ضعیف ناشی می‌شود.

 

دانلود کتاب تئوری سازمان استیفن رابینز pdf

تا اینجا فرض کردیم که شما از ارزش مطالعه تئوری سازمان آگاه هستید. این ممکن است یک فرض نادرست باشد. بنابراین، قبل از اینکه جلوتر برویم، اجازه دهید مستقیماً به این سؤال بپردازیم: چرا تئوری سازمان را مطالعه کنیم؟
سازمان‌ها شکل غالب نهادها در جامعه ما هستند. احتمالاً در بیمارستان به دنیا آمده اید و احتمالاً توسط یک سردخانه به شما استراحت داده خواهد شد. هر دو سازمان هستند. مدارسی که به ما آموزش می‌دهند سازمان‌هایی هستند، مانند فروشگاه‌هایی که ما غذایمان را می‌خریم، شرکت‌هایی که اتومبیل‌هایمان را می‌سازند و افرادی که مالیات بر درآمد ما را می‌گیرند، زباله‌های ما را جمع‌آوری می‌کنند، دفاع نظامی ما را تامین می‌کنند و روزنامه‌های روزانه ما را چاپ می‌کنند.
سازمان‌ها در تمام جنبه های زندگی معاصر - جامعه به عنوان یک کل، اقتصاد و حتی زندگی شخصی ما - نفوذ می‌کنند. پس بی دلیل نیست که از ما انتظار داشته باشیم که بخواهیم این پدیده را که در زندگی ما در هم تنیده است، درک کنیم. حتی اگر تمایلی به استفاده از دانش خود نداشته باشید، ممکن است به سادگی به دنبال پاسخی برای این باشید که چرا سازمان‌هایی که با آنها تعامل دارید (و احتمالاً توسط آنها استخدام خواهید شد) به همان شکلی که هستند ساختار یافته اند.

 

دانلود رایگان کتاب تئوری سازمان استیفن رابینز

در یک سطح پیچیده تر، ممکن است بخواهید نظریه های شهودی خود را در مورد سازمان با نظریه هایی که به طور علمی و سیستماتیک استخراج شده اند جایگزین کنید. چه به طور رسمی سازمان‌ها را مطالعه کنید یا نه، مجموعه ای از تئوری ها را در مورد نحوه عملکرد سازمان‌ها با خود حمل می‌کنید. برای تمدید گواهینامه رانندگی خود به اداره وسایل نقلیه دانلود رایگان کتاب تئوری سازمان استیفن رابینز مراجعه می‌کنید. شما با یک شرکت هواپیمایی رزرو می‌کنید. شما با مسئول وام در بانک خود در مورد تنظیم وام دانشجویی صحبت می‌کنید. شما آن را "به روش خود" در فروشگاه محلی همبرگر فست فود تئوری سازمان می دهید. شما تمام این فعالیت ها را با استفاده از برخی "تئوری" در مورد نحوه عملکرد هر یک از این سازمان‌ها و چرایی رفتار اعضای آن انجام می دهید. بنابراین مسئله این نیست که آیا شما باید از تئوری ها برای برخورد با سازمان‌ها استفاده کنید یا خیر - واقعیت به ما می گوید که ما هر روز از چنین نظریه هایی استفاده می‌کنیم. آیا استفاده از نظریه هایی که تحت مطالعه سیستماتیک قرار گرفته اند منطقی نیست؟

دانلود کتاب تئوری سازمان نوشته استیفن رابینز

استعاره وسیله ای محبوب برای مقایسه است. این می‌تواند برای توضیح یا ارائه بینشی در مورد عملکرد دو پدیده، که یکی از آنها را قبلاً به خوبی درک کرده اید، بسیار مفید باشد. در این بخش، ما به سازمان‌ها (پدیده‌ای که تصور می‌کنیم از نظر فنی با آن ناآشنا هستید) نگاه می‌کنیم که گویی موجودات زنده‌ای مانند گیاهان، حیوانات یا انسان‌ها هستند (پدیده‌هایی که شما را به‌طور تئوری سازمان فرض می‌کنیم. آشنا). ما این مقایسه را استعاره بیولوژیکی می نامیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top