تاریخ انتشار: شنبه 1401/01/06 - 11:58
کد خبر: 427963

کاربرد گوگل ترندز در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کاربرد گوگل ترندز در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

وقتی علاقه و نیاز مردم را کشف کردید پس به عنوان یک بازاریاب اینترنتی بسیار بهتر و راحت تر توانسته با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و محصول خود را به آنها معرفی نمایید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، یکی از ابزارهای بسیار پرکاربرد برای دیجیتال مارکترها (بازاریابان اینترنتی) گوگل ترندز (Google Trends) نام دارد.

واژه Trend به معنی گرایش، تمایل، روند یا مُد است. یعنی در یک جمله مردم اکنون در حال صحبت درباره چه موضوعی هستند؟

پس به کمک گوگل ترندز شما میتوانید متوجه شوید که مردم اکنون در سطح اینترنت در حال صحبت درباره چه موضوعی هستند؟

وقتی علاقه و نیاز مردم را کشف کردید پس به عنوان یک بازاریاب اینترنتی بسیار بهتر و راحت تر توانسته با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و محصول خود را به آنها معرفی نمایید.

اما اگر درک کاملی از بازاریابی اینترنتی ندارید اصلاً نگران نباشید. در این مطلب ضمن تعریف این موضوع شما را برای آموزشهای بیشتر به آکادمی بهمنی ارجاع خواهیم داد که به طور مفصلی به آموزشهای مختلف در زمینه دیجیتال مارکتینگ پرداخته است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

حتماً در سالهای اخیر واژه Digital Marketing بارها و بارها به گوش شما رسیده است. اما واقعاً دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال به معنی استفاده از ابزارهای آنلاین برای پیدا کردن مخاطبان جدید برای کسب‌وکارتان و در نهایت تبدیل آن‌ها به مشتری است.

یعنی به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید بتوانید از طریق وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی افراد جدیدی را با یک کسب‌وکار آشنا کرده و در نهایت آن‌ها را تبدیل به مشتری نمایید.

کاربرد گوگل ترندز در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همانطور که مشاهده می‌کنید دیجیتال مارکتینگ حوزه بسیار وسیعی است و مفاهیم مختلفی را در برمی‌گیرد. در سازمان‌های بزرگ برای هر یک از مهارت‌های بالا ممکن است از چندین نیرو کمک گرفته شود. پس شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید ضمن یک آشنایی کلی با مهارت‌های فوق در هر یک که علاقه بیشتری دارید به تخصص برسید.

البته رمز موفقیت شما در دیجیتال مارکتینگ بیشتر به مدل فکری و ذهنیت شما برمی‌گردد. تمام رسانه‌های دیجیتال یک ابزار هستند و صرفاً توانایی کار کردن با این ابزارها شما را یک دیجیتال مارکتر نمی‌کند. بلکه شما باید توانایی تحلیلی بالایی داشته باشید تا با به کار بردن استراتژی مناسب افراد بیشتری را جذب کرده و به مشتری تبدیل نمایید.

گوگل ترندز چیست؟

گوگل با استفاده از موتور جستجوی خود و سرچ‌هایی که مردم در بخش وب ، تصاویر ، اخبار یا حتی در یوتیوب (مخصوص ویدئو) انجام می‌دهند، داده‌هایی را جمع آوری کرده، سرچ‌های مربوط با موضوعات مختلف را دسته‌بندی می‌نماید و سپس در نهایت با یک نسبت‌بندی مشخص می‌کند که اکنون چه موضوعی در سطح اینترنت نسبت به سایر موضوعات محبوب‌تر است

برای مشاهده آموزش کامل و رایگان گوگل ترندز میتوانید مقاله و ویدئو گوگل ترندز چیست را در سایت آکادمی بهمنی مشاهده فرمایید.

اما در ادامه به برخی از کاربردهای مهم گوگل ترندز در دیجیتال مارکتینگ پرداخته ایم:

کاربرد گوگل ترندز در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کاربرد گوگل ترندز در تولید محتوا

یکی از کاربردهای خیلی مهم گوگل ترندز استفاده از آن در امر تولید محتوا است. به کمک گوگل ترندز به موضوعات محبوب پی ببرید و از آنها در محتواهای خود بهره برده تا بازدهی محتواهای شما چندین برابر شود.

بر اساس آمار مؤسسه Hubspot محتواهایی که در آن‌ها از ترندها و موضوعات روز استفاده شود؛ حداقل به میزان 20 درصد بیشتر بازدید ، لایک و کامنت دریافت کرده و همچنین بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند.

کاربرد گوگل ترندز در تحقیقات بازار

آیا قصد واردات کالایی را دارید و نمی‌دانید استقبال از آن در ایران چگونه خواهد بود؟ می‌خواهید محصول خاصی را وارد بازار کنید اما از وجود یا عدم وجود تقاضا در بازار مطمئن نیستید؟ اینجاست که گوگل ترندز به کمک شما می‌آید.

برای مثال یک تولیدکننده لباس ورزشی هستید و میخواهید لباسهای ورزشی دو تیم محبوب کشور را وارد بازار کنید. اما واقعاً استقلال در ایران محبوب تر است یا پرسپولیس؟ کافی است این دو کلمه را در گوگل ترندز وارد کنید و متوجه شوید که چه میزان از بودجه خود را به تولید کدام لباس ورزشی اختصاص دهدید!

مثال دیگر اینکه تا فوریه 2017 تقریباً هیچ جستجوی برای «فیجت اسپینر» وجود نداشت. سه ماه بعد در ماه می، جستجوی این محصول به اوج خود رسید. کاملاً واضح است که در آن چند ماه اول افزایش شدید و توجه مردم به این محصول وجود داشت. با این حال، کاهش شدید پس از اوج نشان می دهد که این محصول دیگر ایده خوبی برای تولید یا واردات نیست.

کاربرد گوگل ترندز در تحقیق  کلمه کلیدی

آیا قصد واردات کالایی را دارید و نمی‌دانید استقبال از آن در ایران چگونه خواهد بود؟ می‌خواهید محصول خاصی را وارد بازار کنید اما از وجود یا عدم وجود تقاضا در بازار مطمئن نیستید؟ اینجاست که گوگل ترندز به کمک شما می‌آید.

برای مثال یک تولیدکننده لباس ورزشی هستید و میخواهید لباسهای ورزشی دو تیم محبوب کشور را وارد بازار کنید. اما واقعاً استقلال در ایران محبوب تر است یا پرسپولیس؟ کافی است این دو کلمه را در گوگل ترندز وارد کنید و متوجه شوید که چه میزان از بودجه خود را به تولید کدام لباس ورزشی اختصاص دهدید!

پیدا کردن ایده برای کانال یوتیوب ، صفحه اینستاگرام یا وب سایت

قصد راه‌اندازی کانال یوتیوب، صفحه اینستاگرام یا یک وب‌سایت را دارید؟ شاید هم می‌خواهید یک اپلیکیشن موبایل طراحی کنید و هیچ ایده‌ای در مورد آن ندارید؟ مشابه مرحله قبل می‌توانید از گوگل ترندز کمک بگیرید تا پی به وجود تقاضا در موضوعات مختلف ببرید.

شاید هم حوزه فعالیت خود را می‌دانید اما در مورد اینکه استقبال از چه زیرشاخه‌ای در صنعت شما بیشتر است ایده‌ای ندارید؟

برای مثال ممکن است بخواهید کانال یوتیوبی در مورد سرمایه‌داری و موضوعات مالی راه‌اندازی کنید. کافی است کلمه “بورس” یا “سرمایه گذاری” را در گوگل ترندز وارد کنید.

مقایسه محبوبیت بین دو یا چند موضوع با گوگل ترندز

گاهی اوقات ممکن است دو کلمه کاملاً هم معنی باشند اما نمی‌دانید که کاربرد کدام یک نزد مردم بیشتر است. این موضوع به خصوص اگر دارای وب‌سایت هستید و از منظر سئو (SEO) خیلی نمود پیدا می‌کند.

برای مثال دو کلمه “دیجیتال مارکتینگ” و “بازاریابی دیجیتال” کاملاً هم معنی هستند ولی جستجوی کلمه “دیجیتال مارکتینگ” بسیار بیشتر می‌باشد.

امیدوارم با استفاده از این مطلب پی به قدرت شگفت‌انگیز این ابزار یعنی Google Trends برده باشید و در امور مختلف کسب و کار خود به شکل روزانه از آن استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که ترندهای موجود در بین مردم به شکل روزانه در حال تغییر است و به لطف فضای آنلاین تغییر ترندها سرعت به مراتب بیشتری را به خود گرفته است. پس لازم است برای بررسی ترندها به شکل روزانه به گوگل ترندز مراجعه نمایید. شاید موضوعی که امروز ترند شده است چند روز دیگر ترند نباشد.

یادتان باشد که موج سواران قبل از شکل گیری امواج سوار بر آن‌ها می‌شوند! پس شما هم برای اینکه حداکثر استفاده را از ترندها ببرید باید در همان لحظات اولیه شکل گیری ترندها سوار آن‌ها شوید نه وقتی که موضوع به اوج خود رسیده و در حال افول می‌باشد.

در پایان اگر در مورد هر یک از کاربردهای گفته شده در این مطلب و سایر آموزش‌های مربوط به رشد آنلاین کسب و کار نیاز به آموزش‌ و توضیحات بیشتری دارید حتماً به آکادمی بهمنی سر بزنید و در آموزش‌ها و دوره‌های رایگان مربوطه شرکت نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top