تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/01/18 - 14:33
کد خبر: 428978

بیانیه حوزه بسیج دانشجویی بقیه الله در محکومیت سوءقصد به سه طلبه جهادگر

بیانیه حوزه بسیج دانشجویی بقیه الله در محکومیت سوءقصد به سه طلبه جهادگر

حوزه بسیج دانشجویی بقیه الله عج ضمن محکومیت عاملین و مسببین این حادثه و ابراز همدردی با مردم و خانواده های داغدیده، با توجه به موقعیت ایران در غرب آسیا و رویکرد دولت در تعامل هر چه بیشتر با همسایگان، همچنین پیروزی ها و دستاورد های جبهه مقاومت و شکست های پی درپی استکبار در منطقه چند نکته را قابل تامل می داند:

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حوزه بسیج دانشجویی بقیه اللّه عج در محکومیت سوءقصد به سه طلبه جهادگر در حریم امن رضوی بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:

بِسمِ الله الَّرحَمنِ الَّرحِیم

طی شبانه روز گذشته خبر سوء قصد به سه روحانی جهادگر در حریم امن رضوی و جراحت دو بزرگوار و شهادت مظلومانه حجت الاسلام اصلانی آن هم با دهان روزه و در آغوش امام رئوف حضرت رضا ع داغی بزرگ بردل امت روزه دار اسلام گذاشت.

حوزه بسیج دانشجویی بقیه الله عج ضمن محکومیت عاملین و مسببین این حادثه و ابراز همدردی با مردم و خانواده های داغدیده، با توجه به موقعیت ایران در غرب آسیا و رویکرد دولت در تعامل هر چه بیشتر با همسایگان، همچنین پیروزی ها و دستاورد های جبهه مقاومت و شکست های پی درپی استکبار در منطقه چند نکته را قابل تامل می داند:

اول: دسیسه ها و شیطنت های استکبار جهانی و سناریو های محتوم به شکست آن در منطقه و همچنین اتفاقات اخیر در کشورهایی چون افغانستان و پاکستان بیش از هر چیز طرح تفرقه افکنی و نفاق را برایمان پر رنگ می کند.بار ها شاهد این دست نمایشنامه ها از سوی بیگانگان و دشمنان اسلام و مسلمین بوده ایم و فتنه ها را  به مدد الهی خنثی کرده ایم؛ این بار نیز می طلبد با هوشیاری امت اسلام دست طمع بیگانگان را قطع نموده و حفظ وحدت بین شیعه و سنی و همچنین یاد آوری پیوند دوستی میان ملت افغانستان و ایران مورد توجه قرار گیرد.

دوم: جایگاه ویژه شهر مشهد و موقعیت خاص آن به سبب وجود حرم مطهر رضوی و زائر پذیر بودن، بر همگان آشکار است. رخداد چنین حادثه ای در بارگاه ملکوتی امام هشتم ع و در برابر دیدگان زائرین و مجاورین آن حضرت که موجب هتک حرمت به ساحت مقدس ایشان و ناامن ساختن حریم امن الهی شده، بسیار قابل تامل است و پیگیری و رسیدگی مسئولین مربوطه و نیروهای امنیتی و تدابیر لازم  را می طلبد.

سوم: آمار اتفاقات مشابه به این حمله وحشیانه و تعرض و سوء قصد به جامعه طلاب و روحانیت  در چند سال گذشته در شهر هایی چون مشهد، قم و همدان قابل تامل می باشد؛ برای نمونه می توان به شهادت شیخ محمود تولایی، طلبه مبلغ و مجاهد، در سال 97 در میدان شهدای مشهد اشاره داشت؛ که به فاصله کمتر از چهار سال این بار در حریم امن رضوی کام روزه داران و مسلمین را تلخ نموده است. لذا شایسته است با برخوردی قاطع با عاملین و دست نشانده ها، ضمن حمایت از طلاب و روحانیون، امنیت و آرامش لازم را به جامعه و خانواده های ایشان اهدا نمود.

ضمن تقدیر از امت ولایت مدار و همیشه در صحنه و غیور مردان عرصه امنیت، از تولیت محترم آستان قدس رضوی خواهشمندیم تا با نصب یاد بودی دائمی در محل شهادت حجت الاسلام اصلانی یاد و خاطره آن جهادگر مظلوم را برای همیشه در خاطر زائران و مجاوران حریم رضوی زنده نگه دارند.

والسلام علیکم

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top