تاریخ انتشار: شنبه 1401/01/20 - 08:09
کد خبر: 429010

معرفی فیلم مستندهای محبوب و دیدنی در سایت پوفیلمو

معرفی فیلم مستندهای محبوب و دیدنی در سایت پوفیلمو

واسارهلی و چین موفق می‌شوند لحظات انسانی را با هانولد و صعود مرگبار را هنرمندانه با فیلمبرداری استادانه و سرگیجه آور ثبت کنند. نتیجه، پیروزی روح انسان است که نیویورک تایمز آن را “فرصتی معجزه آسا برای دیگران برای تجربه والای انسانی” می‌نامد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، وقتی به تماشای یک فیلم مستند می‌نشینیم کادرهای انتخاب شده‌ای را می‌بینیم که توسط کارگردان دستچین شده‌اند. البته درباره مستند می‌توان گفت خروجی این فیلم‌ها مرهون مهارت فیلمبرداران نیز می‌باشد. اگر شما تصمیم بگیرید مستند ببینید این کرنشی برای شناخت است. مستندها با موضوعات مختلف اطلاعات درستی از هرچیزی که بخواهید بدست می‌دهند.

فیلم مستند  (2019) Honey Land

سرزمین عسل

فیلم مستند گیرا و ناامیدکننده درباره انزوای شکننده یک زنبوردار

زنی که بسته‌ای را بر پشت خود حمل می‌کند، به تنهایی در دشتی متروک در امتداد مسیری که توسط علف‌های خشک بریده شده است، به صخره ای شیب دار می رسد.

او ظاهراً تمام زندگی خود را در پرتگاه جمهوری یوگسلاوی سابق گذرانده است. هانیدزه با مادرش که در بستر بیماری است در خانه‌ای سنگی بدون برق و آب زندگی می کند. مادرش، چشمی نابینا و زخمی دارد، خون‌ریزی شدید در کنار صورتش با کمپرس و حوله بسته شده است. این خانواده از قومیت ترک هستند و به زبان ترکی صحبت می‌کنند.

درباره مستند سرزمین عسل

مستند «سرزمین عسل» درباره زنبوردار روستایی مقدونیه است که معیشتش به دلیل فعالیت‌های همسایگان جدید در خطر افتاده است. این فیلم مستند بسیاری از ویژگی‌های دراماتیک را به خوبی داراست. ساختار روایی آن، تنش‌ها و درگیری‌های خارق‌العاده‌ای را با وضوح و انسجامی به تصویر می‌کشد که ممکن است یک فیلمنامه‌نویس رویای آن را داشته باشد.

قدرت دراماتیک این فیلم مستند به قیمت از دست دادن جنبه گزارشگری هر مستندی است. گویی فیلمسازان، تامارا کوتوسکا و لیوبومیر استفانوف، جذابیت سوژه خود را در ترکیب با عناصر اکشن، چه در فیلمبرداری و چه در تدوین فیلم به شکل‌های آشنای درام در فیلم تبدیل کردند. نتیجه فیلمی است با داستان واقعی خارق العاده که به همان اندازه گیرا و خسته کننده است

مستند (2018) Minding the Gap

توجه به شکاف

معرفی فیلم مستندهای محبوب و دیدنی در سایت پوفیلمو

مستندساز بینگ لیو در اولین کار خارق‌العاده خود داستانی از اسکیت‌برد، دوستی، و پدران و پسران را در یک سفر بهم می‌پیوندد. لیو مسیرهای صخره‌ای را در طی چندین سال تا بزرگسالی دو دوست؛ کایر و زک از جامعه اسکیت‌برد با دوربین همیشه آماده‌اش ضبط می‌کند. با انجام این کار، تشابهات عمیق تری پدیدار می شود که در نهایت فیلمساز را به رویارویی دلخراش با گذشته خود می کشاند. Minding the Gap پرتره ای قدرتمندانه از زندگی‌های نوپایی است که در اثر ضربه شکل گرفته اند و برای رهایی می‌جنگند.

فیلم مستند «Minding the Gap» یک عمر در حال ساخت بود، روایتی از زندگی دوستداران اسکیت‌برد در  بزرگسالی، که یکی از آنها کارگردان و فیلمبردار فیلم، بینگ لیو است.

تمرکز بازاریابی فیلم بر روی اسکیت بورد است، که بخش کوچکی از اجرا را شامل می‌شود. بیشتر «Minding the Gap» درباره مبارزه برای جسارت زندگی کردن در بزرگسالی و تبدیل شدن به یک انسان شایسته و کارآمد با وجود موانع اقتصادی و تربیت فرهنگی متناقض است که به مردان جوان می‌آموزد که احساسات را در خود نگه دارید، از درد بخندید و از طریق خشم و خشونت ابراز ناامیدی کنید.

 

فیلم مستند (2018) Free Solo

معرفی فیلم مستندهای محبوب و دیدنی در سایت پوفیلمو

داستان مستند صعود انفرادی آزاد

واسارهلی و چین موفق می‌شوند لحظات انسانی را با هانولد و صعود مرگبار را هنرمندانه با فیلمبرداری استادانه و سرگیجه آور ثبت کنند. نتیجه، پیروزی روح انسان است که نیویورک تایمز آن را “فرصتی معجزه آسا برای دیگران برای تجربه والای انسانی” می‌نامد.

اگر از ارتفاع می ترسید، «انفرادی آزاد» فیلم مناسب شما نیست. یک پرتره عصبی و سرگیجه‌آور از مردی که با هیچ یک از وسایل ایمنی، بدون طناب، بدون تسمه، فقط یک کیسه گچ و دست‌های خالی، از صخره‌ها بالا می‌رود. فناوری نسبتاً جدید دوربین از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، دکل‌های کنترل از راه دور و لنزهای زوم فوق‌العاده، مخاطب را با الکس هانولد در حالی که از دیوار 3000 فوتی بالا می‌رود و هیچ چیزی برای محافظت از سقوطش ندارد را نشان می‌دهد.

این فیلم مستند برای کسانی که عاشق مستندهای ماجراجویی با آدرنالین بالا هستند گزینه مناسبی است. کارگردان‌های مشترک الیزابت چای واسارهلی و جیمی چین با این پروژه جسورانه خوش درخشیدند.

برای مطالعه  بیشتر  این مطلب می‌توانید به سایت پوفیلمو مراجعه کنید.

معرفی سایت پوفیلمو؛ سایت تخصصی فیلم

پوفیلمو یک سایت سینمایی است که به معرفی و بررسی فیلم، سریال، انیمیشن، مستند و... می‌پردازد. این سایت سینمایی فعالیت خود را آبان ماه 1400 شروع کرده است. پوفیلمو تاکنون به بررسی فیلم‌های Goodfellas (رفقای خوب)، midnight in Paris (نیمه شب در پاریس)،fight club  (باشگاه مشت زنی)، فیلم بابل، انیمیشن کابوس قبل از کریسمس، شیرشاه و ... پرداخته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فلسطین مسئله نخست دانشگاه‌های جهان/ از قطع روابط بین دانشگاهی با اسرائیل تا اعتصاب غذا در پاریس
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top