تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/01/31 - 15:29
کد خبر: 430392

المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین الملل، گامی برای معرفی ایران

المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین الملل، گامی برای معرفی ایران

معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان دانشجویان گفت: المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان بین الملل گامی در راستای معرفی ایران و فرصتی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های دانشگاه‌های کشور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، محمد جواد سلمان پور معاون بورس و امور دانشجویان خارج در نخستین نشست برگزاری المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان بین الملل و در جمع معاونین ، مدیران کل این سازمان و مدیران تربیت بدنی و روابط بین الملل دانشگاه ها ، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین الملل در تقویت روحیه همگرایی، وفاق و همدلی، خلق محیطی پویا و پر تحرک، ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمانی و نیز شناخت ظرفیت های دانشگاه های ایران و آشنایی با اقلیم و آداب و رسوم و تبادل اشتراکات فرهنگی و آموزشی، موثر و نقش آفرین است.

وی در ادامه به جایگاه علمی دانشگاه های ایران در جهان اشاره کرد و گفت: ایران در رتبه 15 علمی جهان قرار دارد و امروز اصلی ترین برنامه دشمن، تصویر سازی غلط از این جایگاه علمی ایران در افکار عمومی جهان است و این المپیاد می تواند هرگونه ذهنیت منفی را از اذهان دانشجویان بین الملل به نگاه مثبت تغییر دهد و شاهد افزایش حضور دانشجویان نخبه بین المللی از سراسر جهان در دانشگا های کشور باشیم.

سلمان پور اهتمام به امور دانشجویان خارج را بدون هیچگونه تفاوتی بین ملتها، از اولویت ها و برنامه های معاونت بورس و امور دانشجویان خارج برشمرد و افزود: در سازمان امور دانشجویان هیچگونه تفاوتی بین دانشجویان بین المللی نیست و از هر ملیت و قاره و نژاد و کشوری که باشند برای ما محترم و عزیز بوده و وظیفه خویش می دانیم بسترهای لازم برای تحصیل‌شان را به بهترین شکل ممکن فراهم سازیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم این المپیاد بتواند در تقویت پیوند دانشجویان بین الملل با دانشگاهیان ایران مفید و موثر واقع شده و در سالهای پیش رو با قوت و با انگیزه و برنامه های جامع تر این حرکت و دیگر برنامه ها تداوم یابد.

در ادامه این نشست ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل نیز در سخنانی از برگزاری المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان ، به عنوان حرکت جدید و موثر در تعامل هرچه بیشتر دانشجویان بین المللی با دانشگاه های ایران دانست و خاطر نشان ساخت: در دولت جدید و در رویکرد وزیر محترم علوم و همچنین رئیس سازمان امور دانشجویان ، توجه و اهتمام به امور دانشجویان خارج بسیار مثبت بوده و از اولویت های اصلی و اساسی سازمان می باشد و دیدار با دانشجویان بین الملل و پرسش و پاسخ در بازدید از دانشگا ها در دستور کار رئیس سازمان است.

وی از دانشگاه‌ها خواست در برگزاری هرچه با شکوه تر این المپیاد همکاری و برنامه ریزی لازم را داشته باشند تا در نیل به اهداف المپیاد موفق تر بوده و شاهد بازتاب مثبت ان در سطح جهانی باشیم.

گفتنی است اولین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان بین الملل، شهریور ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار می شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شهادت یک مامور پلیس در هرمزگان +عکس
انتقاد شدید اتحادیه اروپا از تهاجم اسرائیل به رفح
این اقدام حماس، نتانیاهو را در مخمصه قرار داد
تأثیر قوانین جدید بر صرافی ‌های ارز دیجیتال
مه بافت بهترین تولید کننده کش و نوار
محبوب ترین بازی‌های Esports در سال ۲۰۲۴
نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ / راهنمای خرید آنلاین کتاب
بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (برنامه‌های رایگان را بشناسید)
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
گشت مرزی آمریکا هم وارد دانشگاه‌ها شد +فیلم
جزئیات توافق مهم ایران و آژانس
ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
ژست های تتلو در آخرین جلسه دادگاه +عکس
تتلو: اشتباه کردم و هیچ دفاعی ندارم
اسیدپاشی به بازیکن ملی پوش +عکس
سازمان مالیاتی به ابهامات طلا فروشان پاسخ داد
دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شدند
ضربه ناک‌اوت نوشاد عالمیان در جده
افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه جهرم با حضور معاون توسعه منابع وزیر علوم
فیلم/ سیل آخرالزمانی در کنیا +فیلم
تشدید تنش میان اسرائیل و آمریکا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top