تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/02/21 - 15:45
کد خبر: 432262

محرومیت دانشجویان سیگاری از تمام خدمات رفاهی دانشگاه بوعلی سینای همدان

محرومیت دانشجویان سیگاری از تمام خدمات رفاهی دانشگاه بوعلی سینای همدان

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه دانشگاه بوعلی مدعی دانشگاه عاری از دخانیات است، گفت: هر دانشجویی که آلوده به سیگار باشد از تمام خدمات رفاهی دانشگاه محروم می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، حسین رضوان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه در این دوره از مدیریت یک هدف کلی و اصلی را دنبال کرده و در ذیل آن نیز اهداف تخصصی‌تر را تعریف کردیم اظهار داشت: هدف کلی دانشگاه باید خدمت به جامعه باشد.

وی با این توضیح که دانشگاه باید بتواند نیازهای جامعه را به وقت شناسایی کرده و برای رفع آن برنامه ریزی و اقدام کند افزود: یکی از اهداف مهم ما تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد به جامعه و نظام است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان با اشاره به اینکه ما باید نیروهایی تربیت کنیم که بتوانند از نظر تخصص و تعهد مفید واقع شوند گفت: در این راستا دانشگاه باید چند کار انجام دهد از جمله اینکه نیازهای جامعه را شناسایی کرده و در راستای رفع آن گام بردارد.

وی ایجاد و تقویت رشته هایی که پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند را از دیگر اهداف این دانشگاه دانست و ادامه داد: در این عرصه باید ابعاد و مسائل فرهنگی نیز لحاظ شود هرچند دانشگاه در این عرصه جزو عناصر پیشگام است پس باید در این مسیر گام بردارد.

رضوان با بیان اینکه تلاش در جهت حل مشکلات جامعه با استفاده از توانمندی های تخصصی و پژوهشی  از دیگر اولویت ماست، درباره جذب دانشجوی خارجی عنوان کرد: در حوزه تعاملات فرهنگی با سایر کشورهانیز دانشگاه بوعلی سینا برنامه ریزی خاصی برای جذب دانشجوی خارجی انجام داده است چرا این مسئله در حوزه های مختلف اهمیت دارد.

وی مطرح کرد: در بخش تشکیل و تقویت شرکتهای فناور و دانش‌بنیان سال گذشته دانشگاه بوعلی سینا گام های خوبی برداشته و سبب خوشحالی است که رهبر معظم انقلاب امسال را سال دانش بنیان نام نهادند چرا که انتخاب شعار ما را دلگرم تر و مصمم تر ساخت.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه سخنان رهبری درباره مباحث مربوط به شرکت های دانش بنیان برای ما تکلیف است و خود را موظف می‌دانیم در این بخش گام برداریم اظهار داشت: علاوه بر تقویت مرکز رشد، به زودی مرکز شتاب دهی دانشگاه بوعلی که از قبل طراحی شده دنبال می‌شود که امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: امیدواریم با تاسیس مرکز شتاب دهی دانشگاه بوعلی به عنوان یکی از دانشگاههای معتبر کشور به مرکز آر اند دی منطقه غرب کشور تبدیل شود.

این مقام مسئول درباره موضوع ارتباط دانشگاه با صنعت توضیح داد: برای تحقق این ارتباط در ابتدا باید ویژگی دانشگاه، کارکرد، عملکرد و توانایی آن را بشناسیم و متناسب با آن انتظار داشته باشیم در ابن عرصه قدم بردارد.

وی با این توضیح که دانشگاه نمی‌تواند مرتبا پشت سر صنعت راه بیفتد و بگوید بیایید ارتباط بگیریم افزود: علاوه بر دانشگاه، صنعت نیز باید برای شکل گیری این ارتباط گام بردارد.

وی درباره وضعیت خوابگاههای دانشگاه نیز ادامه داد: تعدادی از خوابگاههای دانشگاه بوعلی سینا مشابه بسیاری از خوابگاه‌های دانشجویی دیگر کشور نیز به دلیل مشکل کرونا بسته شده و تغییر کاربردی دادند که به همین دلیل بخشی از دانشجویان ما با مشکل خوابگاه رو به رو شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از آنجا که خود را در برابر دانشجویان مسئول می‌دانیم در نتیجه تلاش کردیم دانشجویان را به نحوی فراخوان کنیم که اسکان آنها را بتوانیم تامین کنیم عنوان کرد: در حال حاضر با وجود تلاش بسیار نتوانستیم برای دانشجویان 1400 مشکل خوابگاه را حل کنیم و این یعنی برای 1500 نفر از دانشجویان کسر خوابگاه داریم.

وی توضیح داد: با اقدامات آنجا شده بخشی از این کسری خوابگاه حل شده و بخشی مانده است که در تلاشیم با ساخت خوابگاهی به مساحت 6200 متر در دانشگاه، اتمام یک پروژه نیمه تمام و همچنین تامین خوابگاه متاهلین مشکل را حل کنیم.

رضوان همچنین فعال شدن کانونهای قرآنی و اجرایی کردن طرح ضیافت اندیشه را از دیگر اولویت های دانشگاه برشمرد و درباره وضعیت مصرف دخانیات در دانشجویان اظهار داشت: دانشگاه بوعلی مدعی دانشگاه عاری از دخانیات است بنابراین دانشجویان می‌دانند که در صورت تخلف با آنها با شدت و با غلظت بیشتری برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر دانشجویی که آلوده به سیگار باشد از تمام خدمات رفاهی دانشگاه محروم می‌شودمطرح کرد: دانشگاه دیسیپلین خاص خود را دارد اما مشکل این است که خیلی ها نمی‌دانند در هر مکانی چگونه باید عمل کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top