تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/02/21 - 19:28
کد خبر: 432298

تمایل به حوزه هنر در جامعه به شدت افزایش یافته است

 تمایل به حوزه هنر در جامعه به شدت افزایش یافته است

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: میزان تمایل به حوزه هنر در جامعه به شدت افزایش یافته است که باید برای آن ظرفیت سازی کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» آیین نکوداشت تودیع رئیس پیشین دانشگاه هنر شیراز و معارفه سرپرست جدید دانشگاه با حضور دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و دکتر سلمان پور معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان در سالن مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

دکتر هاشم داداش پور در این مراسم اظهار داشت: از آنجایی که بنده عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس هستم با هنر آشنا بوده و همواره پیگیر اتفاق هایی که در حوزه هنر رخ می دهد هستم.

وی ادامه داد: دانشگاه هنر شیراز هنوز در مرحله رشد اولیه خودش است که باید همواره مراقبت کرد تا به بلوغ برسد.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: اتفاق های مبارکی در این زمینه افتاده است که می‌توان به حضور ۲۲ عضو هیئت علمی و افزوده شدن ۱۰ عضو هیئت علمی دیگر به این جمع اشاره کرد که این موضوع نشان دهنده این است که به پیشرفت این دانشگاه توجه شده و اگر ادامه‌دار شود ما شاهد دانشگاهی خواهیم بود که در مناسبات ملی و فراملی اثرگذار است.

داداش پور خاطرنشان کرد: ما در دهه ۱۳۸۰ تقریبا در دانشگاه‌های محدودی دانشکده هنر داشتیم. اما در این دهه، شاهد توجه به مقوله هنر در دانشگاه ها و بازگشایی دانشکده‌های مختلف هنر در سراسر کشور بودیم که این موضوع نشان از توجه حاکمیت به این بخش دارد.

وی گفت: طبق آمارهای رسمی سازمان سنجش کشور در کنکور سال ۱۳۹۰ ، حدود ۱۷.۴ درصد از شرکت کنندگان کنکور متقاضی حوزه های هنر بوده اند، این آمار سیر صعودی داشته و در سال ۱۴۰۱ تعداد داوطلبان هنر به حدود ۱۶۱ هزار نفر و سهم هنر نسبت به کل داوطلبان دانشگاه ها به بالای ۱۱ درصد رسیده است که این آمارها نشان دهنده توجه هرچه بیشتر داوطلبان دانشگاه ها به حوزه هنر است.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: اگر ما بخواهیم پاسخگوی نیاز و مطالبات خانواده‌ها و جامعه باشیم باید حدود ۵ تا ۶ برابر تعداد صندلی های دانشگاه را افزایش دهیم تا بتوانیم پاسخ گوی نیازهای جامعه و خانواده‎ها در حوزه باشیم.

وی خاطر نشان کرد : وقتی به میراث هنری جهان اسلام را بررسی می کنیم، می بینیم که دو سوم از هنر اسلامی جهان به صورت مستقیم و غیره مستقیم از هنر ایرانی - اسلامی متاثر شده است و امروزه نیز تعداد دانشگاه های ایران در خاورمیانه در حوزه هنر منحصر به فرد است لذا جا دارد برای تقویت و توسعه آنها توجه بیشتری صورت بگیرد.

داداش پور افزود: چند کلان شهر ایران از جمله شیراز از دیرباز دارای مکتب هنری خاص خود بوده اند که میراث هنری ما متاثر از این مکتب های هنری است هر چند این روزها خبری از حیات این مکاتب نیست که احیای مجدد آن و جریان سازی هنری در جهان اسلام از جمله وظایف دانشگاه های هنر محسوب می شود.

معاون وزیر علوم گفت: تبدیل استعدادها و ظرفیت های بالقوه هنری ایران، رسالت اصلی دانشگاه های هنر است که امید است با رشد و بلوغ دانشگاه هنر شیراز و حمایت وزارت علوم، دانشگاه هنر شیراز نه تنها در شیراز بلکه در جنوب ایران بتواند رسالت خود را با موفقیت به انجام برساند.

در پایان این مراسم ضمن معرفی دکتر ستار خالدیان بعنوان سرپرست جدید دانشگاه هنر شیراز با اهدای لوح تقدیر وتشکر از سوی وزیر علوم ،تحقیقات وفناوری از زحمات دکتر مغاره رئیس پیشین دانشگاه هنر شیراز توسط معاون وزیر قدردانی شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top