تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/02/25 - 16:38
کد خبر: 432568

معلمان به هیچ وجه از نمره استفاده نکنند

معلمان به هیچ وجه از نمره استفاده نکنند

معاون وزارت آموزش و پرورش با توضیح اینکه دانش‌آموزانی دبستانی در چه دروسی امتحان کتبی دارند، گفت: معلمان به هیچ وجه از نمره استفاده نکنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، دانش‌آموزان دبستانی از اول تا 12 خرداد باید در امتحانات کتبی شرکت کنند. در پایه‌های اول، دوم، سوم ابتدایی، یعنی دوره اول ابتدایی، دروس فارسی و ریاضی، پایه‌های چهارم و پنجم دروس فارسی، ریاضی و علوم و در پایه ششم، دانش آموزان، در تمام دروس آزمون کتبی خواهند داد.

رصد یادگیری دانش‌آموزان نشان داده است که میزان یادگیری آنها در دوران کرونا بسیار اُفت کرده است و در برخی دروس آمار دانش‌آموزان نیازمند به تلاش دو برابر شده است بر این اساس تابستان امسال برای جبران افت یادگیری در دانش‌‌آموزان کلاس‌های جبرانی برگزار خواهیم شد.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون‌های کتبی گفته است: با توجه به اینکه در دو سال گذشته دانش آموزان در فضای مجازی حضور داشتند برای اینکه بتوانیم به شکل هماهنگ و دقیق‌تری میزان یادگیری دانش‌آموزان را ارزیابی کنیم و برای برنامه‌های جبرانی تابستان برنامه‌ریزی داشته باشیم، آزمون‌های کتبی مدنظر است.

حکیم‌زاده تأکید کرد: برخی از برداشت‌های اشتباه باعث شده که این تصور ایجاد شود که طرحمان را تغییر داده‌ایم، اما برگزاری آزمون به معنای تغییر رویکرد ارزشیابی کیفی، توصیفی نیست، بنابراین مدارس و معلمان نباید در برگزاری آزمون‌ها، نمره‌ای به دانش‌آموزان بدهند و به همان روش قبل یعنی ارزشیابی توصیفی خواهد بود و به‌هیچ‌وجه از سیستم نمره‌گذاری استفاده نکنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ممکن است در این امتحانات مردودی وجود داشته باشد؟ گفت: در ارزشیابی توصیفی دانش‌آموزان به هر دلیلی که نتوانستند به مهارت‌های یادگیری دست پیدا کنند، معمولاً به‌صورت نیازمند به تلاش بیشتر گزارش می‌شوند و افرادی که در پایان سال تحصیلی یعنی شهریورماه موفق نشوند، توصیف نیازمند به تلاش را بهبود ببخشند، مشمول تکرار پایه می‌شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
انفجار فوتبالی در مونیخ و منچستر
مربی برزیلی از برزیل ایران خاطره خوب دارد
خوش‌آمدگوییِ مادر ۲ شهید سمنانی به رئیسی +فیلم
رئیس جمهور در بدو ورود به سمنان چه گفت؟ +فیلم
تهران رکورددار چند قلوزایی
تسلیحات استفاده شده در عملیات وعده صادق +فیلم
علی باقری: ایران نشان داد ضامن امنیت منطقه است
فواید بی‌نظیر ریواس
به آمریکا گفتیم کاری به شما نداریم و هدف اسرائیل است
خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
در نخستین سفر استانی ۱۴۰۳؛ رئیس جمهور وارد سمنان شد +فیلم
به کودکان بیسکوییت و کلوچه ندهید
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top