تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/02/29 - 13:20
کد خبر: 432909

انواع ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل

یکی از تفاوت های عمده پانل سقفی با پانل دیواری در طراحی این دو محصول است.پانل های سقفی به صورت گام دار طراحی می شوند که یا به صورت سه گام و یا به صورت پنچ گام تولید می شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، با پیشرفت علم و تکنولوژی بشر همواره در پی یافتن راهی برای فراهم نمودن آسایش و راحتی بوده است. با تولید ساندویچ پانل تا حدود زیادی این نیاز به خوبی برآوره شده است و این مصالح پیش ساخته ساختمانی به یکی از بهترین جایگزین های مصالح سنتی تبدیل شده است. پانل های ساندویچی به واسطه ی مزایای مانند خاصیت بالای عایق پذیری، استحکام و دوام بالا و قیمت مناسب علاوه بر اینکه وزن نهایی سازه را تا حد زیادی کاهش می دهد بلکه استحکام و دوام سازه هایی که با پانل ساخته می شود را بالا می برد.

ساندویچ پانل ها محصولی متشکل از چند لایه مختلف هستند که برای ساخت آن از دو لایه ورق فلزی به همراه یک هسته عایق میانی استفاده شده است.پانل ها به طور کلی به دو نوع پانل دیواری و سقفی تقسیم بندی می شوند که برای پوشش دهی سقف یا دیوار سازه ها می توان آنها را مورد استفاده قرار داد. هر کدام از آنها ویژگی ها، مزایا و کاربردهای متفاوتی دارند که در ادامه در مورد هر یک به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری یکی از انواع مصالح پیش ساخته ساختمانی است که همانطور که از اسم آن مشخص است برای ساخت دیوارهای سردخانه ها، سوله ها و... مورد استفاده قرار می گیرند و در ضخامت های 10 الی 15 سانت قابل تولید است.ضخامت پانل یکی از مواردی است که باعث افزایش بازدهی در سازه های پیش ساخته می شود. به عنوان مثال به منظور پوشش دهی سردخانه ها عمدتا از ساندویچ پانل های سردخانه ای با ضخامت 10 الی 15 سانتی متر استفاده می شود.ضخامت این محصول موجب می شود تا از به هدر رفتن انرژی در سردخانه ها به میزان قابل توجهی جلوگیری شود.

ساندویچ پانل سقفی

نوع دیگری از ساندویچ پانل ها، ساندویچ پانل سقفی است که همانند ساندویچ پانل دیواری برای پوشش سازه های پیش ساخته استفاده می شود.اما این نوع از ساندویچ پانل ها فقط برای پوشش دهی قسمت سقف سازه ها کاربرد دارند و بسته به درخواست و دلخواه مشتری می توان آنها را با متریالی متفاوت تولید نمود.ضخامت ساندویچ پانل های سقفی از 4 تا 10 سانتی متر متغیر می باشد و بسته به نوع کاربرد مصرف کننده استفاده از پانل های سقفی با ضخامت های متفاوت امکان پذیر است.

انواع ساندویچ پانل

یکی از تفاوت های عمده پانل سقفی با پانل دیواری در طراحی این دو محصول است.پانل های سقفی به صورت گام دار طراحی می شوند که یا به صورت سه گام و یا به صورت پنچ گام تولید می شوند.پانل های سقفی هنگام مصرف بر روی سقف به نحوی روی یکدیگر قرار می گیرند که هیچ گونه شکافی بین آن ایجاد نشود و به این موضوع مانع از نفوذ رطوبت و برف و باران به داخل سازه مورد نظر می شود.

همانطور که پیش از این ذکر شد، از سه لایه اصلی تشکیل شده است که از متریال مختلفی برای ساخت این محصول استفاده می شود که در قیمت ساندویچ پانل البته استفاده از هر نوع مواد یا متریالی به نوع کاربرد مصرف کننده نیز بستگی دارد. ورق های ساندویچ پانل همان قسمتی هستند که اطراف این مصالح پیش ساخته را پوشانده است و فوم های ساندویچ پانل، قسمتی است که در بخش میانی پانل ها قرار دارد و به عنوان عایق عمل می نماید.

· جنس ورق ساندویچ پانل

ورق هایی که برای ساخت پانل به کار می روند برای اینکه بتوانند در برابر عوامل طبیعی مانند تابش نور خورشید و خوردگی و زنگ زدگی از خود محافظت نمایند عمدتا از جنس فلز می باشند.ورق هایی که معمولا برای ساخت پانل های ساندویچی مورد استفاده قرار می گیرند از جنس گالوانیزه، آلومینیوم و یا آلوزینک هستند. ورق های گالوانیزه یکی از بهترین ورق هایی است که برای ساخت پانل ها از آن استفاده می شود.ورق آلوزینک یکی از انواع ورق های وارداتی است که به خاطر اینکه مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی یا خوردگی دارند در مکان های با رطوبت بسیار بالا می توان به راحتی از آنها استفاده نمود.

انواع ساندویچ پانل

· جنس لایه درونی یا هسته ساندویچ پانل

هسته پانل ها که از جنس های مختلفی تشکیل می شود خاصیت عایق پذیری دارند و نقش بسیار مهمی در عایق بندی ایفا می کنند.از مهمترین آنها می توان به فوم پلی یورتان، فوم پلی استایرن، فوم پشم سنگ و فوم پشم شیشه اشاره نمود.فوم پلی یورتان یکی از با کیفیت ترین نوع فوم ها است که از ترکیب دو ماده پلی یول و ایزوسیانات تشکیل شده است و به عنوان عایق حرارتی و برودتی و همچنین عایق صوت شناخته شده است.

از ویژگی های فوم پلی یورتان مقاومت در برابر رطوبت و وزن سبک نیز می باشد.فوم پشم سنگ یکی دیگر از فوم هایی است که برای ساخت ساندویچ پانل کاربرد دارد و به دلیل اینکه این فوم عایق صوتی بسیار مناسبی است که مانع از انتشار صدا به داخل سازه ها می شود.همچنین فوم پشم سنگ به جهت اینکه از الیاف پشم سنگ تشکیل شده است مقاومت بسیار خوبی در برابر حریق دارد و این یکی از نکات مثبت فوم پشم سنگ است.

به طور کلی پانل ها از نظر جنس فوم به ساندویچ پانل پلی اورتان، ساندویچ پانل پلی استایرن، ساندویچ پانل xps و ساندویچ پانل پشم سنگ طبقه بندی می شوند.اما این محصولات از نظر جنس ورق به ساندویچ پانل گالوانیزه، ساندویچ پانل آلومینیوم و ساندویچ پانل آلوزینک دسته بندی می شوند که استفاده از هر کدام به نوع کاربری مصرف کننده و اینکه قرار است در چه نوع شرایط آب و هوایی از آن استفاده شود، بستگی دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top