تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/03/10 - 21:45
کد خبر: 434165

سهمیه کنکور به حادثه دیدگان آتش سوزی دو مدرسه اختصاص می یابد

 سهمیه کنکور به حادثه دیدگان آتش سوزی دو مدرسه اختصاص می یابد

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از اختصاص سهمیه پذیرش در کنکور سراسری به حادثه دیدگان آتش سوزی دو مدرسه شین آباد و درود زن در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» جلسه یکصد و شصت و دوم از ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور عصر امروز با حضور اعضای ستاد برگزار شد در حاشیه این جلسه منصور کبگانیان در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه گفت: اولین موضوعی که در این جلسه بررسی شد، «سند ملی توسعه فناوری نانو» بود که در جلسات قبل عمده مسائل آن مطرح شده بود و در این جلسه به راهبردها، اقدامات و ساختار سند مذکور پرداخته شد.

کبگانیان ادامه داد: یکی از بخش‌های مهم کار، در ماده ۵ بود که حوزه‌های صنعتی اولویت دار در حوزه نانو مشخص و پنج حوزه تاکید شد که می‌توان به آب و محیط زیست، انرژی، کشاورزی، سلامت و بهداشت و حوزه ساخت و ساز اشاره کرد.

وی افزود: بنابراین نهایی سازی این سند به اتمام رسید و در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و به تصویب نهایی رسیده و ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مأموریت اصلی در این سند نگاه به کشاورزی به عنوان مولد قدرت در اقتصاد است خاطرنشان کرد: نگاه دانش بنیانی به حوزه امنیت غذایی و کشاورزی غلیظ است و به توصیه معاونت علمی فناوری رئیس جمهور بخش شرکت‌های دانش بنیان این سند تقویت می‌شود. ۱۲۵ میلیون تن غذا به ارزش ۱۲۰ میلیارد دلار در کشور تولید می‌شود. در فاصله یکسال گذشته قیمت جهانی غذا افزایش یافته و قیمت جهانی بیش از ۳ برابر مواد غذایی افزایش داشته است.

وی با اشاره به در خواست سهمیه پذیرش در کنکور سراسری توسط ۲ مدرسه انقلاب اسلامی شین آباد و مدرسه شهید رحیمی درود زن به علت آتش سوزی افزود: در این جلسه این دو مورد نهایی شد که در ۲ هفته آینده به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز خواهد رسید. آسیب دیدگان مدرسه شین آباد در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با حدنصاب ۸۰ درصد از امتیازی که به دست می‌آورند با تمرکز بر پذیرش بومی و در مقطع کارشناسی سهمیه‌ای برای آنها در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با مدرسه درود زن چون برخی از این عزیزان اکنون اواخر دوره کارشناسی هستند و فاصله پیدا کرده است، سهمیه هم در مقطع کارشناسی و هم کارشناسی ارشد با اعمال حد نصاب ۸۰ درصد در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به تصویب رسید. همچنین برخی از این عزیزان در دانشگاه‌های غیر دولتی مثل دانشگاه آزاد در حال تحصیل هستند و اکنون به سال‌های ۳ و ۴ رسیده‌اند لذا مقرر شد با مسئولان دانشگاه آزاد صحبت کنیم تا تسهیلاتی در خصوص شهریه آنها لحاظ شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top