تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/03/24 - 15:17
کد خبر: 435404

یک مقام مسئول خبر داد:

اضافه شدن فناوری به عنوان کمیته‌های تحقیقات دانشجویی علوم پزشکی

اضافه شدن فناوری به عنوان کمیته‌های تحقیقات دانشجویی علوم پزشکی

دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت از افزودن فناوری به «کمیته های تحقیقات و فناوری دانشجویی» و ابلاغ شاخص های جدید ارزیابی کمیته ها در ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، جلسه فصلی شورای سیاستگذاری تحقیقات دانشجویی علوم پزشکی کشور در سالن جلسات معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد و ۶ مصوبه به همراه داشت.

دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه حفظ شادابی و پویایی دانشجویان اولویت نخست کمیته تحقیقات دانشجویی است، گفت: در جریان برگزاری کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی که امسال به همت دانشگاه اردبیل برگزار می شود تا جای امکان از ظرفیت دانشجویان بهره برداری شود.

وی افزود: ضمن اینکه به مسائل ایمنی و امنیتی دانشجویان نیز توجه ویژه به عمل آید. توصیه می کنم تمامی روسای دانشگاه های علوم پزشکی نیز در این کنگره سالیانه به منظور حمایت از جایگاه دانشجویان شرکت کنند.

پناهی با بیان اینکه کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی باید نمادی از ظرفیت تمام دانشجویان کشور باشد، تاکید کرد: در برگزاری سمینار و کنگره ها باید بر بخش علمی و دانشی آن اهتمام ویژه ای صورت گیرد. باید تمام تلاشها را به کار بگیریم تا دانشجویان با فرهنگ علم و دانش آشنا شوند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خطاب به اعضای کمیته تحقیقات دانشجویی گفت: کلیات ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی در بخش های فناوری، تحقیقات، کوهورت، برنامه ثبت بیماری ها تغییر کرده است و بخش هایی از ارزشیابی کمیته دانشجویی نیز متناسب با آن تغییر کرده است.

ابلاغ شاخص های ارزیابی کمیته های تحقیقات دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی

در ادامه نشست اعضای شورای سیاستگذاری تحقیقات دانشجویی علوم پزشکی کشور به تصویب ۶ مصوبه پرداختند.

دکتر نیما رضایی دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه شاخص های ارزیابی کمیته های تحقیقات و فناوری دانشجویی تصویب و ابلاغ شد، گفت: با تاکید بر رسالت اصلی کمیته ها در توانمندسازی دانشجویان و کیفی سازی ارزشیابی، شاخص های جدید پس از نظرسنجی و طرح در شورای سیاستگذاری مورد تصویب قرار گرفتند. با این وجود پیشنهاد تا پایش و بررسی مجدد در جلسه آتی انجام شود.

رضایی افزود: با توجه به اهمیت فعالیت های پژوهشی دانشجویی، سقف امتیاز کمیته ها در مجموع امتیازهای معاونتهای تحقیقات و فناوری دانشگاهها از ۵۰ امتیاز به ۱۰۰ امتیاز افزایش یافت.

فناوری به عنوان کمیته های تحقیقات دانشجویی افزوده شد

رضایی همچنین از اضافه شدن نام فناوری به عنوان کمیته خبر داد و گفت: در این جلسه با تغییر نام کمیته های تحقیقات دانشجویی به «کمیته های تحقیقات و فناوری دانشجویی» موافقت به عمل آمد. با این وجود به منظور جلوگیری از سردرگمی در سامانه های بین المللی، آدرس کمیته ها در مقالات همچنان به شیوه پیشین خواهد بود.

وی از برگزاری نخستین جشنواره کمیته تحقیقات دانشجویی در کنار کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و گفت: به رغم اینکه از سالیان گذشته در جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی بخشی برای کمیته های تحقیقات دانشجویی وجود دارد، در نظر داریم نخستین جشنواره در این حوزه را به منظور ایجاد پویایی و و تحولات مثبت در این عرصه همزمان با برگزاری کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی برگزار کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top