تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/04/01 - 18:50
کد خبر: 436176

معرفی انواع دوره‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

معرفی انواع دوره‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

تفاوت دوره های کارشناسی ارشد با یکدیگر، یکی از اصلی ترین دغدغه های متقاضیان ادامه تحصیل در این مقطع است. شما می بایست بین دانشگاه های سراسری، پیام نور و ازاد، دست به انتخاب بزنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» دوره روزانه: بهترین حالت قبولی در کارشناسی ارشد این دوره می‌باشد که از شما هیچ شهریه‌ای برای تحصیل دریافت نمی‌شود و عملاً تحصیل شما رایگان خواهد بود. قابل توجه است که دانشجویان این دوره موظف به خدمت در کشور به ازای شهریه به مدت مشخصی که در مدرک موقت ذکر می‌شود خواهند بود و اخذ دانشنامه در گروی گذراندن خدمت و یا پرداخت هزینه تحصیل است. قابل توجه است که عموماً در داخل کشور مدرک موقت قابل قبول است و به اصل دانشنامه نیازی نیست.

دوره نوبت دوم یا شبانه: در مدرک شما قید نمی‌شود که در دوره شبانه یا نوبت دوم پذیرفته شده‌اید و عیناً مدرک دوره روزانه به شما تعلق می‌گیرد، با این تفاوت که شما باید شهریه تحصیل در دانشگاه‌های سراسری را پرداخت کنید. از آن جایی که شما هزینه تحصیل را پرداخته‌اید، تعهدی برای خدمت در کشور به ازای ترم‌های تحصیلی خود نخواهید داشت. 

نیمه‌حضوری : در این گونه دوره‌ها کلاس‌های چندانی تشکیل نمی‌شود و به صلاحدید دانشگاه دروس به صورت خودخوان و یا به صورت کلاس‌های رفع اشکال و غیره تشکیل می‌شود و در مدرک عنوان نیمه‌حضوری قید می‌شود.

مجازی دولتی: این دوره به صورت آنلاین در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی شما در کلاس درس نیست و عملاً کلاس‌ها را به صورت آنلاین بوده و در منزل در کلاس شرکت خواهید کرد. در مدرک شما عنوان دوره مجازی قید خواهد شد. امتحانات شما نیاز به حضور فیزیکی شما در محلی که دانشگاه تعیین خواهد کرد، دارد.

پردیس خودگردان: برخی از دانشگاه‌های سراسری خیلی خوب و بعضاً متوسط، در دوره‌هایی با عنوان پردیس خودگردان اقدام به پذیرش دانشجو می‌نمایند. گفتنی است که پیش‌تر عنوان این دوره «بین‌الملل» بود. شما ملزم به حضور در کلاس‌ها هستید و تفاوت آن با دوره‌های شبانه ذکر عنوان پردیس در مدرک نهایی و شهریه بالاتر است.

غیرانتفاعی: نحوه تشکیل کلاس‌های این دوره‌ مشابه دوره‌های روزانه است. این کلاس‌ها توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی برگزار می‌شوند و جزء دوره‌های شهریه‌پرداز محسوب می‌شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top