تاریخ انتشار: شنبه 1401/04/25 - 21:04
کد خبر: 438356

شهریه مدارس غیردولتی شفاف به مردم اعلام شود

شهریه مدارس غیردولتی شفاف به مردم  اعلام شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: شهریه مدارس غیر دولتی از ۴ تا ۳۵ میلیون و ۶۰۰هزار تومان و شهریه فوق‌برنامه تا ۳۸درصد مبلغ شهریه اعلام شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» احمد محمودزاده گفت: آموزش و پرورش وظیفه تعلیم و تربیت ۱۴ میلیون دانش‌آموز را بر عهده دارد و با همه مشکلاتی که در زمینه تامین نیروی انسانی، نگهداشت و رضایت آن‌ها، کمبود فضا‌های آموزشی و بودجه دارد؛ افتخارات زیادی برای کشور خلق کرده است. همه تحصیل‌کرده ها و دانشمندان ایرانی، از نتایج و خروجی‌های نظام تعلیم و تربیت کشور بوده‌اند و هنگام نقد آموزش و پرورش باید نقدی همه‌جانبه در کنار همه مزایا و معایب و امکانات در دسترس بیان شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: موسسان مدارس غیر دولتی زحمت‌های زیادی می‌کشند و بخشی از موسسین مدارس غیر دولتی به‌صورت عام‌المنفعه و خیر کار می‌کنند؛ زیرا اداره مدرسه غیر دولتی با ظرفیت زیر۱۵۰ دانش‌آموز صرفه اقتصادی ندارد. ۶۶ درصد مدارس غیر دولتی با ظرفیت زیر ۱۰۰ دانش‌آموز کار می‌کنند و بسیاری از موسسان مدارس غیر دولتی تنها به دلیل عشق و علاقه‌ای که دارند، در حال فعالیت هستند.

محمودزاده در مورد نحوه تعیین شهریه مدارس غیردولتی گفت: در ماده ۱۵ تاسیس مدارس و مراکز غیر دولتی به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده است تا شهریه مدارس غیر دولتی را بر اساس الگویی تعیین کند. این کار با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی همه‌ ساله و برای تعیین شهریه چهار ماه کار کارشناسی انجام می‌شود که به‌صورت شفاف و مشخص به مردم و مدارس اعلام می‌شود.

به گفته محمود زاده شهریه مدارس بر اساس عملکرد، فضا، تجهیزات، امکانات، فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، تعداد معلمان، کیفیت آموزشی و ... تعیین می‌شود و بر این اساس در مرحله اول به‌صورت خود اظهاری شهریه توسط موسسان اعلام و در شورای نظارت منطقه و استان بررسی می‌شود.

با اعلام رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی نرخ شهریه در سازمان بر اساس مقدار حقوق، تورم، اجاره‌بها و ... بررسی می‌شود. در مورد شهریه دو عدد شهریه ثابت و فوق‌برنامه از سوی سازمان و با تائید سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده اعلام شده است و این مقادیر با توجه به دوره تحصیلی، تعداد معلمان، کادر آموزشی، فضا، تجهیزات و ... با یکدیگر متفاوت هستند. شهریه مدارس غیر دولتی از ۴ تا ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و شهریه فوق‌برنامه تا ۳۸درصد مبلغ شهریه اعلام شده که هزینه شهریه اجباری است؛ اما شهریه فوق‌برنامه اجباری نیست و این شهریه، بر اساس عملکرد مدارس باهم متفاوت است.

او گفت: مدارس غیر دولتی موظف هستند تا شهریه مشخص‌شده برای آن مدرسه را به‌صورت درج در تابلوی مدارس در معرض دید اولیاء و عوامل نظارتی قرار دهند؛ بنابراین همه مدارس شهریه یکسانی ندارند و شهریه فوق‌برنامه تا ۳۸درصد شهریه ثابت مدارس است. مدارس بر اساس عملکردی که در فوق‌برنامه دارند می‌توانند این شهریه را دریافت کنند و به این صورت نیست که همه مدارس حداکثر ۳۸درصد شهریه ثابت را برای فوق‌برنامه دریافت کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نخبگان و مستعدان هنری شناسایی می‌شوند
فراموشی ترامپ در قبال ایران!
رمزارز تقلبی می‌سازند و به ۵۰۰۰۰ نفر می‌فروشند!
موضع ایران در قبال نظر دیوان لاهه درباره اقدامات اسرائیل
مجارستان به دنبال از سرگیری واردات نفت روسیه
اعتراف وزیر خارجه بایدن به شانس پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴
تسهیلات دانشگاه علوم پزشکی ایران برای دانشجویان استعداد درخشان
صادرات ۶۲ هزار تن مرغ و تخم‌مرغ از ابتدای امسال
تعرفه واردات خودروهای کارکرده چقدر است؟
قیمت دلار و سکه در‌ معاملات امروز بازار تهران
وزیر جهاد‌: طلب ‌۸۵ هزار میلیارد تومانی‌ گندمکاران‌ به‌زودی پرداخت می‌شود‌
خودروسازان ملزم به تأمین ارز مورد نیاز‌ از محل صادرات شدند
وزیر راه: پیگیر کنترل قیمت بلیت هواپیما از سران قوا هستیم
دیدار پزشکیان با خانواده شهیدسلیمانی +عکس
فردا اولین قطار از ایران به چین می‌رود
دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با پزشکیان دیدار کرد
برنج وارداتی مشمول دریافت ارز ترجیحی باقی ماند
ایروانی پس از دیدار با پزشکیان: همه نهادها آماده همکاری با دولت باشند
تقدیر فرماندهان عالی نیروهای مسلح کشور از خدمات مخبر
سرلشکر باقری: دولت سیزدهم اقدامات بسیاری برای تقویت بنیه دفاعی انجام داد
سرلشکر سلامی: دولت سیزدهم در عرصه مقاومت با سپاه پاسداران همراه بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top