تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/04/26 - 08:43
کد خبر: 438389

برگزاری سومین دورۀ المپیاد تفکر و کارآفرینی با کمک جمع گسترده‌ای از اساتید دانشگاه صنعتی شریف

برگزاری سومین دورۀ المپیاد تفکر و کارآفرینی با کمک جمع گسترده‌ای از اساتید دانشگاه صنعتی شریف

سومین دورۀ المپیاد تفکر و کارآفرینی با کمک جمع گسترده‌ای از اساتید دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است. سومین دورۀ المپیاد از شنبه مورخ هجدهم تیرماه هزاروچهارصدویک با همکاری جمع گسترده...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سومین دورۀ المپیاد از شنبه مورخ هجدهم تیرماه هزاروچهارصدویک با همکاری جمع گسترده‌ای از اساتید برجسته، فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و کمکِ آموزشی مجموعۀ شریف‌استار درحال برگزاری است.

امسال در سومین دورۀ المپیاد تفکر و کارآفرینی کلاس‌های آموزشی (تئوری_عملی) در نظر گرفته شده برای 40 دانش‌پژوه راه یافته به این دوره، شامل بیست‌ودو نفر دختر و هجده نفر پسر که همگی در بازه سنی پانزده تا هفده سال قرار دارند، با همکاری مجموعۀ شریف‌استار_دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. این برنامۀ آموزشی که بخشی از آن شامل دورۀ خلاقیت به صورت مجازی، مسابقۀ هیجان‌انگیز بازیتو در سامانۀ آموزشی شریف‌استار و بخشی دیگر در بازۀ هجدهم تا بیست‌وهشتم تیرماه هزاروچهارصدویک از ساعت 8:30 الی 16:30 به صورت روزانه و حضوری در دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی تهران، برای دانش‌پژوهان ترتیب داده شده است.

از جمله کلاس‌های آموزشی (تئوری_عملی) که برای دانش‌پژوهان ترتیب داده است؛ می‌توان به تیم‌سازی، مبانی کارآفرینی، ایده و فرصت، بازی تیمی، انتخاب ایدۀ کسب‌وکار، بازاریابی و فروش،استارت‌آپ و کارآفرینی و رفتارشناسیِ کسب‌وکار اشاره کرد. کلاس‌های آموزشی ترتیب داده شده توسط هیئت اساتید و مدیران مجموعۀ شریف‌استار به همراه اساتید مدعو همکار با مجموعه از جمله: دکتر فیض‌بخش، خانم دکتر عربشاهی، دکتر آرین، دکتر طالبیان، دکتر اسماعیل‌زاده، خانم دکتر پیرهادی، دکتر احسان‌بخش، خانم دکتر اصلانی، دکتر شادنام، دکتر تاج‌الدین، خانم مهندس نیاکان، خانم مهندس متقی‌زاده و مهندس جعفریه تشکیل می‌شود.

همچنین طی برگزاری المپیاد تفکر و کارآفرینی فعالیت دانش پژوهان در قالب شرکت در کلاس‌های آموزشی به صورت تیمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. دانش‌پژوهان در تیم‌های سه نفره در کلاس تیم‌سازی با حضور دکتر فیض‌بخش تقسیم‌شده و به رقابت می‌پردازند.

مجموعۀ شریف‌استار_دانشگاه صنعتی شریف، امسال به صورت آموزشی به برگزاری المپیاد تفکر و کارآفرینی کمک می‌نماید و با بیش از 3000 دانش‌پذیر در دوره‌های آموزشی خود، از پرافتخارترین مراکز شناسایی، تربیت و پرورش استعدادهای درخشان در حوزۀ کارآفرینی و نوآوری، مستقر در قطب کارآفرینی کشور _ دانشگاه صنعتی شریف_ است. دانش‌پذیران مجموعۀ شریف‌استار با درنظرگیری سن و نتایج تست استعدادیابی شریف‌استار که در بدو ورود از آن‌ها گرفته می‌شود، آموزش دیده و رشد می‌کنند تا به کارآفرینان نوآور، مدیران توانمند استارت‌آپ‌ها و کارمندانی خلاق تبدیل شوند. هدایت و رهبری مجموعه زیرنظر جناب آقای دکتر سیّد علیرضا فیض‌بخش _مدیر مجموعۀ شریف‌استار و رئیس کمیتۀ علمی المپیاد تفکر و کارآفرینی_ است.

المپیاد تفکر و کارآفرینی یکی از 13 المپیاد علمی کشور است که در سطح کشوری برگزار می‌شود. و چنانچه از نام آن پیداست، تفاوت‌های بارزی با سایر المپیادهای علمی کشور دارد. روند ارزیابی المپیاد به صورت ارزشیابی 100نمره‌ای است، که 30 سهم آن متعلق به کارتیمی در طی دوره و 70 سهم متعلق به آزمون تشریحی پایانی است؛ که منبع آن کلاس‌های آموزشی ترتیب داده شده است. نتایج و دستاوردهای دانش‌پژوهان در آزمون کتبی و ارزیابی حین دوره توسط کمیتۀ علمی سومین دوره المپیاد کارآفرینی صورت می‌گیرد. و در نهایت دانش‌پژوهان پس از اتمام آموزش‌های سومین دوره‌ی المپیاد و شرکت در آزمون پایانی با توجه به عملکردهای خود موفق به دستیابی به مدال‌های طلایی، نقره‌ای و برنزی و لوح تقدیر خواهند شد.

در سومین دورۀ المپیاد تفکر و کارآفرینی حضور دانش‌پژوهان شهرستانی بیشتر به چشم می‌خورد؛ که از سراسر ایران به این دوره راه یافته‌اند. شرایط اسکان مناسب و خوابگاه در طی روند برگزاری المپیاد برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

از علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر دعوت می‌شود، از صفحۀ المیپاد در وبسایت شریف‌استار دیدن فرمایند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top