تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/05/10 - 20:32
کد خبر: 439955

مدارس غیر دولتی فقط به اندازه سهم خود در کنکور قبولی دارند

مدارس غیر دولتی فقط به اندازه سهم خود در کنکور قبولی دارند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: با موسسان در خصوص افزایش نرخ شهریه مشورت‌هایی داشته‌ایم و در افزایش شهریه ها، تاب آوری مردم در نظر گرفته شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» احمد محمودزاده در حاشیه اختتامیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی درباره رتبه‌های برتر دانش آموزان مدارس غیردولتی در کنکور سراسری گفت: رتبه‌های المپیاد و کنکور را بررسی کنید، مدارس غیر دولتی به اندازه سهم خود حضور دارند. باید هم به منظر کیفی و هم کمی توجه کرد.

او گفت: چنین رقابت‌هایی به ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی کمک می‌کنند. این گونه تصور نکنید که اگر فتیله مدارس غیر دولتی پایین کشیده شود، به مدارس دولتی کمک می‌شود.

محمود زاده پیرامون تخلفات برخی مدارس نسبت به اخذ شهریه بیش از نرخ مصوب گفت: این موضوع را امسال نداشته‌ایم. هم شفاف سازی مناسب انجام شد و هم توصیه‌ها پذیرفته شده اند. پیگیری‌های سازمان، بازدید‌ها و گزارش گیری‌ها موضوع اخذ شهریه مازاد را کاهش داده است.

او اضافه کرد: مشورت‌هایی با خود موسسان در خصوص افزایش نرخ شهریه داشته‌ایم. اتفاقی که افتاد این بود که در هماهنگی خوبی، شهریه‌های پایین به نسبت بهبود یافتند و در افزایش شهریه ها، تاب آوری مردم در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که روند ثبت نام و اخذ شهریه تا مهر ادامه دارد، عنوان کرد: تا امروز گزارش مکتوبی در سامانه مبنی بر اخذ شهریه مازاد از نرخ مصوب نداشته‌ایم، اما ۲۰۰۰ گزارش در موضوعاتی مانند عدم تفکیک میان شهریه فوق برنامه و ثابت، دریافت کارنامه، پرداخت شهریه، مشکلات برای رفتن به مدرسه دیگر در سامانه به ثبت رسیده است.

محمودزاده در ارتباط با تدریس کتب درسی در تابستان گفت: مدارس برای کنکور این‌کار را انجام می‌دهند و مجوز دارند. پایه دوازدهم دوره متوسطه ۱۵ درصد بیشتر از سایر پایه‌ها شهریه دریافت می‌شود و به همین دلیل زودتر شروع می‌کنند. برای مابقی پایه‌ها بحث فوق برنامه‌ها و دوره‌های تکمیلی تابستان مطرح است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هدایت تحصیلی در مدارس غیردولتی گفت: هدایت تحصیلی مانند مدارس عادی انجام می‌شود و اصراری به انتخاب یک رشته خاص برای دانش آموزان وجود ندارد. این احتمال وجود دارد آن توجهی که به توازن دانش آموزان در رشته‌های مختلف در مدارس دولتی می‌شود، در برخی مدارس غیر دولتی وجود نداشته باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top