تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/05/26 - 13:24
کد خبر: 441312

۳ ویژگی کلیدواژه مناسب آزمون نظام مهندسی

۳ ویژگی کلیدواژه مناسب آزمون نظام مهندسی

قبولی در آزمون نظام مهندسی و دریافت پروانه‌ی اشتغال به کار مهندسی، پلِ ورود به دنیای زیبای مهندسان است؛ در واقع از این به بعد هست که روی شما و امضایت...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، قبولی در آزمون نظام مهندسی و دریافت پروانه‌ی اشتغال به کار مهندسی، پلِ ورود به دنیای زیبای مهندسان است؛ در واقع از این به بعد هست که روی شما و امضایتان حساب ویژه‌ای باز خواهد شد. آزمون‌های نظام مهندسی برای هفت رشته مرتبط با ساختمان یعنی عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک، و در صلاحیت‌های مربوط به هر رشته برگزار می‌شود و مهندسان با رعایت شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی و کسب حدنصاب قبولی، می‌توانند موفق به دریافت پروانه‌ی اشتغال به کار مهندسی شوند.

اگر داوطلب آزمون نظام مهندسی باشید، حتما درباره کلیدواژه، مطالبی را شنیده‌اید. با توجه به اینکه کتاب‌های کلیدواژه توسط انتشارات مختلفی به چاپ می‌رسد و همین امر باعث می‌شود که داوطلبان در انتخاب کلیدواژه‌ آزمون نظام مهندسی مناسب، دچار سردرگمی شوند. در این مقاله با بررسی 3 ویژگی کلیدواژه مناسب آزمون نظام مهندسی، مسیر برای انتخاب کتاب کلیدواژه مناسب، فراهم شود. در ادامه به بررسی ویژگی‌های یک کلیدواژه مناسب پرداخته می‌شود.

1- تعداد صفحات کتاب کلیدواژه

کتاب‌های کلیدواژه‌ی متفاوتی از نظر تعداد صفحه وجود دارد. در این خصوص، ممکن است سوالی مطرح ‌شود که آیا کلیدواژه آزمون نظام مهندسی با تعداد صفحه کم مناسب هست و یا با تعداد صفحه زیاد؟! در پاسخ باید گفت هر کدام از این حالت‌ها، ویژگی مخصوص خودشان را دارند که در این‌جا به آن‌ها پرداخته نمی‌شود؛ در این‌جا به این نکته پرداخته می‌شود که کلیدواژه‌ی مناسب، از نظر تعداد صفحه‌ای چگونه است؟ برای این‌که به این سوال پاسخ داده شود، نیاز می باشد تا یک مثالی زده شود و در انتها نتیجه گیری شود، تا قابل لمس‌تر باشد!
به سوال زیر توجه فرمایید: (آزمون عمران نظارت مرداد ۱۴۰۰)

در آزمایش بارگذاری دینامیکی شمع‌ها، برای تعیین ظرفیت باربری از روش کوبش مجدد، فاصله‌ی زمانی بین کوبش اولیه با کوبش مجدد حداقل چقدر باید باشد؟

1)در خاک‌های دانه‌ای ۲۴ ساعت
2)در خاک‌های دانه‌ای ۱ هفته
3)در خاک‌های ریزدانه ۲۴ ساعت
4)در خاک‌های ریزدانه ۷۲ ساعت

برای پاسخ به این سوال به کمک کلیدواژه، ابتدا باید یک کلمه کلیدی از سوال برداشت شود. با توجه به صورت سوال ارائه شده، کلیدواژه‌های آزمایش بارگذاری دینامیکی شمع‌ها، تعیین ظرفیت باربری و کوبش مجدد ، برداشت می‌شود. با مراجعه به کلیدواژه و پیدا کردن یکی از این کلمات در کتاب کلیدواژه، می‌توانید به پاسخ سوال برسید!

در روند سوال بالا اگر دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که ممکن است، داوطلب در جلسه آزمون، یکی از سه کلمه بیان شده به عنوان کلمه کلیدی را به عنوان کلمه کلیدی مورد نظر خود انتخاب کند و این‌که بتواند با انتخاب هرکدام از این سه کلمه به جواب برسد، لازمه‌اش این می‌باشد که هر سه کلمه کلیدی پیدا شده در بالا، در کتاب کلیدواژه مورد نظر حضور داشته باشد.

کلیدواژه مناسب، چه تعداد صفحه‌ای دارد؟

پاسخ، این‌گونه بیان شود که، کتابی مناسب می‌باشد که بتواند بند مورد نظر را با تعداد بیشتری از کلمات کلیدی نشان دهد (مثل مثال بالا که سه کلمه کلیدی داشت)، حال این‌کار در تعداد صفحه کم انجام گرفته شده باشد و یا در تعداد صفحات زیاد! هرچند برای رعایت این موضوع به ناچار تعداد صفحات کتاب زیاد خواهد بود..

به عنوان نتیجه نهایی از این موضوع باید گفت، هدف از تهیه کتاب کلیدواژه کمک در جهت تسریع در پاسخگویی به سوالات آزمون می‌باشد و هرچقدر تعداد کلمات بیشتر باشد، این کمک بیشتر خواهد بود، لذا در تهیه کتاب‌های کلیدواژه از نظر تعداد صفحات، صرفه جویی نکنید.!

2-ریزموضوع بودن

برای این‌که این موضوع مشخص شود، به سوال زیر توجه فرمایید

چگونه صاحب‌کار در مدت قرارداد، امکان معلق کردن اجرای ساختمان را دارد؟

1) یک‌بار و حداکثر به مدت ۲۵ درصد زمان قرارداد
2) حداکثر ۲ بار و به مدت ۲۵ درصد زمان قرارداد
3) یک‌بار و حداکثر به مدت ۳ ماه
4) حداکثر ۲ بار و هربار به مدت ۳ ماه

برای پاسخ به این سوال،‌ نیاز می‌باشد که کلمه کلیدی انتخاب شود. طبق صورت سوال، کلمه کلیدی مناسب برای این سوال، صاحب‌کار می‌باشد. فرض کنید دو مدل متفاوت کلیدواژه در مقابل شما هست با نام‌های کلیدواژه ۱ و ۲٫ بعد از پیدا کردن کلمه کلیدی صاحب‌کار در این دو کلیدواژه، نتایج ذیل دیده می‌شود.:
نتایج بررسی کلیدواژه ۱:
1-صاحب کار: مبحث دوم، صفحه ۷۲، بند ۱۶-۲-۴
2-صاحب کار: مبحث دوم، صفحه ۱۳۸، ماده ۱۳
3-صاحب کار: مبحث دوم، صفحه ۱۴۳، ماده ۲۰

2- نتایج بررسی کلیدواژه

1-صاحب کار (اخذ پروانه مهندسی) : مبحث دوم، صفحه ۷۲، بند ۱۶-۲-۴
2-صاحب کار (نقشه های اجرایی) : مبحث دوم، صفحه ۱۳۸، ماده ۱۳
3-صاحب کار (تعلیق اجرای ساختمان) : مبحث دوم، صفحه ۱۴۳، ماده ۲۰

بدیهی است مدل کتاب کلیدواژه ۲ بهتر می‌باشد، چراکه مثل کلیدواژه ۱ نیاز نیست به همه بندها مراجعه شود تا پاسخ سوال مشخص شود. کلیدواژه ۲، به این دلیل مناسب می‌باشد که دارای ریزموضوع هست و شما متوجه خواهید شد که آن بند در چه موردی صحبت کرده است که سبب افزایش سرعت شما خواهد شد.

3-پوشش منابع متعدد آزمون

در آزمون نظام مهندسی، علاوه بر مباحث مقررات ملی، سوال‌هایی از نشریه‌ها، آیین‌نامه، قانون‌ها در آزمون وجود دارد، کلیدواژه‌ مناسب است که منابع بیشتری را پوشش دهد تا قدرت پاسخگویی شما را بیشتر کند.!

 

4-جدول متجانس (مترادف)

بعضی اوقات در صورت سوالات، کلماتی به‌کار می‌رود که متجانس و مترادف آن در مباحث و منابع به چشم می‌خورد و پیدا کردن کلیدواژه‌ را دشوارتر می‌کند. مثلا فرض کنید در سوال مطرح می‌شود، ” حداقل اندازه ”، در صورتی که در مباحث ” حداقل ابعاد... ” به کار رفته‌ است؛ برای حل این مشکل، کلیدواژه‌ای بهتر است که جداولی داشته باشد تا داوطلب متوجه شود که چه کلماتی می‌توانند به جای هم به‌کار روند و درواقع باهم یکسان هستند..

انتشارات نوآور یکی از پیشگامان موضوع کلیدواژه آزمون نظام مهندسی می‌باشد، در راستای کمک به داوطلبان آزمون‌های نظام مهندسی کلیدواژه‌های نسل جدید (کلیدواژه طلایی) را به چاپ رساند که بتواند ویژگی‌های مناسب کلیدواژه‌ها دربرگیرد و شانس قبولی در آزمون نظام مهندسی افزایش یابد. پیشنهاد می‌شود برای بررسی و خرید کتاب‌های کلیدواژه آزمون‌های نظام مهندسی انتشارات نوآور، به سایت انتشارات نوآور مراجعه فرمایید

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top