تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/06/06 - 12:07
کد خبر: 442367

از تاثیر و درمان افسردگی با طب سوزنی با خبر هستید؟

از تاثیر و درمان افسردگی با طب سوزنی با خبر هستید؟

متخصصان طب سوزنی معتقد‌اند جریانی از انرزی به نام چی در بدن همه ما در جریان است و اگر بنا بر دلایلی این جریان انرژی در بدن شما متوقف یا کند شود، علائمی مثل افسردگی و اضطراب در شما ظاهر می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سال‌ها است که طب سوزنی راه خود را به طب مدرن غربی نیز باز کرده است و به عنوان یک طب مکمل مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین خاطر محققان تلاش می‌کنند تا دامنه تاثیرگذاری این طب را بررسی کنند و درباره فواید طب سوزنی بر افسردگی و اضطراب اطلاعات تازه‌ای به دست بیاورند.

درمان افسردگی با طب سوزنی چگونه عمل می‌کند؟

متخصصان طب سوزنی معتقد‌اند جریانی از انرزی به نام چی در بدن همه ما در جریان است و اگر بنا بر دلایلی این جریان انرژی در بدن شما متوقف یا کند شود، علائمی مثل افسردگی و اضطراب در شما ظاهر می‌شود.

این پزشکان اعتقاد دارند با ورود سوزن‌ها به نقاط طب سوزنی، که نقاط بسیار دقیق و مهمی هستند، این جریان انرژی به بدن شما باز می‌گردد و روند فعالیت جسمی و ذهنی شما دوباره متعادل خواهد شد.

طب مدرن هم از این نظر با طب سوزنی همسو است. تحقیقات نشان می‌دهند بعد از وارد کردن سوزن‌ها به بدن، اندورفین که یک مسکن طبیعی است در بدن شما جریان می‌یابد. افزایش این هورمون در بدن و مغز شما می‌تواند باعث تقویت این ارگان‌ها شده و علائم بسیاری از بیماری‌ها مثل افسردگی، میگرن و سردرد‌های عصبی را کاهش دهد.

نقاط طب سوزنی برای درمان افسردگی کدامند؟

پزشکان متخصص بسته به نیاز بدن شما یکی از نقاط مخصوص طب سوزنی را برای درمان افسردگی در شما تحریک می‌کنند. اما برخی از معروف‌ترین این نقاط عبارت‌اند از:

  • گوانیوان (CV4)
  • هگو (L14)
  • تاکسی (K13)
  • قوچی (LI11)
  • یینشی (HT6)

نتیجه تحقیقات درباره درمان افسردگی با طب سوزنی

به نقل از webmd، یکی از شناخته‌شده‌ترین وب‌سایت‌های پزشکی در جهان، در سال ۲۰۲۱ مطالعه ۸ هفته‌ای روی ۱۵۱ مرد و زن انجام شد که به طور اختصاصی یا عمومی تحت معالجه با طب سوزنی بوده‌اند. محققان دریافتند که بهبود و درمان افسردگی با طب سوزنی ممکن است و این افراد بهبود بهتری در خلق و افسردگی خود حس کرده‌اند.

به علاوه سایت healthline نقل می‌کند که در سال ۲۰۱۳ تحقیقات نشان داده‌اند طب سوزنی مداوم و تحت نظر پزشک متخصص می‌تواند اثری هم‌چون مصرف داروی فلوکستین (پروزاک) روی بیماران دارای افسردگی داشته باشد.

انواع درمان افسردگی با طب سوزنی

شما می‌توانید از طب سوزنی برای درمان افسردگی به عنوان یک طب مکمل استفاده کنید. یعنی هم به روانکاو یا روان‌پزشک مراجعه کنید و هم با طب سوزنی علائم افسردگی خود را کاهش دهید. مطالعات نشان می‌دهد استفاده موازی از چند روش در درمان افسردگی تاثیر بهتری در افراد ایجاد می‌کند.

بهترین مرکز برای درمان افسردگی با طب سوزنی را پیدا کنید.

تقریباً تمام متخصصان طب سوزنی تاکید می‌کنند انتخاب بهترین پزشک طب سوزنی که هم تخصص، مهارت و دانش کافی را داشته باشد، یکی از مهم‌ترین مراحل انجام طب سوزنی است.

بسیاری از پزشکان بدون تجربه با انجام طب سوزنی روی بیماران علائم آن‌ها را تشدید می‌کنند یا عوارض طب سوزنی را در بدن آن‌ها به وجود می‌آورند. این عوارض حتی ممکن است باعث بی‌حسی موضعی بخشی از بدن شما شود. پس تفاوتی ندارد به دنبال درمان افسردگی با طب سوزنی هستید یا دوست دارید اثرات این روش را برای بیماری‌های دیگر ببینید، حتماً بهترین پزشک مناسب خود را پیدا کنید.

مرکز طب سوزنی سوزنیران

دکتر سید جعفر محقق یکی از بهترین پزشکان طب سوزنی در ایران هستند که بیش از ۹ سال تجربه کاری دارند. ایشان مدارک بسیار تخصصی در زمینه طب سوزنی دارند: از جمله مدرک دکتری طب سوزنی از فدراسیون طب سوزنی چین  و  موسسه نادای آمریکا. دکتر محقق موسس مرکز طب سوزنی سوزنیران نیز هستند.

در این مرکز علاوه بر تمامی خدمات طب سوزنی، امبدینیگ، میکرونیدلینگ و لیزر موهای زائد نیز توسط دکتر محقق و تیم ایشان انجام می‌شود.

شما برای درمان افسردگی با طب سوزنی می‌توانید به مرکز طب سوزنی در تهران به آدرس :

خیابان شریعتی - روبروی مترو شریعتی - کوچه زرین - پلاک 31 - واحد 10 مراجعه کرده یا از طریق واتس اپ با شماره

هم‌چنین می‌توانید در وب‌سایت این مرکز انواع مقالات درباره اثرات دیگر طب سوزنی بر انواع بیماری‌ها را مطالعه کنید.

جمع‌بندی

در این نوشته به درمان افسردگی با طب سوزنی پرداختیم و فرایند و تحقیقات بالینی در این زمینه را برای شما توضیح دادیم. آیا شما به این طب اعتقاد دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
توضیحات وزیر کشور درباره «فرود سخت» بالگرد حامل رئیس‌جمهور
سرلشکر باقری: از همۀ امکانات نیروهای مسلح برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور استفاده شود
حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور +جزئیات
اخبار تکمیلی از وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی
لحظه دستگیری دو گروگان‌گیر در زاهدان +فیلم
ملک سلمان دچار «حرارت بالا» شده است
یک کودتا در نیروهای مسلح خنثی شد
دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند از سوی نهادهای اطلاعاتی
فروش سریع تمام بلیت‌های استقلال و نساجی!
انتقاد تند مقام عالی قضائی از تعطیلی شنبه‌ها
روز سیاه بورس در پایان معاملات؛ شاخص کل چقدر ریخت؟
اعلام رسمی جدایی سامان قدوس از برنتفورد
حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکایی + جزئیات
واکنش تند به اظهارات اخیر بنی گانتز
بانک مرکزی فهرست کالاهای دریافت کننده ارز را منتشر کرد
صدور احکام سنگین برای تتلو + جزئیات
حماس اسرائیل را شکست داد
واکنش تاج به ادعای دست داشتن مدیران فدراسیون در فساد فوتبال +فیلم
رشوه اینبار در بسکتبال +جزئیات
عملیات زمینی تمام عیار در رفح ؛ آلمان هشدار داد
آقای گل رسما به استقلال برگشت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top