تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/06/15 - 08:47
کد خبر: 443261

بررسی ابزارهای زندگی دانشجویی (بخش سوم)؛

۱۰ اپلیکیشن کاربردی مخصوص دانشجویان + جزئیات

۱۰ اپلیکیشن کاربردی مخصوص دانشجویان + جزئیات

امروزه پیشرفت تکنولوژی و فناوری می تواند به ما در مواجه با فعالیت ها و وظایف روزانه کمک کند و زندگی ما را آسان تر سازد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با توجه به اینکه امروزه حجم تکالیف، فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشجویان در طول سال تحصیلی افزاش پیدا کرده، مطمئنا دانشجویان به برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری نیاز دارند تا بتوانند با تسلط کافی به امور آموزشی و روزمره خودشان رسیدگی کنند. امروزه پیشرفت تکنولوژی و فناوری می تواند به ما در مواجه با فعالیت ها و وظایف روزانه کمک کند و زندگی ما را آسان تر سازد.

از این رو در ادامه این گزارش با 10 اپلیکیشن کاربردی مفید برای امور وبرنامه ریزی های کاری و درسی دانشجویان آشنا می شوید.

Forest -1 (پرکاربردترین نرم افزار دانشجویی)

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی دانشجویی+ جزئیاتForest نرم افزار سودمندی است که هدف اصلی آن، وادار کردن کاربران به چک نکردن گوشی های خود و تمرکز بر “چیزهای مهم در زندگی” می باشد. این نرم افزار به شیوه ی ساده ای عمل می کند: شما آن را باز می کنید و با استفاده نکردن از آن، اعتبار می گیرید و با استفاده از این اعتبارها می توانید درختان واقعی در سراسر جهان بکارید. اگر می خواهید در مورد نحوه ی تمرکز کردن و تعلل نکردن بیشتر بدانید، راهنمایی های مدیریت زمان ما را از دست ندهید! Forest نرم افزاری برای جلوگیری از حواس پرتی دانشجویان.

Rosetta Stone: Learn English in Context-2 (نرم افزار یادگیری زبان انگلیسی)

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی دانشجویی+ جزئیاتاگر شما به دنبال یکی از اپلیکیشن های مفید و منبع انگلیسی قابل اعتماد برای یادگیری زبان هستید این منبع بهترین است و بر روی تلفن همراه شما هم نصب می شود. اگر شما مشکلی داشته باشید این نرم افزار به زبان مادری تان مشکل شما را حل می کند و به شما کمک می کند تا زبان انگلیسی را به خوبی بیاموزید.

Wunderlist-3 (نرم افزار جدید دانشجویی)

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی دانشجویی+ جزئیاتنرم افزار Wunderlist کاملاً بر اساس فهرست می باشد یعنی از وظایف ساده و آسانی چون خرید مواد غذایی گرفته تا پروژه های مهم چند مرحله ای، این نرم افزار انجام وظایف را برای شما لذت بخش می سازد (به ویژه هنگامی که شما در صورت انجام آن کارها می توانید کنار آن وظیفه در فهرست خود تیک بزنید). علاوه بر آن این نرم افزار به شما امکان تنظیم موعد مقرر و یادآوری را می دهد که در واقع اجازه ی فراموش کردن موعد مقرر را به شما نمی دهد.

Lecture capture apps-4 ( برنامه ضبط سخنرانی)

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی دانشجویی+ جزئیاتدرست چند سال پیش دانشجویان برای یادداشت سخنرانی ها نیاز داشتند که آنها را بنویسند، به این ترتیب آنها اطلاعات حیاتی را از دست می دادند و اگر سخنرانی دربارۀ زبان انگلیسی بود که دانشجویان با مشکلات بیشتری مواجه می شدند. اگر دانشجو از کشور دیگری باشد نمی تواند مانند دانشجویان بومی بنویسد و وقتش صرف این می شود که مدام یادداشت هایش را خط بزند و از نو بنویسد.
اگرچه در دانشگاه ها سخنرانی ها را ضبط می کنند اما این کار بسیار هزینه بر است، و دانشگاه نمی تواند به تمام دانشجویان این سخنرانی را بفرستد، چون تعداد دانشجویان زیاد است. برای همین محققان نرم افزاری اختراع کردند که با آن دانشجویان بتوانند در تلفن های همراه خود سخنرانی ها را ضبط کنند و بعد استفاده کنند.  دانشجو با این نرم افزار می تواند در تلفن همراه خود سخنرانی ها را ضبط کند و همیشه از آنها استفاده کند. به این ترتیب دانشجو می تواند سخنرانی ها را هم به شکل صوتی و تصویری ذخیره کند و از آن استفاده کند. این موضوع به طبیعت هم کمک می کند چون دانشجو کاغذ مصرف نمی کند.

Alarmy-Sleep if you can-5 (اپلیکشین محبوب دانشجویان)

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی دانشجویی+ جزئیاتAlarmy-Sleep if you can نرم افزاری است که شما را به کلاس 8 صبح می رساند. آیا شما از آن دسته دانشجویانی هستید که زنگ ساعت خود را خاموش می کنید و دوباره می خوابید؟
پس Alarmy یک نرم افزار عالی برای جلوگیری از هدر رفتن وقت شما در صبح و بیدار کردن شماست. نرم افزار به این صورت کار می کند که زنگ ساعت تا هنگام تکمیل یک عمل خاص خاموش نمی شود: این عمل خاص می تواند گرفتن عکس از یک شی خاص (ترجیحاً، خارج از اتاق)، تکان دادن گوشی یا حل یک محاسبه ی ریاضی ساده باشد.

TED-6

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی دانشجویی+ جزئیاتاپلیکیشن TED یک پلتفرم کامل برای کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های متخصصین و دانشمندان در زمینه‌های مختلف است. این برنامه حتی به نسخه دسکتاپ هم مجهز بوده و یکی از کارآمدترین اپلیکیشن‌های این لیست به حساب می‌آید. این برنامه علاوه بر اینکه حاوی بیش از 2000 ویدیو سخنرانی در زمینه‌های علمی مختلف است، این امکان را می‌دهد ویدیوها را دانلود کرده تا در حالت آفلاین هم آنها را مشاهده کنید.

Any. Do-7

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی دانشجویی+ جزئیاتاپلیکیشن‌های مدیریت وظایف متعددی برای استفاده وجود دارند و جالب است بدانید که اپلیکیشن Any. Do یکی از جالبترین برنامه‌ها در این زمینه محسوب می‌شود. این برنامه رابط کاربری ساده و در عین حال بسیار کاربردی با گزینه‌های مختلف را به شما ارائه می‌هد. با این برنامه شما می‌توانید لیست وظایف و وظایف فرعی مختلفی را تعریف کنید و حتی برای رخدادها و یا مکان‌های به‌خصوص آلارم تنظیم کنید.

Mint-8

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی دانشجویی+ جزئیاتنرم افزاری برای مدیریت مالی دانشجویان است. این یک نرم افزار رایگان از Intuit.Inc است که هدف آن، کمک کردن به مردم در ایجاد حساب درآمد، ردیابی مخارج و هوشمند بودن در نحوه ی استفاده از پول می باشد. این نرم افزار به شما امکان اتصال حساب های بانکی و کارت های اعتباری به صورت یکجا را می دهد.
این کار باعث می شود تا شما به آسانی نحوه ی خرج کردن پول خود را مشاهده کنید و دسته هایی را شناسایی کنید که با خرج نکردن پول در این دسته ها می توانید پول خود را پس انداز نمایید!

Evernote-9

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی دانشجویی+ جزئیات

اپلیکیشن Evernote یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای مدیریت وظایف، ذخیره سازی اسناد و حتی ساخت نوت‌های کامل است. این برنامه به شما امکان ساخت لیست وظایف، آلارم، اضافه کردن تصویر و یا متن و حتی ضبط صدا را می‌دهد. در کل این برنامه در صورتی که خیلی حال و حوصله استفاده از قلم و کاغذ را ندارید بسیار کاربردی خواهد بود.

Exam prep apps-10 (برنامه های آمادگی امتحان یا آزمون)

معرفی ۱۰ اپلیکیشن کاربردی دانشجویی+ جزئیاتاین برنامه برای آزمون های مختلف،‌برای مثال آزمون های MCAT, GMAT, LSAT طراحی شده است. در این برنامه دانشجویان می توانند درس بخوانند، با شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنند و از آنها نیز درس بیاموزند. همچنین مزیت دیگری که این برنامه دارد این است که دانشجویان می توانند با test-takers (آزمون گیرنده) ارتباط داشته باشند و اگر در آزمون ها خطایی از سوی test-takers صورت گرفته باشد با دانشجو حل می شود.

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top