تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/06/16 - 16:37
کد خبر: 443416

معاون وزیر علوم:

افزوده شدن ۱۴هزار نفر به ظرفیت خوابگاه‌های کشور

افزوده شدن ۱۴هزار نفر به ظرفیت خوابگاه‌های کشور

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ‌۱۴ هزار نفر به ظرفیت خوابگاه‌های کشور افزوده شده و در کنار آن درصدد احداث خوابگاه‌های متأهلی هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، هاشم داداش‌پور ظهر چهارشنبه در هفتادمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز عالی کشور که به مدت سه روز در دانشگاه محقق اردبیلی برپا شده است، اظهار کرد: امسال در شرایطی به سمت بازگشایی دانشگاه‌ها حرکت می‌کنیم که بعد از ۲ سال و ۲ ماه رکود کرونا، دانشجویان جدید از محیط مدرسه و روحیات آن منفک شده و وارد فضای بزرگ‌تر به نام دانشگاه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بعد از عید ۱۴۰۱، ۲ ماه تجربه حضور دانشگاهیان در دانشگاه‌ها را داشتیم، تصریح کرد: شرایط کرونایی فرصتی شد تا فضای جدیدی در مجموعه دانشگاه‌های کشور ایجاد شود اما در کنار آن شاهد تفاوت‌ها و تناقض‌هایی نیز خواهیم بود.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تمامی دانشگاه‌های کشور در صدد رفع کمبودها، ضعف‌ها و نقصان‌های خود هستند، گفت: تلاش می‌کنیم تا در راستای تلطیف فضای دانشگاه، برای حضور دانشجویان تمهیداتی بیندیشیم.

داداش‌پور به چالش‌های پیش روی دانشگاه‌ها اعم از چالش‌های فرهنگی، بحران‌های عاطفی، تغذیه، تأمین خوابگاه و… اشاره کرد و افزود: دانشجویان با ورود به دانشگاه فضای جدیدی را تجربه خواهند کرد که اغلب آنها متولد دهه ۸۰ بوده و هیچ درکی از محیط بزرگ‌تر ندارند.

وی به تحولات ایجاد شده در فضای اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: دانشجویانی که سطح بالایی از رفاه را در خانواده‌ها تحت عنوان تک فرزندی تجربه کرده و با یک رفاه کامل دوران دبیرستان را سپری کرده‌اند، اینک با تمایلات سبک زندگی جدید وارد جامعه بزرگ‌تر می‌شوند که ما نیز باید سعی کنیم تا منطبق بر این سبک زندگی مسائل را در دانشگاه‌ها به پیش ببریم.

داداش‌پور با اشاره به اینکه تغذیه و سلف دانشجویان از چالش‌های عمده دانشگاه است، خاطرنشان کرد: طی مباحثی با وزارت برنامه و بودجه مقرر شده تا بودجه تغذیه دانشجویان به خود آنها واگذار شود تا در رستوران‌ها، کافه تریاها و… که مورد تأیید دانشگاه است، دانشجویان نسبت به تهیه غذای خود اقدام کرده و در این صورت شاهد ایجاد تنوع غذایی نیز خواهیم بود.

وی تعطیلی ۲ ساله کرونا را نقصانی برای فضای آموزشی کشور اعلام کرد و گفت: در این مدت همه به نوعی از این فضا فاصله گرفتند که راه‌اندازی مجدد فعالیت‌های عمومی دانشگاه‌ها فرصت می‌خواهد.

داداش‌پور یکی دیگر از چالش‌های اساسی پیش روی متولیان دانشگاه‌ها و دانشجویان را تأمین خوابگاه اعلام کرد و افزود: قبل از کرونا ۲۷۰ هزار نفر دانشجو در خوابگاه‌ها به سر می‌برند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این در حالی بود که ما تنها ۲۰۲ هزار واحد خوابگاهی داشتیم و ۷۰ هزار نفر از دانشجویان در خوابگاه‌های استیجاری و خودگردان مستقر بودند.

داداش‌پور بیان کرد: در سال تحصیلی پیش رو ۱۴ هزار نفر به ظرفیت خوابگاه‌های کشور افزوده خواهد شد و در صدد هستیم تا با افزایش تعداد خوابگاه‌های متأهلی، زمینه رفاه دانشجویانی که با خانواده تحصیل می‌کنند را نیز فراهم کنیم.

وی سیاست وزارت علوم در بازگشایی دوباره دانشگاه‌ها را یادآور شد و اظهار کرد: ایجاد فضای آرام توأم با بار آموزشی قوی برای دانشجویان انجام خواهد شد.

داداش‌پور تصریح کرد: امیدواریم مشکل مربوط به تراکم دانشجویان در شهرهای بزرگ به ویژه در خوابگاه‌ها و… مرتفع شده و بتوانیم با ساماندهی دانشجویان خاطره خوش را از تحصیل آنها ایجاد کنیم.

وی سلامت برای همه دانشجویان را شعار اصلی وزارت علوم اعلام کرد و گفت: قبل از ورود به مرحله آموزش حضوری دانشجویان، سلامت روحی و روانی آنها برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است و معتقدیم مشاوره عامل مؤثر برای حل بسیاری از مسائل دانشجویان خواهد بود.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از راه‌اندازی واحد مشاوره دانشجویی در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر هر یک از این مراکز دارای یک مرکز مشاوره دانشجویی است و در تلاش هستیم ساختار سازمانی این مراکز با تغییر در راستای بهبود عملکرد سبک زندگی سالم و شادی را برای دانشجویان رقم بزند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top